پیرهای آنلاین

مسن ترها پاتوق های آنلاین را قرق می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پيرهاي آنلاين

رشد دوبرابر استفاده از شبکه هاي اجتماعي توسط افراد بالاي 50 سال

مسن ترها پاتوق هاي آنلاين را قرق مي کنند

 

اگر خيال مي کنيد شبکه هاي اجتماعي فقط براي جوان ترهاست، سخت در اشتباهيد. وقت آن رسيده که ديد خود را نسبت به دنياي اينترنت عوض کنيد، چون بزرگ ترها دارند پاتوق هاي آنلاين محبوب جهان را قرق مي کنند.

تحقيق جديدي از مرکز تحقيقاتي Pew نشان مي دهد استفاده از شبکه هاي اجتماعي از سوي افراد بالاي 50 سال طي سال گذشته تقريبا دوبرابر شده است.

رشد چشمگير و برق آساي شبکه هاي اجتماعي مي تواند تاثيرات بلند مدتي روي اين سرويس ها و رويکرد صنايع گوناگوني که به بازاريابي و فروش اين شبکه ها وابسته اند داشته باشد.

 

شبکه هاي اجتماعي؛ خوراک کاربران بالاي 50

براساس گزارش Pew، استفاده از شبکه هاي اجتماعي بين کاربران 50 تا 64 ساله از 25 درصد به 47 درصد افزايش يافته است. اين رقم حاکي از رشد کاربري 88 درصدي اين گروه سني در شبکه هاي اجتماعي از آوريل 2009 تا ماه مه گذشته است.

بر اين اساس، حضور کاربران بالاي 65 سال در سرويس هاي اجتماعي چون فيس بوک و توييتر دوبرابر شده است.

به عبارت دقيق تر جمعيت 13 درصد به 26 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است که رشد پايگاه کاربري افراد 18 تا 29 ساله طي دوره مذکور از 76 درصد به 86 درصد رسيده است.

در حالي که رشد کاربران18 تا 29 ساله در سال 2997 به 67 درصد افزايش يافته بود، استقبال از شبکه هاي اجتماعي به تدريج در بين کاربران ميانه سال و سالخورده افزايش يافت.

براي مثال در ماه مه 2008، اين گروه سني فقط حدود 25 درصد از جمعيت کاربران شبکه هاي اجتماعي را تشکيل مي داد و گروه سني 50 تا 64 ساله هم تنها 11 درصد کل کاربران سرويس هاي اجتماعي را شمال مي شد. اين در حالي است که جمعيت کاربران بالاي 65 سال فقط به 7 درصد مي رسيد. با اين حال از آن زمان تاکنون نرخ رشد گروه هاي سني سالخورده تر نسبت به گروه سني 18 تا 29 ساله سريع تر بوده است.

مري مدن، يکي از متخصصان ارشد تحقيق مرکز تحقيقاتي Pew و مولف اين تحقيق جديد مي گويد: در حالي که کاربران بزرگسال جوان وزنه اصلي شبکه هاي اجتماعي به حساب مي آيند، رشد جمعيت اين پايگاه کاربري در مقايسه با گروه هاي سني بالاتر، کمتر بوده است.

مدن اعلام کرد که ايميل هنوز سرويس اينترنتي ارجح کاربران سالخورده تر براي برقراري ارتباط با يکديگر محسوب مي شود، اما بسياري از اين کاربران هم اکنون براي ارتباطات روزمره خود به سرويس هاي اجتماعي روي آورده اند.

به گفته مدن 20 درصد از افراد 50 تا 64 ساله به طور روزانه در شبکه هاي اجتماعي به فعاليت مي پردازد. همچنين نرخ رشد کاربري افراد بالاي 65 سال در سال 2010 به 13 درصد مي رسد که اين رقم در سال 2009 فقط 4 درصد بود.

 

عاملي براي کاهش شکاف نسل ها

در بين افراد 50 سال به بالا که در اين تحقيق شرکت کرده اند، 44 درصد يعني نزديک به نيمي از آنها اعلام کرده اند که روز قبل از شرکت در اين نظرسنجي از سرويس هاي اجتماعي استفاده کرده بودند.

بسياري از افراد سالخورده نگران اين مساله هستند که شبکه هاي اجتماعي به مانعي بين نسل هاي مختلف تبديل شود و فاصله آنها با فرزندان و بستگان خود را بيشتر کند، اما گزارش مرکز تحقيقاتي Pew مدعي است "سرويس هاي اجتماعي مي تواند به عاملي براي کاهش شکاف نسل ها تبديل شود."

در اين گزارش بيان شده است که در دنياي واقعي يا مجازي، پايگاه هاي اجتماعي بسيار معدودي وجود دارد که بتواند افراد تمام نسل ها و سنين را به اين شکل دور يکديگر گرد آورد.

هم اکنون به اشتراک گذاري لحظه به لحظه نظرات، ايده ها و احساسات در سرويس هاي اجتماعي در بين کاربران سالخورده و به خصوص گروه سني 50 تا 64 ساله محبوبيت فراواني يافته است. در حال حاضر 11 درصد از کاربران اين گروه سني از اين سرويس لحظه به لحظه استفاده مي کنند که اين رقم در سال گذشته فقط به 4 درصد مي رسيد.

سرويس هاي اجتماعي مي تواند به عاملي براي کاهش شکاف نسل ها تبديل شود.

اين نظرسنجي از سوي مرکز تحقيقات و نظرسنجي وابسته به دانشگاه پرينستون طي يک دوره يک ماهه از 20 آوريل تا 30 مه گذشته با پرسش و پاسخ تلفني صورت گرفت. در اين نظرسنجي 2 هزار و 252 تن از افراد بالاي 18 سال شرکت کردند.

 

 

ترجمه: علي ارسلان شهلا

منبع: News Factor

تنظيم براي تبيان: فاطمه مجدآبادي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت