نحوه دیلیت اکانت پیج در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین سرویس‌های تلفن‌های همراه هوشمند است، که هر روزه کاربران زیادی را به خودجلب می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امروزه بسیاری از کاربران فضای مجازی در اپلیکیشن اینستاگرام عضو هستند، زیرا این اپلیکیشن یکی از پرمخاطب ترین سرویس‌ها به شمار می رود.  اپلیکیشن اینستاگرام با به اشتراک گذاری عکس و ویدئو این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند.

حذف حساب کاربری اینستاگرام یا دیلیت اکانت اینستاگرام کار چندان سختی نیست، مهم این است که تصمیمتان را برای پاک کردن اکانت اینستاگرام گرفته باشید! اگر قصد حذف یا دیلیت اکانت اینستاگرام  را دارید، به این نکته مهم توجه کنید که در صورت پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام، شما فقط یک ماه فرصت بازگردانی خواهید داشت و پس از اتمام این مهلت، پیج شما به هیچ وجه قابل بازگردانی نخواهد بود، البته پاک کردن اکانت اینستاگرام کار پیچیده‌ای نیست به شرط اینکه تمام نکات و قواعدی این کار را کاملا رعایت کنید.

اقدامات مهم قبل از پاک کردن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان،بهترین راه برای با خبر شدن از حال روز دوستان است. اما ممکن است از یک جا به بعد تحمل این فضا و اجبار به ثبت هر لحظه زندگی و اشتراک آن با دیگران ممکن نباشد! راه چاره مشخص است؛ حذف اکانت پیج اینستاگرام!

قبل از هر چیزی، بهتر است بدانید برای حذف اکانت اینستاگرام، داشتن پسورد الزامی است! اگر رمز عبور خود را نمی دانید، با استفاده از ترفندهای تغییر پسورد اینستاگرام، در کمترین زمان، رمز عبور خود را بازیابی کنید! به صفحه دانلود اطلاعات اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید، در صفحه بعد ایمیلی که می‌خواهید اطلاعات برای آن ارسال شود را وارد کنید.

در نهایت هم دکمه Request Download را بزنید تا ظرف 48 ساعت نسخه‌ای از تمام اطلاعاتی که در اینستاگرام آپلود کرده‌اید، مانند تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات و اطلاعات اکانت شما برایتان ارسال می‌شود.

پس از پاک کردن اکانت دسترسی به تمامی تصاویر، ویدئو‌ها، کامنتها، لایک‌ها، دوستان، پیام‌های دایرکت، دنبال‌کنندگان و دیگر اطلاعات شما و بازیابی دوباره اکانت غیرممکن خواهد بود حتی توسط اینستاگرام.

پس از حذف اکانت دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با‌‌ همان نام کاربری نخواهد بود. ضمنا دیگر نمی‌توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده کرده‌اید اکانت دیگری بسازید.

اگر قصد استفاده مجدد از‌‌ همان ایمیل را دراید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید.

اگر به طور موقت قصد محو شدن از اینستاگرام را دارید می‌توانید آن را به صورت موقت غیرفعال کنید که برای این کار مطابق آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت اقدام کنید.حذف اکانت بدون دسترسی به آن (نداشتن پسورد ورود) امکان‌پذیر نیست.

چند نکته مهم در خصوص دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام، همچنان موقع جستجو اسم پیج شما دیده می شود، نگران نباشید زیرا بعد از پاک کردن اکانت اینستاگرام، مدت کوتاهی طول می کشد تا اطلاعات پیج شما به طور کامل از اینستاگرام پاک شود، ولی اگر بعد از یک روز همچنان با این مشکل مواجه بودید، حافظه‌ی کش اینستاگرام را پاک کنید.

مراحل حذف اکانت اینستاگرام در اینستاگرام فارسی، انگلیسی و نیز بیشتر نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام دقیقا مشابه هم هستند، همچنین فرآیند حذف اکانت اینستاگرام از گوشی‌های آیفون و اندروید نیز تفاوتی ندارد.

دقت داشته باشید که اینستاگرام اجازه نمی‌دهد هیچکس، حتی خود شما، پیج جدیدی با یوزرنیم پیج حذف شده ایجاد کند، پس اگر اسم پیج برای شما مهم است، حتما قبل از حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود، نام کاربری اکانت مربوطه را تغییر دهید.

اینستاگرام معمولا اولین اکانت ثبت شده روی ایمیل را به عنوان اکانت اصلی مربوط به آن آدرس ایمیل می‌شناسد، اگر می‌خواهید با همان ایمیل ثبت شده روی پیج، اکانت دیگری بسازید، قبل از دیلیت کردن، ایمیل خود را از پیج حذف کنید، البته فقط در صورتی این کار را انجام دهید که مطمئن هستید نیاز به بازگردانی پیج پاک شده ندارید!

تفاوت حذف اکانت اینستاگرام با دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

قبل از هر چیز شما باید مشخص کنید می‌خواهید برای همیشه از دنیای اینستاگرام خداحافظی کنید یا برای مدتی قصد گرفتن مرخصی دارید! یعنی می‌خواهید برای همیشه اکانت اینستاگرام خودتان را پاک کنید یا قصد دی‌اکتیو کردن حساب کاربردی خودتان را دارید.

برخلاف حذف اکانت اینستاگرام، در دی اکتیو کردن شما برای مدتی حساب اینستاگرام خود را غیرفعال می‌کنید. در حقیقت، بعد از دی اکتیو کردن اکانت شما در اینستاگرام به طور موقت حذف می‌شود، ولی شما می‌توانید دوباره  و به سادگی پیج خود را فعال کنید.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام: حذف همیشگی حساب کاربری اینستاگرام به این معنی است که شما دیگر قصد بازگشت به اینستاگرام را ندارید یا حداقل می‌خواهید با اکانت خودتان برای همیشه خداحافظی کنید،  با این کار پروفایل، تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات، لایک‌ها و از همه مهم‌تر فالورهای شما برای همیشه پاک می‌شوند، با انتخاب این روش دیگر راه بازگشتی نیست! پس قبل از اینکه برای همیشه اکانت خودتان را از صفحه اینستاگرام پاک کنید، اطلاعات مهم و ضروری خودتان را از اینستاگرام دانلود کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام: راه دیگر برای حذف اکانت اینستاگرام، حذف موقت یا دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام است، در این روش حساب کاربری شما به طور موقت ناپدید می‌شود اما اطلاعات شما سر جایش باقی می‌ماند! این راه مناسب افرادی است که می‌خواهند برای مدت محدودی از فضای اینستاگرام دور باشند ولی نمی‌خواهند اطلاعات، پست‌ها و فالورهایشان را از دست بدهند.

آموزش حذف دائم اکانت پیج اینستاگرام با گوشی

شما از خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز می‌توانید اکانت خود را برای همیشه حذف کنید.
- ابتدا وارد پروفایلتان شوید و تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
- بعد وارد قسمت کمک (Help) شوید
- بعد از آن مرکز کمک (Help Center) را انتخاب کنید.

- در این مرحله گزینه Managing your account را انتخاب کنید.
- Delete Your Account را بزنید.
- در آخر How do I delete my Instagram account? را انتخاب کنید.

حالا در پایین صفحه Delete Your Account را انتخاب کنید تا وارد صفحه پاک کردن اکانت اینستاگرام شوید. حالا مانند روش قبل دلیل حذف اکانت را مشخص کنید و با وارد کردن رمز عبورتان حساب خود را برای همیشه پاک کنید.

آموزش حذف موقت (دی‌اکتیو) اکانت پیج اینستاگرام

اگر جز آن دسته هستید که می‌‌خواهید اکانت خودتان را به صورت موقت غیر فعال کنید و برای مدتی ناپدید شوید از این روش استفاده کنید. دقت داشته باشید که این روش فقط از طریق نسخه وب اینستاگرام انجام می‌شود!

- به سایت اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.
- حالا روی عکستان کلیک کنید و از بین گزینه‌ها، تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
- در انتهای صفحه روی Temporarily disable my account کلیک کنید.

- در این صفحه در بخش Why are you disabling your account? دلیل خودتان برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید.
- رمز عبورتان را وارد کنید و در نهایت دکمه Temporarily disable account را بزنید.
- کار تمام است!ً حساب شما با موفقیت غیرفعال شد.

بازگردانی اکانت پاک شده اینستاگرام

بعد از طی کردن مراحل بالا حساب کاربری شما به مدت یک ماه در صف حذف قرار می‌گیرد. در این مدت اکانت شما از دید بقیه مخفی است ولی شما فرصت این را دارید تا اگر از حذف اکانت خود پشیمان شدید آن را برگردانید.

برای این کار تنها کافیست با نام کاربری و کلمه عبور پیج حذف شده را در اینستاگرام وارد کنید و گزینه Keep Account را بزنید تا اکانت شما بازگردد، البته دقت کنید این روش فقط و فقط در مدت 1 ماه بعد از اقدام به حذف قابل اجرا است.

 - به اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی همراه خود وارد شوید.

- یوزرنیم یا همان نام کاربری را به همراه پسورد ( رمز عبور) پیج حذف شده‌‌ی خود را وارد کنید.

- در این مرحله با هشداری روبرو می‌شوید که یادآوری می‌کند این پیج در مرحله‌ی حذف اکانت اینستاگرام قرار دارد. در این جا اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا مایل هستید پیج خود را بازگردانی کنید یا خیر.

- در صورتی که مایل به بازگردانی پیج خود باشید، گزینه‌ی “Keep Account” را انتخاب نمایید. در غیر این صورت، بر روی گزینه‌ی “back to Login page” کلیک کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت