مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن برگزار شد

مراسم آغاز هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن روز گذشته پنج‌شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی و مسئولان اين موسسه برگزار شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم سالگرد هفده سالگي موسسه مهد قرآن برگزار شد

مراسم آغاز هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن روز گذشته پنج‌شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعي از فعالان قرآني و مسئولان اين موسسه برگزار شد.

 آيين بزرگداشت هفدهمين سالگرد تأسيس موسسه مهد قرآن از ساعت 16:30 الي 19:30 پنج‌شنبه در سالن همايش موسسه مهد قرآن، واقع در خيابان خراسان، بعد از سه راه لرزاده، جنب مسجد مرحوم آيت‌الله فومني برپا شد.

«حاجيان» قاري و حافظ كل قرآن كريم و از اولين شاگردان موسسه مهد قرآن تلاوت آغازين مراسم را بر عهده داشت و در ادامه اعضاي منتخب مهد قرآن شكوفه‌ها برنامه‌هاي مختلفي از جمله تلاوت سوره ناس را اجرا كردند و در پايان با اهداي گل به حجت‌الاسلام‌والمسلمين «فومني» مراتب سپاس خود را از رياست موسسه به جا آوردند.

حجت‌الاسلام «صلح ميرزايي» از ديگر شاگردان موسسه مهد قرآن با اشاره به اين‌كه در اولين سال تأسيس موسسه جزو قرآن‌آموزان اين مركز بوده است، گفت: آشنايي با اين مكتب مسير زندگي مرا تغيير داد و تا آخر عمر خود را مديون استاد بزرگم آقاي فومني مي‌دانم.

اجراي شعرهاي مذهبي و قرآني توسط شاعر قرآني كشورمان استاد «حسان» از ديگر برنامه‌هاي هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن بود و در ادامه سيد«سيد هادي محدث» از اعضاي هيئت علمي موسسه مهد قرآن به سخنراني پرداخت.

وي تمام بدي‌ها و ناهمگوني‌هاي موجود در جامعه را معلول عدم انس با قرآن و عدم دست‌يابي به اين كتاب آسماني دانست و با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي در يكي از رهنمودهاي بلندپايه خود چند سال قبل فرموده‌ بودند كه، امروز جامعه ما زير پوشش معارف قرآن است و اگر روزي برسد كه عموم مردم معارف خود را مستقيما از قرآن بگيرند، براي هميشه شكست‌ناپذير خواهند بود.

محدث با اشاره به فعاليت‌هاي يك معلم پركوشش در 60 سال گذشته در مشهد، تصريح كرد: عابدزاده يك استاد برجسته در شهر مشهد بود كه با تأسيس مدارسي در اين شهر بسياري از دانش‌آموزان را بر خلاف جو موجود در آن زمان، به سيره قرآني تربيت كرد، ما نيز بايد نسبت به فهم و درك قرآن بازنگري داشته باشيم.

عضو هيئت علمي موسسه مهد قرآن در ادامه اظهار كرد: 10 سال از عمرم را در جهت تحول بنياد و اساس در نظام تعليم و تربيت صرف كردم و مطابق حديثي از نبي اكرم(ص) به اين نكته رسيدم كه انسان بايد در هفت سال اول عمر به خودباوري برسد و باور كند انساني آزاده است و تمامي آموزش‌ها طي اين سال‌ها بايد بر اساس بازي انجام شود و هفت سال دوم زمان فراگيري دانش است.

محدث ادامه داد: از وقتي معلم شدم در حال تحقيق براي پيدا كردن راهكارهاي انس با قرآن بودم و متوجه شدم بهترين زمان براي فهم و انس با قرآن قبل از سن بلوغ است و به مهد قرآن به عنوان پيشتاز و موسسه قرآني، آموزش روخواني توأم با فهم قرآن را پيشنهاد مي‌دهم.

سپس محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي تماس تلفني از فعاليت‌هاي مهد قرآن تشكر كرد و از حاضر نشدن خود در اين مراسم به علت مشغله كاري عذرخواهي كرد و در ادامه گروه تواشيح و مديحه‌سرايي «نور» به اجراي برنامه در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علي(ع) پرداختند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «مصطفي فومني» رئيس موسسه مهد قرآن در ادامه ايام شهادت حضرت فاطمه مرضيه(س) و سالگرد ارتحال ملكوني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را تسليت گفت و تأكيد كرد: تمام ارزش‌هايي كه در قرن جديد كسب كرده‌ايم مديون زحمات ايشان هستيم.

وي با خيرمقدم به تمام كساني كه از راه‌هاي دور و نزديك در مراسم هفدهمين سال تأسيس موسسه مهد قرآن حاضر شدند، بيان كرد: 16 سال از فعاليت‌هاي مهد قرآن گذشت كه اگر در سال‌هاي گذشته جستجو كنيم، شور و هيجان وصف‌ناشدني شروع كلاس‌ها را با هيچ زباني نمي‌توان توصيف كرد و خدا را بابت اهداي اين موهبت شكر مي‌گوييم.

در پايان مراسم نيز با حضور حجت‌السلام فومني، حجت‌الاسلام دعايي، محدث، عبايي، سيف و كريمي از آقايان؛ «رحمت دهقاني، وظيفه‌شعاع، حاجي‌حسني، محسن عزيزي، سعيد قدرت‌آبادي، سيد مهدي رمضاني و رسول حداديان» و بانوان؛ «زهرا زهتاب‌زاده، پروانه فريدوني، فاطمه حسيني، هانيه الماسي، حكيمه محمدي، سما بابايي» با اهداي لوح تقدير تجليل و تكريم شد، همچنين مسئولان موسسه مهد قرآن با اهداي لوح تقدير از زحمات حجت‌الاسلام فومني رياست موسسه قدرداني كردند.

موسسه مهد قرآن از سال 71 فعاليت‌هاي خود را آغاز و در حال حاضر در 24 استان كشور در حال فعاليت است و 70 هزار حافظ قرآن از يك جزء تا 30 جزء را تحت پوشش برنامه‌هاي آموزشي خود دارد، همچنين استادان؛ «پرهيزگار، عبايي، سيف، فاطميان، حشمتي، سعيديان و محدث» از اعضاي هيئت علمي اين موسسه هستند.

قابل ذکر است در اين مراسم موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان نيز حضور فعال داشت و به توزيع بروشورو هدايا پرداخت که با استقبال حضار مواجه گرديد..همچنين مجري برنا مه آقاي احمدي از طرف مهد قرآن از موسسه تبيان که در برگزاري اين مراسم همکاري لازم را داشت تشکر کرد.

 

روابط عمومي موسسه تبيان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت