تبیان، دستیار زندگی

معرفی شهرهایی با هتل های لوکس

سفر یکی از خاطره‌انگیزترین و شیرین‌ترین لحظه‌هایی است که هر شخص می‌تواند در طول زندگی خود به دور از هر دغدغه و خیالی تجربه کند اما آنچه که باعث می‌شود سفر را شیرین‌تر کند، انتخاب یک مقصد خوب برای گذراندن روزهای استراحت شما است. به همین دلیل، برای یک سفر خوب علاوه بر همسفر خوب به یک مقصد خوب هم نیاز داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جزیره کیش و قشم
سفر یکی از خاطره‌انگیزترین و شیرین‌ترین لحظه‌هایی است که هر شخص می‌تواند در طول زندگی خود به دور از هر دغدغه و خیالی تجربه کند اما آنچه که باعث می‌شود سفر را شیرین‌تر کند، انتخاب یک مقصد خوب برای گذراندن روزهای استراحت شما است. به همین دلیل، برای یک سفر خوب علاوه بر همسفر خوب به یک مقصد خوب هم نیاز داریم.

شهرهای ایران به دلیل وسعت آن از موقعیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی متفاوتی برخوردار هستند که هر کدام برای اینکه مقصد سفر شما انتخاب شوند ویژگی‌های مختص به خودشان را دارا هستند. این مقاله به‌طور خلاصه و کوتاه شما را با برخی از شهرهای ایران که سالانه میزبان مسافران زیادی هستند آشنا می‌کند. تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

جزیره کیش و قشم

جزایر کیش و قشم به دلیل داشتن سواحل مرجانی و آب‌های زلال به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران در زمینه ورزشی، تجاری و حتی جاذبه‌های تاریخی تبدیل شده اند. توسعه این جزایر از زمان سلطنت محمدرضا شاه با ایجاد زیرساخت‌های لاکچری و مدرن مانند فرودگاه، کازینو، نمایشگاه‌ بین‌الملی و هتل آغاز شد.

این جزایر در حال حاضر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان در تمام ایام سال میزبان تعداد بسیار زیادی مسافر ایرانی و خارجی است. بنابراین در طی چند دهه گذشته امکانات رفاهی و تفریحی جزیره مانند تفریحات آبی و هتل‌های لوکس توسعه زیادی پیدا کرده‌اند.

در صورت سفر به این جزیره به راحتی می‌توانید در هتل‌های مجلل و لوکس اقامت کنید. از مجلل‌ترین انواع هتل قشم و کیش می‌توان به هتل داریوش، شایان، ترنج، مارینا، پانوروما کیش اشاره کرد که علاوه بر این‌‌که مجلل‌ترین شرایط رفاهی را برای اقامت مسافران فراهم کرده‌اند، در فاصله کمی نسبت به مراکز تجاری، گردشگری و دریا قرار دارند.

از جمله مناطق گردشگری جزیره کیش می‌توان به شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره، درخت سبز، جزایر هندروابی، آب انبار کیش، خانه اعیانی کیش، کشتی یونانی و سواحل خلیج فارس اشاره کرد.

شهر اصفهان

شهر اصفهان
یکی دیگر از شهرهای ایران که به دلیل شرایط ویژه تاریخی خود در دسته مهم‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان و توریست‌های خارجی به‌شمار می‌آید، شهر اصفهان است. این شهر به دلیل وجود بیش از 6000 مکان و بنای تاریخی در آن به نصف جهان شهرت دارد. همین تعداد بی‌شمار آثار تاریخی اصفهان در کنار جاذبه‌های طبیعی آن سبب شده که این شهر به یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران در زمینه گردشگردی و جذب توریست‌های خارجی تبدیل شود.

ازاین‌رو امروزه شما می‌توانید در تمام مناطق و همچنین نزدیک به جاذبه‌های تاریخی این شهر شاهد بازگشایی هتل‌های لوکس مدرن و سنتی فراوانی باشید که با ارائه خدمات رفاهی بالای خود، سعی در خاطره‌انگیزتر کردن سفر مسافران به این شهر دارند.

لوکس‌ترین هتل اصفهان که قدیمی‌ترین هتل دنیا نیز به‌شمار می‌آید، هتل عباسی اصفهان است که در یک کاروانسرای 300 ساله قرار دارد. از دیگر هتل‎‌های مجلل این شهر می‌توان مواردی مانند هتل پارسیان کوثر، هتل آسمان، هتل عالی‌قاپو، هتل مجلل چهار باغ نام برد که همگی در فاصله بسیار کمی از جاذبه‌های تاریخی مانند سی و سه پل، چهلستون، هشت بهشت و میدان نقش جهان قرار دارند.

شهر شیراز

شیراز شهر نارنج و ترنج یکی دیگر از شهرهای بسیار مهم ایران در زمینه گردشگری است. این شهر که با قدمتی بیش از 6500 سال، یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران در زمینه جذب گردشگر و صنعت توریسم است. این شهر در کنار داشتن جاذبه‌های دیدنی محسورکننده خود به عنوان قطب پزشکی ایران نیز شهرت دارد.

این کلان شهر به یکی از شهرهای پررفت‌و‌آمد ایران در تمام طول سال تبدیل شده است. البته بهتر است بدانید که اوج شلوغی و تردد در این شهر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت همزمان با شکوفه‌ زدن درخت‌های نارنج و ترنج شهر است.

بازار وکیل، باغ ارم، باغ نارنجستان، باغ چهل تن، تخت جمشید و پاسارگارد، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، مسجد وکیل، ارگ کریم خان، باغ پرندگان شیراز، دریاچه مهارلو، مسجد وکیل و... از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

از این ‌رو با توجه به حضور بی‌شمار مسافر و توریسم در این شهر، هتل‌های لوکس در حد استانداردهای بین‌المللی در شیراز تاسیس شده است که یک اقامت لوکس و خاطره‌انگیز را برای مسافران فراهم می‌کنند. هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل چمران نیز در لیست لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های شیراز قرار دارند.

شهر مشهد

یکی دیگر از شهرهای ایران که مهم‌ترین قطب گردشگری مذهبی ایران به‌شمار می‌آید، شهر مشهد است. این شهر به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا (ع) و جاذبه‌های تاریخی دیگر خود سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون مسافر ایرانی و خارجی است. از جمله جاذبه‌های دیدنی دیگر مشهد که مزید بر علت برای افزایش سفرهای به این شهر می‌شود وجود آثار تاریخی و تفریحی مانند آرامگاه فردوسی، طرقبه، کوه سنگی، چالیدره، ییلاق شاندیز، مسجد گوهرشاد و تفریحات آبی است که طرفدارن خاص خود را نیز دارند.

بنابراین با افزایش تعداد مسافران این شهر در طی دهه گذشته تعداد بیشماری هتل لوکس با امکانات مدرن و لاکچری در این شهر تاسیس شده که در حال خدمت‌رسانی به مسافران ‌هستند. از این هتل‌ها می‌توان هتل درویشی مشهد، الماس 2، قصر طلایی و قصر را نام برد.

شهر تهران

شهر تهران
یکی دیگر از مقاصد گردشگری و پربازدید در ایران شهر تهران است. این شهر اگرچه مهم‌ترین قطب سیاسی کشور محسوب می‌شود ولی به‌لحاظ مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیدنی، تاریخی، ورزشی و حتی علمی خود در بین شهرهای ایران رکورددار است. این کلان شهر به‌طور کلی از پنج بخش تشکیل شده که بیشترین جاذبه‌های گردشگری آن در بخش مرکزی این شهر قرار دارد.

این شهر به دلیل موقعیت سیاسی ویژه خود و وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند کاخ گلستان، کاخ سعد آباد، باغ موزه‌های نیاوران و نگارستان، سردر باغ ملی تهران، کاروانسراهای تهران و سایر جاذبه‌های تفریحی خود در تمامی روزهای سال مقصد سفر بسیاری از توریسم و مسافران ایرانی و خارجی است. این نکات مهم‌ترین دلیل بر ایجاد تعداد بی‌شماری هتل‌های لوکس و مجلل در سطح این شهر شده است.

بنابراین مسافران به راحتی می‌توانند در هر یک از مناطق چهارگانه این کلان شهر در هتل‌های لاکچری و مجلل اقامت کنند. از مجموع لوکس‌ترین هتل تهران می‌توان به هتل‌هایی مانند اسپیناس پالاس، اسپیناس بلوار تهران، ویستریا تهران، پارسیان آزادی، پرشین پلازا تهران، استقلال تهران و هتل لاله اشاره کرد.

نحوه رزرو هتل‌های لوکس در شهرهای توریستی ایران

اکنون که با برخی از مهم‌ترین شهرهای توریستی و گردشگری ایران آشنا شده‌اید، درصورتی‌که قصد اقامت در هر کدام از این شهرها را دارید برای رزرو هتل‌های لوکس و پنج ستاره‌ آن‌ها می‌توانید از مجموعه اسنپ تریب کمک بگیرید تا بتوانید از تخفیف‌های ویژه‌ای که برای کاربران خود درنظر گرفته‌اند بهرمند شوید.