دستگاه بسته بندی ساشه چیست؟

شرکت ای جی دستگاه های دیگری از جمله دستگاه پرکن مایعات هم وارد می کند، که اگر تمایل داشتید درباره ی مزیت های این دستگاه ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر است این مقاله با عنوان 3 مزیت دستگاه پرکن مایعات را بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



دستگاه بسته بندی ساشه (Sachet filling machine) نوعی دستگاه چند منظوره عمودی است که از آن جهت بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی به شکل تک نفره یا ساشه ای استفاده می کنند.
دستگاه بسته بندی ساشه برای بسته بندی انواع محصولاتی که در رستوران ها، قنادی‌ها، داروخانه‌ها و همچنین منازل مصرف دارد، کاربرد دارد. از تجهیزات به کار رفته در دستگاه ساشه ای جی می توان به سیستم پرکن، سیستم اندازه گیری حجم، پیستون و سروموتور اشاره کرد. علاوه بر این از سیستم plc نیز جهت کنترل درجه حرارت در سیل کردن یا مهر و موم نمودن نوار به کار رفته و همین طور از صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی برای نظارت بر کار دستگاه ها و تنظیمات برنامه ریزی آن، استفاده می گردد. دستگاه ساشه در انواع مختلفی وجود دارد که نحوه عملکرد آنها متفاوت است.

دستگاه بسته بندی ساشه پودری

دستگاه ساشه پودری از انواع ماشین آلات صنایع غذایی به حساب می آید و مخصوص بسته بندی انواع محصولات پودری به صورت تک نفره می باشد. کیسه ها و بسته هایی که توسط این دستگاه بسته بندی می شوند، از سه یا چهار طرف دوخت می شوند. این مدل دستگاه ساشه به صورت تک نازل و چهار نازل با سرعت عمل بالایی کار می کند.
دستگاه ساشه پودری انواع مختلفی دارد که در زیر آنها را عنوان می‌کنیم.
● دستگاه بسته بندی ساشه شکر
● دستگاه بسته بندی ساشه نمک
● دستگاه بسته بندی ساشه آویشن و سماق
● دستگاه بسته بندی ساشه نسکافه

دستگاه بسته بندی ساشه مایعات

دستگاه ساشه مایعات مجهز به سیستم تزریق مایع داخل کیسه های تک نفره می باشد. قابلیت بسته بندی مایعات در بسته های کوچک یکبار مصرف در وزن‌های ۱۰ الی ۳۰ گرم را دارد که از دو طرف دوخت می‌ شود. کیسه های بسته بندی شده از جنس فیلم های دولایه و سه لایه می باشند که مناسب بسته ‌بندی مواد مرطوب هستند. این فیلم‌ها از پلی اتیلن، پلی استر و متالایز تهیه می شوند.

مدل های مختلف دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه ساشه در دو مدل بسته دهی‌ متفاوت وجود دارد که هر دستگاه در هر مدل بسته ای منحصر به فرد دارد. مدل اول دستگاه ساشه بدین صورت است که سه یا چهار طرف بسته دوخت دارد و بسته ها به شکل مربع هستند، مانند بسته های سس یکبار مصرف که سه طرف یا چهار طرف آن دوخته می شود.
نوع دیگر دستگاه ساشه مدل مدادی می باشد که بسته ها به شکل مستطیل هستند و قسمت بالا و پایین آن دوخت می ‌شود و معمولاً در بسته هایی مانند کافی‌ میکس مشاهده می کنیم. با توجه به توضیحات داده شده در جامعه امروزی، روز به روز بر طرفداران این مدل بسته بندی ها افزوده می شود. به صورتی که در بیشتر مواقع مردم خرید بسته بندی های ساشه را نسبت به بسته های بزرگ و جاگیر معمولی را ترجیح می‌ دهند.

طرز کار دستگاه ساشه

همانطور که گفتیم دستگاه ساشه در دو مدل طراحی شده است. برخی از دستگاه های بسته بندی از ساشه آماده استفاده می کند که تنها یک سر باز دارد و پس از پر شدن آن، بسته می شود.


برخی مدل‌های دستگاه از ساشه های ورقی استفاده می کنند که پس از پر شدن چهار طرف آن بسته می شود. به این مدل دستگاه، دستگاه ساشه سه یا چهار طرف دوخت می گویند. روش کار به این صورت است که ابتدا رول های بسته بندی روی دستگاه ساشه قرار می‌گیرند.
اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا و... در ابتدا با دقت روی ورق‌های بسته بندی چاپ می‌شود. در ادامه رول های ساشه توسط تیغه های برنده دستگاه از وسط نصف می‌ شوند تا قسمت پشت و روی ساشه تشکیل شود. مرحله بعدی تقسیم ورق ها به بسته بندی ساشه می باشد که به صورت برش هایی در کناره ها انجام می شود. ورق های برش داده شده کنار هم قرار می گیرند و برای پر شدن آماده می شوند.
از اینجا به بعد انواع دستگاه ساشه مشابه هم عمل می‌کنند. ورق ها از مواد موردنظر پر می شوند و اطراف ساشه توسط حرارت، دوخت می شود و بسته بندی کامل می‌شود. البته در مدل های مدادی تنها یک طرف آن دوخت می‌شود.

نکات مهم قبل از خرید انواع دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه ساشه جزء دستگاه های پرکن به حساب می آید و شما باید با شناختی که از این دستگاه دارید، با توجه به نیازهای خود بهترین مدل دستگاه را انتخاب نمایید. قبل از انتخاب و خرید دستگاه ساشه باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه بیان خواهیم کرد.
● ظرفیت تولید دستگاه ساشه را مد نظر قرار دهید و مدلی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. تولید کمتر یا بیشتر از حد نیاز باعث دردسر شما می شود.
● به روش استفاده از بسته بندی دقت کنید و بر اساس نیاز و نحوه آماده نمودن بسته بندی های خود مدل مناسب را انتخاب کنید.
● به نوع تیغه ها و المنت های حرارتی به کار رفته در دستگاه توجه نمایید. تیغه ها باید استیل و ضد زنگ باشند. المنت ها نیز که بخش اصلی دستگاه را تشکیل می دهند، باید در مدل های بادوام و کم مصرف تهیه شوند.

ویژگی های دستگاه ساشه

مخزن دستگاه ساشه مایعات چون به طور مستقیم با مواد خوراکی در ارتباط است، از جنس استیل ضد زنگ تهیه می ‌شود تا کاملاً بهداشتی باشد. حجم مخزن دستگاه ساشه حدود ۱۵ کیلوگرم است. بازده تولید دستگاه حدود سی بسته در دقیقه می باشد.
میزان برق مصرفی دستگاه نیز سه کیلو وات می‌ باشد. عرض کیسه های بسته بندی شده از ۴۵ الی ۱۳۰ میلی متر و طول کیسه ها از ۶۰ الی ۲۰۰ میلی متر می باشد. سرعت دستگاه در بسته بندی کیسه ها با توجه به نوع مواد و اندازه کیسه ها، متفاوت می باشد.

مدل های دوخت دستگاه ساشه

در دستگاه ساشه پودری فرم بسته ها به صورت ۴ سر دوخت یا ۳ سر دوخت می باشد و جهت بسته بندی ادویه جات، قهوه، کاکائو، مواد دارویی و شیمیایی، کافی میکس و... مورد استفاده قرار می گیرد.


در بسته های ساشه مایع یکبار مصرف مدادی بسته ها دارای ۳ و ۴ سردوخت می ‌باشند. جهت بسته بندی آبلیمو، عسل، شامپو، ژل، انواع کرم، سس، روغن زیتون و... مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در نوعی از بسته ‌های ساشه تنها یک سر آن دوخت می‌ شود و دوخت آن توسط المنت های حرارتی انجام می شود.

کدام دوخت دستگاه ساشه ای جی بهتر است؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سهولت دسترسی به بعضی از مواد غذایی به شکل تک نفره، استفاده از این دستگاه های منحصر به فرد ساشه در این زمینه روند افزایشی پیدا کرده و بیش از پیش حائز اهمیت می باشند.
یکی از انواع این دستگاه ها دستگاه ساشه سه طرف دوخت می باشد که هم برای بسته بندی مواد پودری و هم بسته بندی مواد مایع کاربرد دارد. دوخت سه طرفه از رایج ترین و بهترین دوخت در بسته بندی ساشه به حساب می آید.

با دستگاه ساشه مایعات ای جی می توان بسته بندی کرد؟

دستگاه ساشه مایعات مدادی جهت بسته بندی انواع مایعات غلیظ و رقیق به شکل تک نفره مدادی یا میله ای مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه می ‌توان عسل، آبلیمو، سس، روغن حیوانی، ژل، الکل، نبات مایع، آب نارنج و... را به صورت تک نفره دسته بندی نمود. این دستگاه به شکل تمام اتوماتیک و دارای صفحه نمایش لمسی و منوی چهار زبانه و برق تک فاز ۲۲۰ ولت می باشد و قابل استفاده در اکثر محیطهای کوچک، مغازه، کارگاه و منازل می باشد.

بسته های سس تک نفره چگونه بسته بندی می شوند؟

برای بسته بندی سس تک نفره از دستگاه ساشه مایعات استفاده می‌شود که در ظرفیت‌های تولیدی مختلفی ارائه شده است. این دستگاه با سرعت و دقت بالایی محصولات مایع، گرانولی و پودری را در وزن های یک گرم الی ۵۰ گرم بسته بندی می نماید. کاربرد آن فقط برای بسته بندی های تک نفره می باشد. قدرت بسته‌ بندی این دستگاه حدود ۳ هزار بسته در ساعت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه ساشه به سایت  https://www.ag777.com/ مراجعه کنید.
شرکت ای جی دستگاه های دیگری از جمله دستگاه پرکن مایعات هم وارد می کند، که اگر تمایل داشتید درباره ی مزیت های این دستگاه ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، بهتر است این مقاله با عنوان 3 مزیت دستگاه پرکن مایعات را بخوانید.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت