تبیان، دستیار زندگی

بهترین روش تشخیص عینک اصل از فیک

یکی از مدل‌های جذاب اکسسوری که هم برای زنان و هم برای مردان مهم است، عینک است. اگر به‌دنبال خرید عینک اصل هستید، باید نکات و راه‌کارهای موجود را بررسی کنید تا از خرید محصولات فیک در امان بمانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عینک آفتابی

قطعا این را می‌دانید که عینک‌ها از مهم‌ترین اکسسوری‌های مردانه و زنانه محسوب می‌شود. در واقع مردان و زنان می‌توانند با استفاده از آن علاوه‌بر زیباتر کردن استایل‌شان، در روزهای آفتابی یا حتی برفی بهتر ببینند. مدل‌های مختلفی از عینک وجود دارد؛ از مدل‌های طبی گرفته تا مدل‌های معمولی و آفتابی.

تمامی این مدل‌ها ارزش خرید بالایی دارند. شما نیز باید از بهترین برندها این محصولات را تهیه کنید. ازآنجایی‌که نمونه‌های فیک در بازار فراوان است، پیشنهاد می‌کنیم که با بررسی برخی از نکات، از کلاه‌برداران در امان باشید. در ادامه این نکات را برای شما توضیح می‌دهیم.

چرا باید از عینک اصلی استفاده کنیم؟

شاید این هم برای شما سوال باشد که چرا باید از عینک‌های اصل استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که خرید عینک‌های اصلی و اورجینال بسیار مهم است. شرکت‌های معتبر تولیدکننده در متریال‌های مختلفی شیشه و قاب این عینک‌ها را تولید می‌کنند.

البته اگر عینک ‌طبی خریداری کنید، باید از شرکت‌های سوم‌شخص مانند زایس، لنز را سفارش دهید. برندهای غیرمعتبر فریم‌ها و شیشه‌های بی‌کیفیت در محصولات خود به‌کار می‌برند. همین کار نیز باعث می‌شود تا آسیب‌های جبران‌ناپذیری به چشمان شما وارد شود.

روش‌های تشخیص اصل بودن عینک


عینک آفتابی

سوالی که بسیاری از افراد پرسیده‌اند این است که چگونه باید اصل بودن عینک را تشخیص داده و از خرید مدل‌های فیک جلوگیری کنیم؟ در پاسخ باید گفت که ترفندهایی برای این کار وجود دارند. بهترین این ترفندها به شرح زیر بوده و شما را از خرید محصولات کپی در امان نگه می‌دارند.

توجه به برچسب و لوگوی روی عینک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای تشخیص اصل بودن عینک در نظر داشته باشید، توجه به برچسب و لوگویی است که روی عینک قرار گرفته است. شرکت‌های تولیدکننده معتبر روی تمامی محصولات خود شماره مدل یا لوگو خود را قرار می‌دهند.

شماره مدل معمولا روی شیشه سمت راست یا فریم آن ثبت می‌شود. باید توجه کنید که حکاکی این مدل به بهترین شکل انجام شده باشد. اگر به‌هم‌ریخته بود یا غلط املایی در آن وجود داشت، قطعا مدل مد نظر کپی بوده و ارزش خرید آن نیز برابر صفر است.

کیفیت ساخت محصول

کیفیت تولید محصول از دیگر نکاتی است که باید برای خرید این اکسسوری محبوب در نظر داشته باشید. موارد مختلفی وجود دارند که از باکیفیت یا فیک بودن محصول خبر می‌دهند. به‌طور مثال، هرز بودن دسته‌های عینک یا جابه‌جاشدن لنزهای آن قطعا نشانه‌های بی‌کیفیت بودن هستند.

ازطرف‌دیگر وجود خط‌وخش، موج، نقطه یا لقی در این محصول نیز نشان‌دهنده کیفیت پایین آن است. درصورتی‌که هرکدام از این موارد را مشاهده کردید باید در اصل بودن محصول شک برده و از خرید آن صرف‌نظر کنید.

بررسی شماره مدل

برای اینکه بتوانید با دقت بالا به اصل یا فیک بودن عینک‌ها پی ببرید، باید شماره مدل آن‌ها را بررسی کنید. شرکت‌های تولیدکننده عینک موظف‌اند که روی محصولات خود شماره‌سریالی را درج کنند. این یک قانون بین‌المللی بوده و معمولا روی قاب عینک نیز انجام می‌شود.

پس اگر در هیچ‌جایی از عینک اثری از شماره‌سریال ندیدید، باید به فیک بودن آن اطمینان کنید. درصورت کم‌رنگ‌شدن شماره‌سریال نیز احتمال فیک بودن محصول بسیار بالا بوده و نشان‌دهنده کیفیت تولید پایین آن است.

بهره‌گیری از دفترچه اصالت

برندها و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این محصولات، برای اینکه بتوانند از کپی‌کردن و فروش مدل‌های فیک جلوگیری کنند، شناسنامه و دفترچه اصالت را درون جعبه محصول قرار می‌دهند. شما با مطالعه این موارد می‌توانید به اصل بودن مدل پی ببرید.

در شناسنامه عینک اطلاعاتی ازقبیل مدل، شماره‌سریال و تاریخ تولید درج شده تا فروشنده و خریدار از کیفیت اطمینان داشته باشند. اگر بسته‌بندی مدلی را باز کردید اما اثری از دفترچه اصالت نبود، باید به فیک بودن مدل خریداری‌شده شک کنید. البته برخی از شرکت‌های کلاه‌بردار دفترچه محصولات را نیز کپی کرده و در بسته‌بندی محصول قرار می‌دهند.

خرید از فروشگاه‌های معتبر

نکته بسیار مهمی که می‌تواند به شما در خرید مدل‌های اصل از این اکسسوری محبوب کمک کند، خرید از فروشنده‌های معتبر است. درصورتی‌که به فروشگاه‌های کوچک یا شناخته‌نشده مراجعه کنید، احتمال اینکه سرتان کلاه برود وجود دارد.

فرقی هم نمی‌کند که روش خرید شما چگونه است. اگر خرید را به‌صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌دهید، باید از اعتبار و شهرت فروشنده برای فروش محصولات اصل اطلاع داشته باشید. در این صورت دیگر نیازی به موشکافی نکات بالا و بررسی‌های دقیق نخواهد بود.

دوری از قیمت‌های فوق ارزان

قیمت همیشه حرف اول را برای خرید می‌زند. درصورتی‌که قیمت عینک از بودجه شما خارج باشد، اصلا آن را بررسی نمی‌کنید. به همین دلیل ممکن است برای خرید برخی از مدل‌ها دنبال پایین‌ترین قیمت ممکن باشید. بسیاری از فروشندگان سودجو از این موضوع استفاده کرده و قیمت‌های جذاب برای محصولات فیک می‌گذارند.

یعنی از قیمت‌های اصلی بسیار پایین‌تر رفته و پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهند که قدرت ردکردن آن‌ها را ندارید. درصورتی‌که حتی پایین‌ترین قیمت ذکر شده توسط این فروشنده نیز ارزش خرید نداشته و تماما کلاه‌برداری است.

خرید بهترین عینک زنانه و مردانه اصل

عینک آفتابی

حال که تمامی ترفندهای کاربردی و مهم برای خرید عینک زنانه اصل را بررسی کردیم، بهتر است نکته‌ای دیگر را به شما بگوییم. با خرید از فروشگاه‌های معتبری مانند دیجی‌کالا، قطعا خیال شما از کیفیت محصول خریداری‌شده راحت خواهد بود.

دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است که مجوزهای معتبر داشته و همیشه محصولات اصلی و باکیفیت را درون خود موجود می‌کند. قیمت‌های این فروشگاه نیز همیشه مناسب است. پس نیازی نیست نگران فیک بودن این محصولات باشید.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال خرید اکسسوری‌های جذاب مردانه و زنانه هستید، قطعا به اهمیت عینک پی برده‌اید. به‌طور کلی عینک‌های طبی و آفتابی از اکسسوری‌های مهم محسوب شده و کیفیت بالایی را دارا هستند. البته باید توجه کنید که این کیفیت تنها در مدل‌های اصلی و اورجینال وجود دارد.

متأسفانه به‌دلیل بالارفتن قیمت محصولات اصل، شرکت‌های کلاه‌بردار با تولید محصولات فیک، افراد را تحت‌تأثیر قرار داده و محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند. برای اینکه از فیک بودن محصول مطمئن شوید باید نکات مهمی را بررسی کنید. این نکات را در این مطلب به شما ارائه کردیم؛ حال می‌توانید با خیال راحت به فروشگاه دیجی‌کالا رفته و هر مدلی که می‌خواهید را خریداری کنید.