"همیشه پای یک زن در میان است" در آستانه فروش یک میلیاردی

آغاز متوسط "خاک سرد"، رشد فروش "ریسمان باز" و "فرزند خاک" و "همیشه پای یک زن در میان است" در آستانه فروش یک میلیاردی از مهمترین نکات فروش فیلم‌های اکران تهران در هفته دوم شهریورماه 87 هستند. "خاک سرد" سومین ساخته رضا سبحانی پس از "زیستن" و "آفتاب پشت بر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"هميشه پاي يک زن در ميان است" در آستانه فروش يک ميلياردي

آغاز متوسط "خاک سرد"، رشد فروش "ريسمان باز" و "فرزند خاک" و "هميشه پاي يک زن در ميان است" در آستانه فروش يک ميلياردي از مهمترين نکات فروش فيلم‌هاي اکران تهران در هفته دوم شهريورماه 87 هستند.

"خاک سرد" سومين ساخته رضا سبحاني پس از "زيستن" و "آفتاب پشت برف" است که به واقعه زلزله شهر بم مي‌پردازد. يوسف، همسر پا با ماه و پسرش اسماعيل در دل کوير زندگي مي‌کنند و زلزله بم آنها را از هم جدا مي‌کند. در اين فيلم محمدرضا فروتن، رضا آشتياني، هيلا اکراني، ارسلان قاسمي و رضا آشتياني به ايفاي نقش مي‌پردازند.

اين فيلم در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و از ديگر عوامل آن مي‌توان به يزدان عشيري و سبحاني نويسنده، رضا آشتياني مدير توليد، شهريار اسدي مدير فيلمبرداري، حميد مهين‌دوست طراح گريم، سبحاني تدوينگر، بهمن اردلان صدابردار، عماد اسري مجري طرح و مهرشاد کارخاني عکاس اشاره کرد.

 

آغاز متوسط "خاک سرد"

"خاک سرد" از چهارشنبه ششم شهريور در گروه سينمايي آفريقا اکران شد و پس از 5 روز نمايش در چهار سينما 000/800/4 تومان فروش کرده است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/800 تومان بوده که با توجه به تعداد کم سينماها و نبود تبليغ و اطلاع‌رساني مي‌تواند آغازي متوسط محسوب شود.

"ريسمان باز" دومين فيلم مهرشاد کارخاني عکاس سينماي ايران پس از "گناه من" است. فيلم روايتگر قصه دو دوست است که 24 ساعت مهلت دارند يک گاو را از پائين شهر به شمال شهر برسانند.

فيلمنامه را کارخاني و بابک پناهي به طور مشترک نوشته‌اند و پژمان بازغي، بابک حميديان، نرگس محمدي و کرامت رودساز در آن بازي کرده‌اند. "ريسمان باز" در بخش ميهمان بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فجر به نمايش درآمد و با چند نمايش محدود توانست مورد توجه قرار بگيرد. 

اين فيلم از چهارشنبه سي‌ام مرداد در گروه سينمايي آزاد اکران شد و پس از 12 روز نمايش در هفت سينما 000/200/19 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/300/1 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/400 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"حقيقت گمشده" دومين فيلم محمد احمدي پس از "شاعر زباله‌ها" است. اين فيلم بر اساس فيلمنامه محمود غلامي و خطيبي در قالب سه داستان موازي نگاهي به زندگي سه خانواده دارد که تقدير باعث ارتباط بين آنها مي‌شود. حميد فرخ‌نژاد، پريوش نظريه، حبيب دهقان‌نسب، احمد مهرانفر، ستاره چالاکي و مريم رهبري بازيگران اين فيلم هستند.

حسين صابري تهيه‌کنندگي "حقيقت گمشده" را بر عهده دارد که در بخش ميهمان بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فجر به نمايش درآمد. اين فيلم از چهارشنبه سي‌ام مرداد در گروه سينمايي آزاد اکران شده و پس از 12 روز نمايش در هشت سينما 000/300/18 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/100/1 بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/700 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"فرزند خاک" سومين فيلم محمدعلي باشه‌آهنگر پس از "نيمه گمشده" و "نبات داغ" است. اين فيلم از توليدات سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري است و داستان زني به مينا را روايت مي‌کند که براي بازگرداندن جسد شوهرش که در خاک عراق تبديل به يک امامزاده شده، پاي در راه سفر مي‌گذارد. مهتاب نصيرپور، شبنم مقدمي، حميد ابراهيمي، قاسم زارع، حسين آهنگر و ... از بازيگران فيلم هستند.

"فرزند خاک" بر اساس فيلمنامه‌اي از محمدرضا گوهري ساخته شده و از آثار تحسين‌شده بيست و ششمين جشنواره فجر بود که موفق به دريافت سيمرغ زرين نگاه ملي و سيمرغ  بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن شد. سيمرغ بلورين فيلمنامه بخش معناگرا سينماي بين‌الملل و لوح تقدير مسابقه راه انبيا ديگر جوايز اين فيلم است.

اين فيلم از چهارشنبه 16 مردادماه در گروه سينمايي استقلال اکران شد و پس از 27 روز نمايش در هفت سينما 000/700/52 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/600/1 بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/200 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"پرچم‌هاي قلعه کاوه" نخستين فيلم محمد نوريزاد است که پس از نمايش در بيست و ششمين جشنواره فجر و دريافت جايزه بهترين جلوه‌هاي ويژه به اکران عمومي درآمده است. اين فيلم يک اثر تاريخي درباره ايران باستان است که در آن بازيگراني چون محمد صادقي، داود رشيدي، رضا صفايي‌پور، بهزاد فراهاني، شهاب حسيني و ... حضور دارند.

اين فيلم از چهارشنبه 16 مردادماه در گروه سينمايي آزادي اکران شد و پس از 27 روز نمايش در سه سينما 000/800/4 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/130 تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته حدود 000/90 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"ميناي شهر خاموش" سومين فيلم اميرشهاب رضويان و داستان بازگشت دکتر بهمن پارسا بعد از 33 سال از آلمان به ايران است. او با يکي از دوستان قديمي پدرش و راننده‌اي جوان به زادگاهش بم مي‌رود و در طول سفر براي او و همراهانش اتفاق‌هايي مي‌افتد.

در اين فيلم که در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر توانست چند جايزه و نامزدي را از آن خود کند، آرمين هوفمان، محمد فرخ‌منش و رضويان فيلمنامه‌نويسان، داريوش عياري، محمدرضا سکوت و کلاوس بوس دسانتس مديران فيلمبرداري و عزت‌الله انتظامي، شهباز نوشير، صابر ابر و مهران رجبي بازيگر هستند.

آغاز متوسط "خاک سرد"، رشد فروش "ريسمان باز" و "فرزند خاک" و "هميشه پاي يک زن در ميان است" در آستانه فروش يک ميلياردي از مهمترين نکات فروش فيلم‌هاي اکران تهران در هفته دوم شهريورماه 87 هستند.

"هميشه پاي يک زن ..." در آستانه فروش يک ميلياردي

"ميناي شهر خاموش" از چهارشنبه 16 مردادماه در گروه سينمايي آزاد اکران شد و پس از 27 روز نمايش در چهار سينما 000/400/47 تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/100/1 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته  حدود 000/200 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"سربلند" نخستين تجربه کارگرداني سعيد تهراني در سينماست که تاکنون بيشتر در کسوت بازيگر در فيلم‌ها و مجموعه‌ها حضور داشته است. تهراني، ابوالفضل پورعرب، سروش صحت، عسل بديعي و ثريا قاسمي بازيگران فيلم هستند که داستان جواني به نام علي است که با رضا آشنا مي‌شود. اين دو به مريم علاقمندند، اما وقتي علي متوجه علاقه رضا مي‌شود از مادرش مي‌خواهد براي او به خواستگاري برود.

فيلم "سربلند" از چهارشنبه 16 مردادماه در گروه سينمايي آزاد اکران شد و پس از 27 روز نمايش در 10 سينما 000/100/44تومان فروش داشته است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/600/1 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/500 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"هميشه پاي يک زن در ميان است" يازدهمين فيلم کمال تبريزي بر اساس فيلمنامه رضا مقصودي و نغمه ثميني ساخته شده که برداشتي آزاد از مجموعه داستان کوتاه "غير قابل چاپ" سيدمهدي شجاعي است.

داستان فيلم درباره رابطه يک زوج جوان است که به بن‌بست طلاق رسيده و پس از جدايي تجربه‌هايي خاص را از سر مي‌گذرانند. مهران مديري، رضا کيانيان، گلشيفته فراهاني، حبيب رضايي، آهو خردمند، شبنم مقدمي، صبا کمالي، سياوش چراغي‌پور و ... بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

اين فيلم در بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش درآمد و گلشيفته فراهاني و حبيب رضايي براي بهترين بازيگر زن و مرد و مهران مديري و سياوش چراغي‌پور براي بهترين بازيگر مرد مکمل نامزد بودند که در نهايت به عنوان فيلم برگزيده تماشاگران اکتفا کرد.

"هميشه ..." از چهارشنبه نهم مرداد در گروه سينمايي قدس اکران شد و پس از 31 روز نمايش 24 سينما 000/300/780 تومان فروش کرده است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/200/12 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/500 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"ديوار" يازدهمين فيلم محمدعلي طالبي و داستان تلاش دختري به نام ستاره است که مي‌خواهد حرفه پدرش را که در ديوار مرگ يک شهربازي موتورسواري مي‌کرده، پس از مرگ او ادامه دهد. گلشيفته فراهاني، مهرداد صديقيان، آزيتا حاجيان، محمد کاسبي، معصومه ميرحسيني و منوچهر آذري بازيگران فيلم هستند.

طالبي و شيرين بينا فيلمنامه‌نويسان،‌ حسين جعفريان مدير فيلمبرداري، بهمن اردلان صدابردار، عبدالله اسکندري طراح چهره پردازي، محسن آهنگري طراح صحنه و لباس، محمد علينقي کني مدير توليد، ميترا محاسني عکاس و هارون يشايايي تهيه‌کننده "ديوار" هستند.

"ديوار" در بخش مسابقه بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و از چهارشنبه دوم مردادماه در گروه سينمايي آفريقا اکران شد و پس از 42 روز نمايش در هفت سينما 000/300/128 تومان فروش داشته است. فروش روزانه اين فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/900 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/200 تومان افت فروش روزانه داشته است.

"10 رقمي" ششمين فيلم همايون اسعديان به تهيه‌کنندگي منوچهر محمدي بر اساس فيلمنامه عليرضا محمودي است. داستان فيلم درباره دزدي خرده‌پا و بدشانس است که ناخواسته درگير سرقت از موزه فرش مي‌شود. جواد رضويان، بهاره رهنما، بهنوش بختياري، رضا فيض نوروزي، فريده سپاه‌منصور، اصغر نقي‌زاده، جلال طباطبايي و مهران رجبي بازيگران فيلم هستند.

از ديگر عوامل توليد مي‌توان به شهريار اسدي تصويربردار، داريوش صادقپور صدابردار، مشکين مهرگان طراح صحنه و لباس، پيمان جعفري مدير توليد، مهرداد ميرکياني طراح چهره پردازي، مريم هژيروند دستيار کارگردان، نفيسه ذاکري منشي صحنه و مهدي دلخواسته عکاس اشاره کرد.

"10 رقمي" از چهارشنبه 12 تيرماه در گروه سينمايي عصر جديد اکران شد و پس از 61 روز نمايش در 10 سينما 000/300/517 تومان فروش کرده است. فروش روزانه فيلم يکشنبه دهم شهريور 000/100/2 تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود 000/100 تومان افت فروش روزانه داشته است.

رشد فروش "فرزند خاک"

تريلر جنايي "کوکب سياه" ساخته برايان دي‌پالما محصول 2006 آمريکا و آلمان است. اين فيلم 121 دقيقه‌اي شرايط زندگي دو پليس را در دهه 1940 روايت مي‌کند که در مورد قتل فجيع اليزابت شورت بازيگر تازه‌کار مشغول تحقيق هستند. نقش اين دو پليس را جاش هارتنت و آرون اکهارت بازي مي‌کنند و اسکارلت جوهانسن و هيلاري سوانک ديگر بازيگران فيلم هستند.

"کوکب سياه" فيلم افتتاحيه شصت و سومين جشنواره فيلم ونيز بود. اين فيلم که بر مبناي ماجرايي واقعي ساخته شده، با بودجه‌اي در حدود 50 ميليون دلار ساخته شد و فروش جهاني آن نيز تقريبا در اين حد بود. "کوکب سياه" بر خلاف انتظار با واکنش منفي بيشتر منتقدان مواجه شد. در وبسايت سينمايي معروف Rotten Tomatoes تنها 35 درصد نقدهاي نوشته شده بر فيلم مثبت بود.

اين فيلم در بخش نمايش‌هاي ويژه آثار داستاني بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فجر به نمايش درآمد و از چهارشنبه دوم مرداد به صورت تک سانس اکران شده و پس از 31 روز نمايش 000/600/4 تومان فروش کرده است.    

 

منبع : مهر

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت