ایجاد یك فایل

در بیشتر موارد شما اسناد جدید را از داخل یك برنامه ایجاد می كنید. برای مثال معمولاً با استفاده از برنامه Word، یك سند جدید Word ایجاد می كنید. با این وجود ویندوز این امكان را به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد یك فایل

 در بیشتر موارد شما اسناد جدید را از داخل یك برنامه  ایجاد می كنید. برای مثال معمولاً با استفاده از  برنامه Word، یك سند جدید Word ایجاد می كنید. با این وجود ویندوز این امكان را به شما می دهد كه به سرعت انواع معینی از اسناد را بدون آنكه اصلاً برنامه مربوط به آنها را باز كنید، ایجاد نمایید. این امكان برای مواقعی مفید است كه می خواهید تعداد زیادی سند جدید ایجاد كنید كه درآینده ویرایش خواهند شد.

 

 فولدر  محل فایل را پیدا كنید  

 ابتدا باید فولدری كه می خواهید فایل جدید را درون آن ایجاد كنید را پیدا كنید. شما می توانید مستقیماً در هر فولدر روی كامپیوترتان، یك  فایل ایجاد كنید.

 

یك فایل ایجاد كنید  

 گزینه File\New را انتخاب كنید. و سپس نوع فایلی كه می خواهید ایجاد كنید را از منوی زمینه نمایان شده انتخاب كنید. ملاحظه می كنید كه لیست انواع  فایل كه در منوی فرعی نشان داده شده شامل اشیاء اصلی ویندوز ( نظیر فولدرها، میانبرها و فایلهای متن) و اشیایی است كه به نرم افزارهایی كه نصب كرده اید بستگی دارد.

 

 سند جدید را پیدا كنید  

 سند جدید با نامی عمومی مانند New Microsoft Word Document  در فولدر انتخاب شده ظاهر می شود. اگر فایل جدید را مشاهده نمی كندی، با استفاده از نوارهای پیمایش پنجره آن را پیدا كنید.

 

 نام فایل را تغییر دهید  

 فایل جدید با نام یكه هم اكنون انتخاب شده است ظاهر می شود. برای وارد كدرن یك نام جدید برای فایل كای است شرو ع به تایپ كنید. وقتی كارتان را انجام دادید، كلید Enter را فشار دهید یا در خارج از كادر متن كلیك كنید.

 

 فایل را برای ویرایش باز كنید  

 پس از آنكه فایل جدید خود را ایجاد كردید و نام آن را تغییر دادی، بر روی آن دوبار كلیك كنید تا برنامه مناسب آن اجرا شود و فایل جدید درون آن باز شود. حالا كه فایل در برنامه مناسب باز شده است، مانند آن كه ای فایل در آن برنامه ایجاد شده باشد می توانید روی آن كار كنید.

 

*توجه *

 تغییر دادن نام فایلها

طول نام فایلها می تواند حداكثر 256 كاراكتر باشد كه شامل فاصله خالی نیز می شود. چند كاراكتر خاص وجود دارد كه نمی توانید در نام فایل از آنها استفاده كنید:  \ / : ' < > ?

 

حفاظت از نوع فایل

وقتی فایل جدید ایجاد می كنید، ویندوز بطور خودكار پسوند سه حرفی صحیح را به آن می دهد( سه حرف بعد از نقطه) تا نوع فایل را مشخص كند. اگر تنظیمات ویندوز به نحوی است كه به شما امكان مشاهده پسوند فایل را می دهد( بطور پیش فرض این امكان وجود ندارد)  هنگامی كه نام فایل را تغییر می دهید مراقب باشید كه پسوند آن را تغییر ندهید. در غیر این صورت فایل بوسیله برنامه مناسب آن باز نمی شود. اگر سعی كنید پسوند فایل را تغییر دهید، ویندوز به شما هشدار می دهد. 

 

پر كردن سریع یك فولدر

در ویندوز اكسپلورر و My Computer می توانید هر تعداد سند جدید كه لازم دارید ایجاد كنید و در مراحل بعدی نام آنها را تغییر دهید. برای آنكه چندین فایل را به سرعت ایجاد كنید، یك فایل ایجاد كنید، با انتخاب آن و فشردن كلیدهای Ctrl و C آن را كپی كنید و سپس با فشردن كلیدهای Ctrl  و V هر تعداد فایل جدید كه لازم دارید در همان فولدر ایجاد كنید. قبل از نام هر فایل كلمات Copy as و یك شماره اضافه می شود تا آن را از دیگر فایلهای موجود متمایز كند.

  

  

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت