تبیان، دستیار زندگی

آموزش قفل کردن "پرایوت" پیج اینستاگرام

قابلیت قفل کردن یا "پرایوت" پیج اینستاگرام یکی از آپشن‌هایی است، که به شما اجازه می‌دهید تا حریم خصوصی خود را در اینستاگرام حفظ کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینستاگرام
اگر شما اکانت اینستاگرامتان را قفل یا پرایوت نکنید، به صورت پیش فرض هرکسی می‌تواند عکس‌ها و ویدئوهایی که آپلود کرده‌اید را ببیند و اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید پست‌هایتان را هر کسی ببیند می توانید با پرایوت کردن پیج شخصی خود آن را از دسترس خارج کنید.

پرایوت در اینستاگرام چیست؟

برخی از کاربران به دنبال روش خصوصی سازی اینستاگرام هستند، تا تصاویر شخصی یا اطلاعات خصوصی خود را در پیج شخصی خود قفل کرده و اصطلاحا پرایوت کنند. پس از پرایوت کردن اینستاگرام این  اتفاق برای پیج شما می افتد:

تنها اشخاصی می توانند تصاویر شما را لایک کنند یا برایتان نظر بگذارند که شما درخواست دنبال کردن آن ها را پذیرفته باشید.

تصاویر، پست ها و استوری های شما تنها برای فالوور هایتان نمایش داده می شود و اگر شما شخصی را دنبال کنید ولی اجازه دنبال شدن توسط آن شخص را نداده باشید، دنبال شدن او توسط شما دلیل بر این نیست که می تواند پیج شما را ببینید. قابلیت اشتراک گذاری از استوری هایتان برداشته می شود زیرا پیج شما خصوصی است.

 

اینستاگرام

نحوه قفل کردن پیج اینستاگرام

 

هر کس بخواهد پست‌های شما را ببیند، باید درخواست دوستی بدهد، به این ترتیب از طریق نوتیفیکشن یک درخواست برای شما ارسال می‌شود و تنها بعد از تائید شماست که به اکانت دسترسی خواهد داشت. 
اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که عکس های شخصی خودتان را در اینستاگرام به انتشار می گذارید و می خواهید پیج خود را خصوصی کرده تا فقط افرادی پست های اکانت شما را مشاهده کنند،که شما آن ها را تایید کرده اید کافی است با قفل کردن صفحه اینستاگرام خودتان این کار را انجام دهید.

از طریق برنامه اینستاگرام وارد صفحه پروفایل پیج خود شوید و از قسمت بالا گوشه صفحه آیکون سه خط مانند را انتخاب و در کادر باز شده آیکون setting را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده گزینه privacy ، لوگوی قفل مانند را انتخاب کنید و در نهایت از قسمت connections گزینه اول یعنی account privacy را باز کرده و کلید مربوطه را روشن کنید.

با این کار شما توانستید پیج خود را قفل کنید و از این به بعد اکانت های دیگر به جز پیج هایی که در لیست follower شما می باشند نمی توانند پست و استوری های شما را مشاهده کنند.

بعد از قفل کردن صفحه هر اکانت دیگری که بخواهد عضو فالوورهای شما شود باید ابتدا درخواست دنبال کردن پیج شما را ارسال کرده و اگر شما آن را تایید کنید جر فالوور های شما خواهد شد.

اینستاگرام

قفل كردن صفحه اینستاگرام فارسی

اگر زبان پیج خود را از انگلیسی به فارسی تغییر داده اید شکل و شمایل پیج شما تغییر اساسی کرده و همه چیز از سمت چپ به راست انتقال پیدا کرده است و شاید کار کردن با تنظیمات اینستاگرام در این وضع کمی گیج کننده باشد.

اما در کل راهی که برای پرایوت کردن اکانت اینستاگرام برای شما گفتیم هیچ تغییری نکرده و شما باز هم با اقدام به مراحل گفته شده می توانید اکانت خود را خصوصی کنید به همین منظور برای قفل کردن صفحه اینستاگرام فارسی مراحل زیر را انجام دهید:

- از منوی پایین آیکون آدمک مانند و یا مثل تصویر بالا بر روی عکس پروفایل خود لمس کنید.
- از قسمت بالا سمت چپ آیکون سه خط را لمس و سپس آیکون تنظیمات را انتخاب کنید.
- در صفحه تنظبمات اینستاگرام گزینه حریم خصوصی را انتخاب و سپس در این صفحه گزینه خط مشی را لمس کنید.
در نهایت به مانند آموزش قبلی کلید حساب خصوصی را روشن کنید تا پیج شما پرایوت شده باشد.

اینستاگرام

پرایوت کردن صفحه اینستاگرام در مرورگر کامپیوتر

روش دیگری که برای قفل کردن صفحه اینستاگرام وجود دارد اقدام از طریق سایت اینستاگرام می باشد،که به همین منظور باید وارد سایت اینستاگرام به نشانی instagram.com شده و سپس از قسمت log in آن وارد پیج خود شده و بعد از آن به مانند مراحل زیر اقدام به پرایوت کردن پیج خود کنید:

- از قسمت بالای صفحه آیکون آدمک مانند را کیلک کرده تا وارد صفحه پروفایل اکانت خود شوید.
- در این صفحه آیکون چرخ دنده مانند را انتخاب و در کادر باز شده گزینه privacy and security را انتخاب کنید.
- در این صفحه تیک گزینه اول یعنی private account را بزنید تا پیج شما خصوصی شود.

پس متوجه شدید که می توان به راحتی از طریق سایت اینستاگرام نیز اکانت خود را خصوصی کرد، البته ناگفته نماند که آموزش بالا برای مرورگر کامپیوتر است. 

اینستاگرام

پرایوت کردن صفحه اینستاگرام در مرورگر گوشی

برای قفل کردن صفحه اینستاگرام در مرورگر گوشی نیز می توانید با ورود به صفحه پروفایل و سپس انتخاب آیکون چرخ دنده در بالا گوشه صفحه و با انتخاب بخش privacy and security و فعال کردن گزینه private account پیج خود در اینستاگرام را پرایوت کنید.

با قفل کردن صفحه اینستاگرام شما به نوعی خود را محدود به فالوور های موجود در پیج خود می کنید و در واقع ارتباط شما با دیگر اکانت ها بسته خواهد شد. تنها مزیت پرایوت کردن پیج این است که شما به نوعی احساس امنیت بیشتری کرده و مطمئن هستید که تنها اکانت هایی می توانند فعالیت های شما در اینستاگرام را مشاهده کنند که شما آن ها را تایید کرده اید.

اینستاگرام

معایب قفل كردن یا پرایوت کردن صفحه اینستاگرام

از دست دادن صفحه اکسپلور: همانطور که گفتیم با پرایوت کردن پیج خود دیگر پست های شما در صفحه اکسپلور به نمایش در نخواهد آمد و حتی پست هایی که قبلا با هشتگ هایی که شما آن ها را منتشر کرده بودید از این صفحه پاک خواهد شد.

پیج های دیگر برای دیدن پست های شما، نیاز به تایید شما دارند: بعد از قفل کردن صفحه اینستاگرام تنها اکانت هایی می توانند پست شما را ببینند که جز فالوور های شما هستند، از این رو اگر اکانتی بخواهد دنبال کننده پیج شما شود باید ابتدا برای شما request داده و منتظر تایید کردن شما باشد و اگر شما آن پیج را برای دنبال کردن اکانت خود تایید کردید می تواند فعالیت های شما در اینستاگرام را مشاهده کرده باشد.

امکان مشاهده پست و استوری های شما توسط پیج هایی که قبل از خصوصی شدن اکانت شما وجود داشت: مشکل دیگری که برای افرادی که می خواهند پیج خود را خصوصی کنند پیش می آید فالوور هایی است که بعد از قفل کردن پیج خود آن اکانت هایی که عضو فالوور هایشان بود باز هم می توانند فعالیت های پیج شان را مشاهده کنند. از این رو اگر بخواهید دسترسی آن ها از پیج شما قطع شود باید آن ها را از لیست فالوور های خودتان پاک کنید.

با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام می توانید پیج های موجود در قسمت followers خود را remove کنید: افرادی که تازه در اینستاگرام عضو شده اند و یا اکانت دومی برای خود باز کرده اند از این بابت خیلی مشکلی ندارند چرا که می توانند از همان اول اقدام به قفل کردن صفحه خود کرده باشند، تا از این به بعد هر اکانتی که بخواهد دنبال کننده پیج باشد را با میل خودشان تایید و یا رد کنند.

امکان تغییر پروفایل معمولی به بیزینس پروفایل ممکن نخواهد شد: خیلی از کاربران به دلیل این که خودشان و یا شخص دیگری پیج آن ها را بیزینسی کرده است نمی توانند اکانت خود را خصوصی کنند از این رو وقتی می خواهند کلید private account را روشن بکنند با پیام بیزنیسی بودن اکانت شان روبرو می شوند.

نکته مهم: دقت داشته باشید که اکانت‌های تجاری اینستاگرام (بیزینس پروفایل) امکان خصوصی شدن را ندارند. در صورتی که پیج اینستاگرام شما بیزینسی باشد، به شما امکان قفل کردن صفحه را نخواهد داد،به همین دلیل می بایست ابتدا پیج خود را از بیزینس پروفایل به معمولی تغییر داده و سپس اقدام به قفل کردن صفحه اینستاگرام خود نمایید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .