تبیان، دستیار زندگی

کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان فرصتی برای تعامل متخصصان ملی و بین‌المللی است

مؤسسه محک در سال 1403 در نظر دارد، کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) با رویکرد چندتخصصی در تومورهای شایع مغزی کودکان را با هدف تشخیص، درمان و مدیریت عوارض تومورهای مغزی کودکان برگزار کند. موضوعاتی مانند گلیوما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کنگره دکتر وثوق
كنگره تخصصی انکولوژی کودکان پس از درگذشت پروفسور پروانه وثوق و در یادبود او، از سال 1393 و هر دو سال یک بار با حضور مهمانان و سخنرانان ملی و بین‌المللی برگزار شده است. در این کنگره علمی تلاش می‌شود تا ضمن بروزرسانی دانش پزشکان، پرستاران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی محک، فرصتی برای تبادل دانش و اطلاعات متخصصان این حوزه فراهم شود. متخصصان و پزشکان بیمارستان فوق تخصصی محک در این کنگره در تعامل با سایر متخصصان داخلی و خارجی امکان طرح و دستیابی به برنامه‌های درمانی مؤثرتر و جدیدتر برای کودکان مبتلا به سرطان را دارند.

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک، با برگزاری کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) به برنامه Twinning ملحق شده است و پیوستن به پروتکل‌های SIOP را از طریق شرکت در برنامهTwinning که با ابتکار سازمان جهانی بهداشت WHO شکل گرفته است، به عنوان هدف استراتژیک در حوزه بیمارستان انتخاب کرده است.

Twinning یک برنامه جهانی مشارکت بین‌المللی هدفمند آنکولوژی کودکان است که با هدف بهبود اقدامات تشخیصی و درمانی در سرطان کودکان، بین یک یا چند مؤسسه از کشورهای با درآمد بالا و یک مؤسسه در کشورهای با درآمد متوسط یا پایین شکل می‌گیرد.

برگزاری کنگره‌های علمی امکانی برای پیوستن به برنامه Twinning

این مؤسسه، طی بیش از سه دهه فعالیت خود، کوشیده است از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان در راستای برنامه Twinning، به کاهش نرخ ابتلاء به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر درمان دست پیدا کند.

این اقدام یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های محک برای تحقق شعار «تحول درمان» است و بر همین مبناست که کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) برگزار می‌شود.

مؤسسه محک در سال 1403 در نظر دارد، کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) با رویکرد چندتخصصی در تومورهای شایع مغزی کودکان را با هدف تشخیص، درمان و مدیریت عوارض تومورهای مغزی کودکان برگزار کند. موضوعاتی مانند گلیوما، مدولو بلاستوما، ژرم سل تومورها و چالش‌های درمانی آنها در کشورهای با درآمد متوسط و کم، در این کنگره توسط متخصصان ملی و بین‌المللی بررسی می‌شود.

بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک به عنوان مرکز مرجع در درمان تومورهای شایع مغزی کودکان، داده‌های تجربی منحصر به فردی را داراست و از آنجایی که از سال 1401 درمان چندتخصصی را در ارائه برنامه درمانی سرطان کودکان در ایران پیگیری کرده، در کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) تجربیات خود را با متخصصان ملی و بین‌المللی به اشتراک می‌گذارد.

مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک در تاریخ‌های 26، 27 و 28 اردیبهشت 1403 کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) را با دارا بودن حداکثرامتیاز بازآموزی 12 برای متخصصان داخلی، از ساعت 8:00 تا 17:00 در محل یادمان میتراسادات میرباقری (ساختمان شماره 2 محک) برگزار می‌کند.

این مؤسسه امیدوار است تا با برگزاری کنگره‌های علمی زمینه دستیابی به برنامه‌های درمانی به روزتر و مؤثرتر برای درمان سرطان کودکان در ایران را فراهم کند.