سوالات هزار گزینه ای در جلسه خواستگاری

اگر نمی دانید در جلسه ی خواستگاری چه سوالاتی را باید بپرسید، مشاوران ما به شما کمک می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 

سوال کاربر : میخوام برم خواستگاری ولی نمیدونم چه سوالاتی باید بپرسم. میشه چند سوال به من پیشنهاد بدین؟

پاسخ مشاوران تبیان: سعی کنید مطالعه خود در زمینه انتخاب همسر را بالا ببرید و وقتی اطلاعاتتان به حد مناسب رسید، خودتان لیست سؤالات را طراحی کنید. سعی نکنید آنچه دیگران به شما دیکته می‌کنند را اجرایی کند. شناخت و اشراف خودتان به مسئله انتخاب همسر دارای ارزش و اهمیت خاص خود است.

درهرحال به این نکات توجه خاص داشته باشید:

- وضعیت خانوادگی و کیفیت روابط خانوادگی طرف مقابل، اخلاقیات (اصول و نظام اخلاقی) و ارزش‌های او، نگرش و طرز برخورد او در مواجهه با عشق، تعهد و برقراری ارتباط، هدف‌های زندگی فردی و شغلی (حرفه‌ای) او، همچنین نحوه تصمیم‌گیری وی باید بررسی شود ازدواج به‌نوعی، رسیدن به یک تفاهم مشترک است که طی گفتگو و صحبت‌های طرفین حاصل می‌شود، در این تبادلات کلامی در عمل نیز باید متعادل باشید، بنابراین قبل از ازدواج، با مطرح کردن افکار و تصمیم‌های خود، دریابید که طرف مقابل نیز در این موارد با شما هم‌عقیده است یا خیر؟ البته با صحبت، گفتگو و از همه مهم‌تر دقّت در شنیدن صحبت‌های طرفین، بسیاری از این اختلافات نمایان و شاید هم قابل‌حل باشد.

- عقاید و باورها: عدم شناخت عقاید دینی، باورها و ارزش‌های طرفین، یکی از مهم‌ترین عوامل بروز چالش‌ها در زندگی زناشویی هست. صادقانه، قبل از ازدواج، عقاید، باورهای خود را بازگو و در عمل نشان دهید و از طرف مقابل هم بخواهید تا عقاید خود را به‌خوبی برای شما بیان کند.

- حس مسئولیت و بودن در کنار خانواده: یکی از پایه‌های لازم برای دوام زندگی زناشویی، وقت گذاشتن برای خانواده و بودن در کنارشان است. آیا به آن درجه رسیده‌اید که بتوانید تعطیلات آخر هفته را با همسر و فرزند خود سپری کنید؟ شاید از دید شما این مسئله خیلی مهم نباشد، امّا همسر و فرزندان آینده‌تان، از شما انتظار دارند که در تفریحات با آن‌ها همراه باشید و حمایتشان کنید.

- انتظارات: البته انتظارات و توقعات هر انسانی، به‌مرورزمان تغییر می‌کند، امّا نکتهٔ اساسی، این است که هر دو طرف، نیاز به احترام و توجه متقابل دارند، باگذشت و درک متقابل می‌توانید زندگی خود را متدوام کنید.

- مسائل مالی: در مورد درآمد و هزینه‌های زندگی با یکدیگر مشورت کنید، چراکه با عدم توافق در این مسئله، کنترل زندگی از دستتان خارج‌شده و روبه‌زوال می‌رود؛ بنابراین درباره مخارج، کم کردن هزینه‌های غیرضروری با یکدیگر برنامه‌ریزی نموده و افکار خود را بیان کنید.

- صرف زمان با یکدیگر: در مورد چگونگی گذراندن اوقات فراغت با یکدیگر صحبت کنید، شاید شما دوست داشته باشید آخر هفته، با همسرتان به تماشای فیلم بپردازید و از لحظات باهم بودن لذّت ببرید، امّا ممکن است او نظری متفاوت داشته باشد، این مسائل جزئی را شوخی نگیرید و هیچ‌گاه نگویید: «هرچه تو بگویی!»، چراکه به‌مرورزمان به دلیل عدم رضایت حس درونی‌تان، افسردگی روح شمارا در برمی‌گیرد؛ بنابراین پیش از ازدواج با یکدیگر به توافق برسید.

- مصرف برخی از مواد مانند سیگار : دانستن و آگاهی از مصرف مواد اعتیادآور مانند سیگار، قلیان . دریکی از طرفین و با این آگاهی زندگی مشترک را شروع کردن، به معنای قبول وضعیت اوست؛ بنابراین پیش از ازدواج، ضمن روراست بودن و تبادل‌نظر در این موارد، در صورت تصمیم قطعی برای ازدواج، بازهم با نگاهی عمقی به این مسئله فکر کنید تا بتوانید زندگی مشترک خوبی را در کنار هم تجربه نمایید.


مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت