تغییر دادن تنظیمات چاپگر

وقتی برای اولین بار چاپگری را در ویندوز XP نصب می كنید، تنظیمات عمومی برای شما انجام داده می شود. این تنظیمات شامل موارد زیر است: به طور پیش فرض از كدام چاپگر استفاده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن تنظیمات چاپگر 

 وقتی برای اولین بار چاپگری را در ویندوز XP نصب می كنید، تنظیمات عمومی برای شما انجام داده می شود. این تنظیمات شامل موارد زیر است: به طور پیش فرض از كدام چاپگر استفاده شود، صفحات به طور عمودی چاپ شوند یا افقی، از چه نوع كاغذی استفاده می شود و كاغذ از كجا می آید. پس از آن كه مدتی از چاپگرتان استفاده كردید احتمالاً در می یابید كه باید این تنظیمات چاپگر را تغییر دهید.

 

 فولدر Printers را باز كنید  

بر روی دكمه Start كلیك كنید و سپس Printers and Faxes را انتخاب كنید. پنجرهPrinters and Faxes باز می شود.

 

 چاپگر پیش فرض را تعیین كنید  

 چاپگر پیش فرض چاپگری است كه برنامه هایی با آن چاپ می كنند مگر آنكه چاپگر دیگری را مشخص كنید. در پنجره Printers and Faxes، كنار چاپگر پیش فرضی علامت تیك وجود دارد. در این مثال، دستگاه فاكس، چاپگر پیش فرض است. برای تعیین چاپگر دیگری به عنوان چاپگر پیش فرض، بر روی آیكون آن كلیك راست كنید و Set as Default Printer را از منوی میانبر انتخاب كنید.

 

 ترجیحات چاپگر را باز كنید  

برای آنكه مشخص كنید كه ترجیح می دهید چاپگر خاصی از چه گزینه هایی برای چاپ استفاده كند، كادر محاوره Printing Preferences آن چاپگر را باز كنید. برای این كار باید روی یك چاپگر كلیك راست كنید و Printing Preferences را از منوی میانبر انتخاب كنید.

 

 آرایش صفحه را تغییر دهید  

جهت صفحاتی كه باید چاپ شوند را انتخاب كنید. شما می توانید انتخاب كنید كه صفحات به شكل Portrait (در جهت عمودی كه عادی است) چاپ شوند یا Landscape (در جهت افقی).

 

 منبع كاغذ را تغییر دهید  

 برای مشاهده گزینه های بیشتر، بر روی زبانه Paper / Quality كلیك كنید. بر روی لیست باز شوی Paper Source كلیك كنید و منبع تغذیه دیگری از چاپگرتان را انتخاب كنید. گزینه هایی كه در این لیست می بینید بسته به چاپگری كه تنظیم می كنید فرق می كند.

 

 نوع كاغذ راتغییر دهید  

بر روی لیست بازشوی Media كلیك كنید و نوع كاغذی كه می خواهید روی آن چاپ كنید را انتخاب كنید. بعضی چاپگرها می توانند از انواع خاصی از كاغذها (نظیر كاغذ گلاسه مخصوص عكس یا تصاویر ارایه كار، طلق و حتی اسلاید) استفاده كنید. این چاپگرها بسته به نوع كاغذی كه بكار می برید بطور متفاوت چاپ می كنند.

 

كیفیت چاپ را تغییر دهید  

 كیفیت چاپ دلخواهتان را انتخاب كنید هر چه كیفیت بهتر باشد، جوهر و زمان بیشتری صرفمی شود، كیفیت Draft (پیش نویس) به سرعت چاپ می كند و از جوهر كمتری استفاده می كند.وقتی ترجیحات چاپگر را تنظیم كردید، بر روی Ok كلیك كنید تا كادر محاوره بسته شود و این گزینه ها اجرا شوند.

 

  

 

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت