نشست،نقد و بررسی فیلم سینمایی «صندلی خالی»

نشست پرسش و پاسخ فیلم «صندلی خالی» با حضور عواملش در سینما فلسطین برگزار می‌شود. در ابتدای این نشست كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست،نقد و بررسي فيلم سينمايي «صندلي خالي»

اين فيلم تجربه تازه‌اي بود و مي‌خواستيم اقدام جديدي انجام بدهيم

نشست پرسش و پاسخ فيلم «صندلي خالي» با حضور عواملش در سينما فلسطين برگزار مي‌شود.

در ابتداي اين نشست كه روز گذشته برگزار شد، عليرضا شجاع نوري تهيه‌كننده فيلم با بيان اين كه هميشه كارهايي كه علاقه‌مند بوده است، تهيه كرده است، گفت:‌ اين فيلم هم تجربه تازه‌اي بود و مي‌خواستيم اقدام جديدي انجام بدهيم و همين باعث شده بيشتر به تهيه آن علاقه‌مند شوم.

سامان استركي كارگردان فيلم هم درباره‌ طولاني بودن بخش اول فيلم نيز بيان كرد:‌ آن بخش را طولاني تر گرفتيم تا بخش دوم باورپذيرتر باشد. در واقع يكي از دلايل غيرقابل پيش‌بيني شدن پارت دوم وفادارماندن به فضاي رئال بخش اول است و به قول عباس كيارستمي‌ نخ بادبادك را بلندتر گرفتيم تا بادبادك بهتر به آسمان برود.

وي درباره وجود صحنه بهشت و جهنم در فيلم هم گفت: بهشت و جهنم جزو خاطرات قومي‌،‌مذهبي،‌ و تاريخي است كه همه در ذهن دارند و آن را حمل مي‌كنند و اين مبحث در اقوام ديگر نيز وجود دارد و هر كس تصوري از آن‌ها دارد و به همين خاطر آن را نشان داديم.

اين كارگردان علت انيميشن بودن پايان فيلم را علاقه‌اش به كارتون عنوان كرد و افزود: من جنگ زده هستم و از كودكي نيز در زيرزميني در بروجرد زندگي مي‌كرديم و كارتون شفابخش خوبي براي كودكي‌ام بود و فكر كردم، اگر از پايان اين رئاليته بخواهيم فراري داشته باشيم كارتون وفانتزي بود و بعد از سال‌ها كار روي فيلم‌نامه به آن رسيدم.

فريبرز عرب‌نيا بازيگر اين فيلم با اظهار رضايت از حضور در آن اظهار داشت: پنج سال است كه مشغول بازي در مجموعه «مختارنامه» هستم و در مقطعي فرصت پيدا شد تا در اين فيلم حضور پيدا كنم و خوشحالم اثري منسجم در قواره سينمايان ساخته شده كه خوب حركت مي‌كند.

پانته‌آ بهرام ديگر بازيگر اين فيلم نيز فيلم‌نامه «صندلي خالي» را بسيار عجيب خواند و گفت: به همين دليل صحبت زيادي با سامان استركي داشتم تا به نتيجه مشتركي رسيديم و نتيجه حاصل شده نتيجه فيلم‌نامه، استركي و من است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا شريفي‌نيا هم كه در اين جلسه حاضر بود، درباره حضورش در چهار نقش اين فيلم اظهار داشت:‌ وقتي فيلمنامه را خواندم از جرات كسي كه آن را نوشته هيجان زده شدم و همچنين جرات عليرضا شجاع نوري كه آن را مي‌سازد و گفتم چرا من به عنوان بازيگر اين خطر را نكنم و در چهار نقش بازي نكنم.

وي افزود: هر چهار نقش مشخص هستند و با ديگري كاملا تفاوت دارند و هر كدام حكمي‌را صادر مي‌كنند.

 

شجاع نوري، با اشاره به به حضور شريفي‌نيا در فيلم گفت:‌ از اولين تجربه كار با ايشان نكته‌اي را كشف كردم و ايشان فرهنگي تر از چيزي هستند كه من مي‌دانستم و خيلي به كمك ما آمدند و بعد از گرفتن سناريو به سرعت اعلام آمادگي كردند.

ايرج تقي‌پور ديگر تهيه‌كننده اين فيلم نيز با اشاره به جلوه‌هاي بعدي فيلم گفت:‌ اين كار در كشور ما خيلي پر دردسر است و معمولا استفاده نمي‌شود، اما ما سعي كرديم از بهترين تاكنيك‌هايي كه در دنيا است، استفاده كنيم و بهره ببريم.

هومن بهمنش مدير فيلمبرداري «صندلي خالي» درباره‌ تاريك بودن بعضي از صحنه‌ها علت آن را مشكل در تبديل ديجيتال به 35 عنوان كرد و اظهار داشت: فيلم با يك دوربين ساده ديجيتال گرفته شده و متاسفانه پروسه تبديل آن به 35 درست طي نشده است و نحوه پخش در سينما نيز كادربندي را دچار مشكل كرده بود.

وي به طنز گفت:‌ اميدوارم نسخه 35 فيلم دزديده شود تا دي وي دي،‌ آن بيرون بيايد تا شاهد كيفيت اصلي آن باشيد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت