تبیان، دستیار زندگی

سوالات متداول همدم

قبل از نصب «همدم» سوال و جواب های زیر را بخوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
1 - پلتفرم همدم را از کجا نصب کنم؟
2 - آیا همدم برای سیستم عامل IOS هم قابل نصب است؟
3 - روند ثبت نام تا مرحله اخر به چه صورتی است؟
4 - همدم را نصب کردم ولی هر چه تلاش می کنم پیامک فعال سازی برای من نمی آید
5 - همدم را دانلود و نصب کردم ولی اصلا امکان ورود به برنامه را ندارم مشکل چیست؟
6 - چرا وقتی شماره همراه و کد فعال سازی را وارد می کنم صفحه سفید می‌شود؟
7 - چرا نمی توانم در صفحه ارسال مدارک ؛ مدارک را بارگذاری کنم؟
8 - چه مدارکی را باید در همدم بارگذاری کرد؟
9 - منظور از مدرک شغلی چیست؟
10 - چرا باید مدارکم را در همدم بارگذاری کنم؟
11 - من قبلا در همسان گزینی ثبت نام کرده بودم و آزمونها را کامل جواب داده بودم چرا در همدم مجددا باید آزمون بدهم؟
12 - چند روز است ثبت نام کرده ام ولی هنوز تایید نشده ام. پس کی تایید می شوم؟
13 - گفته بودید افراد با سابقه ازدواج قبلی هم می توانند از خدمات شما استفاده کنند. چرا پس از گذشت دو هفته پروفایل من تایید نشده است؟
14 - منتظر تایید پروفایلم بودم که پیام آمد که باید نزد مشاور بروم. علت چیست؟
15 - من اطلاعاتم را کامل کرده ام ؛ مدارکم کامل بارگذاری شده و آزمون ها را هم تکمیل کرده ام. چرا پس از یک هفته هنوز تایید نشده ام؟
16 - با اینکه پروفایلم تایید شده است ولی می خواهم به طور کلی اطلاعاتم پاک شود و اکانتم حذف گردد. هر چه گشتم کلید "حذف اکانت" را پیدا نکردم. راهنمایی کنید.
17 - چرا در این برنامه نمی توان عکس را به اشتراک گذاشت تا قبل از معرفی بتوانیم تصمیم بهتری در مورد انتخابمان بگیریم؟
18 - چطور می تونم اعتماد کنم وقتی این همه اطلاعات موقع ثبت نام می خواهید. واقعا همه این اطلاعات رو به بقیه نشان می دهید ؟ آیا مشخصات من در اینترنت قابل جستجو است؟
19 - آیا بقیه کاربران مشخصات فردی و اطلاعات هویتی مرا می بینند؟
20 - چرا شماره تلفن ثابت می گیرید ؟ چرا ابتدای کار می خواهید با خانواده تماس بگیرید؟
21 - امروز درخواست آشنایی فردی را قبول کردم با گذشت سه ساعت هنوز کمسی با من برای معرفی تماس نگرفته است؟
22 - امروز وقتی در قسمت درخواست ورودی موردی را بررسی می کردم اشتباها دستم روی کلید "تاییددرخواست" خورد و درخواست فرد مقابل تایید شد در حالی که نمی خواستم این درخواست را قبول کنم و فقط بررسی می کردم. راهی برای پس گرفتن درخواست هست؟
23- برای فردی درخواست آشنایی فرستاده ام اما یک هفته است که هیچ اتفاقی نیفتاده و صفحه همدم یاب من روی پروفایل این شخص گیر کرده است.
24- خرید بسته به چه شکلی انجام می‌شود؟ من یک بسته ده تایی خریده ام اما هیچ موردی برایم نمایش داده نمی شود و غیر فعال است.
25 - منظور از نشان دار کردن ( بوکمارک کردن ) چیست؟
26- منظور از شخصی سازی انتخابها چیست؟ چگونه می توانم از فیلترهای همدم یاب استفاده کنم؟
27 - در مورد شیوه کار با همدم یاب بیشتر توضیح بدهید.
28 - برای فردی درخواست آشنایی فرستاده ام چرا صفحه همدم یاب من روی پروفایل این شخص قفل شده است.
29 - من می خواهم همزمان همه مواردی را که جستجو کرده ام ببینم و با هم مقایسه کنم. چنین امکانی در همدم یاب هست؟
30 - ماجرای کلید "جایگزین کردن" چیه ؟ من هنوز ملتفت نشدم.
31 - من در همدم ثبت نام کردم، امروز خانمی با من تماس گرفت و گفت معرف ازدواج است و می خواهد برای من معرفی انجام دهد. اما قبل از معرفی اعلام کرد که باید مبلغ 100 هزارتومان به شماره کارتی که پیامک می کند واریز کنم. آیا این معرف از سمت شماست؟
32- در مورد شیوه معرفی و نحوه کار معرف توضیح بدهید.
*************

1 - پلتفرم همدم را از کجا نصب کنم؟

همدم را می توانید از کافه بازار و مایکت دانلود کنید. همچنین لینک دانلود و نصب آن در در صفحه اصلی همسان گزینی تبیان به نشانی hamsan.tebyan.net قرار داده شده است.

2 - آیا همدم برای سیستم عامل IOS هم قابل نصب است؟

برای استفاده از همدم در سیستم عامل IOS می توانید از نسخه PWA استفاده کنید.

3 - روند ثبت نام تا مرحله اخر به چه صورتی است؟

پس از نصب همدم، وارد همدم یاب شوید؛ فرمهای مشخصات خودتان را تکمیل کنید سپس مدارکتان را بارگذاری کرده و دو آزمون روانشناختی را پر کنید. پس از آن منتظر تایید پروفایلتان باشید. پس از تایید می توانید از پیشنهادهای رایگان سیستم استفاده کنید یا با خرید بسته خودتان در بانک اطلاعاتی جستجو کنید. پس از جستجو و یافتن فرد مورد نظرتان پیامی برای وی ارسال می‌شود و در صورت تایید از طرف او ؛ معرف با هر دوی شما برای معرفی تماس خواهد گرفت.

4 - همدم را نصب کردم ولی هر چه تلاش می کنم پیامک فعال سازی برای من نمی آید

باید ساعت گوشی و یا تبلت و یا دستگاهی که با آن می خواهید وارد همدم شوید دقیقا درست باشد در غیر اینصورت برنامه آیدال ( برنامه شناسایی یکپارچه ) اجازه ورود به شما نمی دهد. می توانید ساعت دستگاه خود را با سایت time.ir تطبیق دهید و تنظیم کنید

5 - همدم را دانلود و نصب کردم ولی اصلا امکان ورود به برنامه را ندارم مشکل چیست ؟

به احتمال زیاد فیلترشکن روی گوشی شما باز است و مانع از ورود شما می‌شود. لطفا فیلترشکن خود را خاموش کنید و مجدد امتحان کنید.

6 - چرا وقتی شماره همراه و کد فعال سازی را وارد می کنم صفحه سفید می‌شود ؟

پیشنهاد می کنیم مرورگر پیش فرض دستگاه خودتان را گوگل کروم تعریف کنید تا این مشکل برایتان پیش نیاید. برای ورود به سیستم یکپارچه شناسایی آیدال بهتر است از گوگل کروم استفاده کنید.

7 - چرا نمی توانم در صفحه ارسال مدارک ؛ مدارک را بارگذاری کنم ؟

اگر با مشکل در قسمت بارگذاری مدارک مواجه شدید بهتر است از نسخه pwa برای بارگذاری مدارک استفاده کنید. لینک نسخه pwa در صفحه اصلی همسان گزینی به نشانی hamsan.tebyan.net وجود دارد.

8 - چه مدارکی را باید در همدم بارگذاری کرد ؟

همدم برای احراز هویت متقاضیان و تایید برخی از موارد مهم نیاز به رویت مدارک شما دارد. این مدارک عبارتند از: 1- صفحه اول، صفحه ازدواج و طلاق، صفحه مشخصات فرزندان (برای افرادی که سابقه ازدواج قبلی دارند) صفحه آخر حاوی توضیحات 2- تصویر پشت و روی کارت ملی 3- تصویر آخرین مدرک تحصیلی 4- مدرک نظام وظیفه برای آقایان 5- مدرک شغلی 6- عکس پرسنلی

9 - منظور از مدرک شغلی چیست ؟

مدرک شغلی می تواند یکی از مدارک زیر باشد: 1- کارت پرسنلی معتبر 2- فیش حقوقی 3- حکم کارگزینی 4- قرارداد کاری 5- معرفی نامه معتبر از محل کار 6 - صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی 7- تصویر روزنامه رسمی شرکت‌ها 8- جواز کسب

10 - چرا باید مدارکم را در همدم بارگذاری کنم ؟

شروع کنشگری برای ازدواج در همدم با فرآیند ثبت نام در پلتفرم آغاز می‌شود. با توجه به اینکه لازم است افرادی که بانیت واقعی ازدواج در همدم ثبت نام می کنند از افرادی که به قصد سرگرمی وارد همدم می‌شوند جدا شوند صحت‌سنجی اطلاعات و راستی آزمایی کمک می‌کند تا فرآیند معرفی دختر و پسر به یکدیگر با دقت و اطمینان بیشتری انجام شود از طرفی برای جلوگیری از ورود متاهلین و افرادی که با نیت سوء وارد همدم می‌شوند راستی‌آزمایی با استفاده از مدارک ارسالی الزامی است.

11 - من قبلا در همسان گزینی ثبت نام کرده بودم و آزمونها را کامل جواب داده بودم چرا در همدم مجددا باید آزمون بدهم ؟

چون مدتها از آزمون قبلی شما گذشته است و مدت زمان اعتبار آزمون های روانشناسی محدود است لذا باید دوباره آزمون بدهید.

12 - چند روز است ثبت نام کرده ام ولی هنوز تایید نشده ام. پس کی تایید می شوم ؟

به علت آمار بالای ثبت نام و دقتی که لازم است کارشناسان برای بررسی پرونده متقاضیان به کار ببرند، فرآیند تایید کمی طولانی شده است.

13 - گفته بودید افراد با سابقه ازدواج قبلی هم می توانند از خدمات شما استفاده کنند. چرا پس از گذشت دو هفته پروفایل من تایید نشده است؟

بررسی پروفایل شما نشان می دهد که طلاق شما در شناسنامه‌تان ثبت نشده است و از نظر قانون شما هنوز فردی متاهل محسوب می‌شوید. لذا پس از ثبت قانونی طلاق در شناسنامه‌تان و ارسال مدارک مرتبط می توانید از خدمات همدم یاب استفاده کنید

14 - منتظر تایید پروفایلم بودم که پیام آمد که باید نزد مشاور بروم. علت چیست ؟

 

15 - من اطلاعاتم را کامل کرده ام ؛ مدارکم کامل بارگذاری شده و آزمون ها را هم تکمیل کرده ام. چرا پس از یک هفته هنوز تایید نشده ام ؟

بررسی اطلاعات شما بامدارکی که ارسال کرده اید نشان می دهد برخی از اطلاعات نادرست نوشته شده است یا مدارک کافی برای تایید اطلاعات شما ارسال نشده است. مثلا وضعیت تحصیلی شما با مدرکی که ارسال کرده اید تطابق ندارد یا با اینکه اعلام کرده اید که معافیت دائم دارید ولی مدرکی که دال بر معافیت دائم شما از خدمت نظام وظیفه باشد ارسال نکرده اید. برای تایید شدن لازم است مدارک شما با اطلاعاتی که پر کرده اید تطابق داشته باشد.

16 - با اینکه پروفایلم تایید شده است ولی می خواهم به طور کلی اطلاعاتم پاک شود و اکانتم حذف گردد. هر چه گشتم کلید "حذف اکانت" را پیدا نکردم. راهنمایی کنید.

این امکان در برنامه دیده شده است اما کلید آن در اپ قرار داده نشده است ان‌شاءالله به زودی امکان حذف توسط خود کاربر به برنامه اضافه می‌شود.

17 - چرا در این برنامه نمی توان عکس را به اشتراک گذاشت تا قبل از معرفی بتوانیم تصمیم بهتری در مورد انتخابمان بگیریم ؟

درصد قابل توجهی از کاربران مایل نیستند از طریق مشاهده عکسشان انتخاب شوند. عکس نمی تواند تصویر مناسبی از آنچه که هستید به فرد دیگر منتقل کند. عکس قابل دستکاری است و بسیار مشاهده شده است که عکسها شبیه به صاحبانشان نیستند. ما در همسان گزینی بارها تجربه کرده ایم که عکس دلیل مناسبی برای رد یا قبول کسی نبوده است. آنچه که در ملاقات حضوری به دست می آید بسیار کامل تر از یک عکس بی روح است. در ملاقات حضوری شیوه بیان؛ میمیک چهره و زبان بدن به کمک فرد می آید تا شمای کاملتری از وی برای بیننده آشکار شود. لذا توصیه ما این است که هرگز دیدن عکس را به ملاقات حضوری ترجیح ندهید.

18 - چطور می تونم اعتماد کنم وقتی این همه اطلاعات موقع ثبت نام می خواهید. واقعا همه این اطلاعات رو به بقیه نشان می دهید؟ آیا مشخصات من در اینترنت قابل جستجو است؟

دریافت اطلاعات کامل از شما تنها برای شناخت بیشتر معرفان از شماست. اطلاعات شما به هیچ عنوان در اینترنت قابل جستجو برای همه نیست. در بخش همدم یاب زمانی که متقاضی پیشنهادی دریافت می کند یا خودش جستجو می کند بخشی از اطلاعات فرد دیگر را می بیند. این بخش از اطلاعات مشخصات کلی افراد شامل سال تولد - تحصیلات - نوع پوشش - اعتقادات مذهبی - شهر محل سکونت - شاغل بودن و مسائلی شبیه این که به هیچ عنوان باعث لورفتن هویت واقعی افراد نمی شود.

19 - آیا بقیه کاربران مشخصات فردی و اطلاعات هویتی مرا می بینند ؟

اطلاعاتی که موجب شناسایی شما می‌شود شامل نام و نام خانوادگی - شماره همراه - شماره ثابت - نشانی محل سکونت و نام محل کار شما و مدارک ارسالی شما به هیچ عنوان به کاربران دیگر نمایش داده نمی شود.

20 - چرا شماره تلفن ثابت می گیرید ؟ چرا ابتدای کار می خواهید با خانواده تماس بگیرید ؟

ما برای صحبت با خانواده تان ابتدا با خود شما صحبت می کنیم و بدون رضایت شما این امر انجام نمی شود. اما اطلاع خانواده به شما کمک می کند مسیر معرفی را بااطمینان بیشتری طی کنید. نقش خانواده همیشه نقش حمایتی است و حضور خانواده در کنارتان مانع از بروز هر مشکل یا آسیبی است. می توانید حداقل با مادرتان در این زمینه صحبت کنید.شماره تلفن ثابت برای ما راه دومی برای پیداکردن شماست گاهی در فرآیند معرفی کاربر پاسخ تماس های معرف را نمی دهد. مطمئن باشید معرفان ما بدون رضایت شما با منزل تماس نمی گیرند و اگر هم تماس بگیرند به گونه ای صحبت خواهند کرد که برای شما مشکلی ایجاد نشود.

21 - امروز درخواست آشنایی فردی را قبول کردم با گذشت سه ساعت هنوز کسی با من برای معرفی تماس نگرفته است؟

پس از آنکه هر دو طرف معرفی را تایید کردند معرفان برای معرفی حداکثر ظرف مدت سه روز با دو طرف تماس می‌گیرند. لطفا صبور باشید و معرفی را کنسل نکنید. گاهی معرف بارها و بارها با شماره تماس متقاضیان تماس می‌گیرد ولی کسی پاسخگو نیست. اگر بیش از سه روز در صف معرفی بودید حتما با قسمت پشتیبانی تماس بگیرید.

22 - امروز وقتی در قسمت درخواست ورودی موردی را بررسی می کردم اشتباها دستم روی کلید "تاییددرخواست" خورد و درخواست فرد مقابل تایید شد در حالی که نمی خواستم این درخواست را قبول کنم و فقط بررسی می کردم. راهی برای پس گرفتن درخواست هست ؟

وقتی درخواستی از سمت هر دو طرف تایید می‌شود این درخواست به صف معرفی منتقل می‌شود و به یک معرف جهت معرفی سپرده می‌شود. شما می توانید هنگامی که معرفتان با شما تماس گرفت موضوع را با وی مطرح کنید تا وی معرفی را کنسل کند.

23- برای فردی درخواست آشنایی فرستاده ام اما یک هفته است که هیچ اتفاقی نیفتاده و صفحه همدم یاب من روی پروفایل این شخص گیر کرده است.

اگر بیش از سه روز از درخواست شما می‌گذرد می‌توانید خودتان کلید "رد کردن" را بزنید تا بتوانید موردهای بعدی را بررسی کنید. برنامه به شکلی طراحی شده است که موارد پیشنهادی را باید یک به یک بررسی و تعیین تکلیف کنید و امکان بررسی و ارسال درخواست برای چند نفر همزمان وجود ندارد.

24- خرید بسته به چه شکلی انجام می‌شود ؟ من یک بسته ده تایی خریده ام اما هیچ موردی برایم نمایش داده نمی شود و غیر فعال است.

ابتدا دکمه‌ی خرید بسته را بزنید و سپس بسته ی مورد نظر را انتخاب کنید و وارد درگاه بانکی شوید و پرداخت را انجام دهید. سپس بسته برای شما فعال می‌شود و امکان جستجو برایتان فراهم می‌شود. اگر بسته شما فعال نشده است مجددا روی کلید "خرید بسته " کلیک کنید فعال خواهد شد.

25 - منظور از نشان دار کردن ( بوکمارک کردن ) چیست ؟

هنگامی که فردی به شما پیشنهاد می‌شود یا در نتایج جستجوی شما نمایش داده می‌شود شما یک کارت کوچک از مشخصات وی را می بینید که شامل سال تولد، قد، وزن و تحصیلات وی و محل سکونت اوست. در بالای کارت سمت چپ علامت کوچکی شبیه به یک پرچم می بینید که اگر آن را لمس کنید مشکی می‌شود و به معنای آن است که نشان دار (بوک مارک) شده است. از این طریق مشخصات این فرد نشان دار می‌شود که شما بعدا بتوانید بررسی بیشتری انجام بدهید. ظرفیت نشان دار کردن حداکثر 5 مورد است.

26- منظور از شخصی سازی انتخابها چیست ؟ چگونه می توانم از فیلترهای همدم یاب استفاده کنم ؟

در قسمت شخصی سازی انتخابها شما می توانید مشخص کنید از بسته خریداری شده چند مورد پیشنهاد هوشمند سیستم باشد و چند مورد را خودتان با تعیین فیلترها به شکل دستی جستجو کنید. در قسمت شخصی سازی انتخاب دایره کوچکی بالای صفحه نمایش داده می‌شود که شما هر فیلتری را انتخاب کنید به شما نشان می دهد چند مورد با این فیلتر وجود دارد. هر چه فیلترهای بیشتری انتخاب کنید عدد داخل دایره کمتر می‌شود. هر وقت به صفر رسید یعنی با فیلترهایی که شما انجام دادید فردی وجود ندارد. لذا اگر صفر شد جستجو را نزنید تا بسته تان از بین نرود. با تغییر در فیلترهایتان می توانید به موردهای مطلوب خودتان برسید.

27 - در مورد شیوه کار با همدم یاب بیشتر توضیح بدهید.

اگر پروفایل شما تایید شده باشد در قسمت همدم یاب 5 پیشنهاد رایگان از طرف سیستم مشاهده می کنید. با کلیک روی هر کارت مشخصات بیشتری از آن فرد می بینید می توانید کلید رد کردن یا تایید درخواست را بزنید. اگر مایل باشید بیشتر جستجو کنید لازم است بسته تهیه کنید. مثلا بسته ده تایی بعد از خرید به شما این امکان را می دهد در قسمت شخصی سازی انتخابها تعداد مواردی که خودتان می خواهید فیلتر کنید و تعداد موارد پیشنهادی سیستم را مشخص کنید. با تعیین فیلترهای جستجو چنانچه در بانک ما فردی با مشخصات مد نظرشما وجود داشته باشد ؛ به تعداد افراد بسته تان یا کمتر نشان می دهد. که باز می توانید رد کنید یا درخواست آشنایی بدهید. ضمنا در قسمت درخواست ورودی می توانید پیشنهاداتی که برای شما ارسال شدهاست را ببینید.

28 - برای فردی درخواست آشنایی فرستاده ام چرا صفحه همدم یاب من روی پروفایل این شخص قفل شده است.

شما برای فردی درخواست آشنایی فرستاده‌اید و تا زمانی که آن فرد به درخواست شما عکس‌العملی نشان ندهد به همین حالت باقی می‌ماند مگر اینکه شما خودتان کلید رد کردن را بزنید.

29 - من می‌خواهم همزمان همه مواردی را که جستجو کرده‌ام ببینم و با هم مقایسه کنم. چنین امکانی در همدم یاب هست؟

خیر امکان مشاهده همزمان وجود ندارد و هر مورد را باید به تنهایی تعیین وضعیت کنید و تا زمانی که وضعیت یک مورد را مشخص نکرده اید نمی توانید سراغ مورد بعدی بروید.

30 - ماجرای کلید "جایگزین کردن" چیه ؟ من هنوز ملتفت نشدم؟

هر گاه در لیست پیشنهادات شما فردی بود که کلید جایگزین کردن داشت به معنی آن است که فرد بنا به دلایلی امکان ردوبدل کردن درخواست را با شما ندارد و شما میتوانید ایشان را با یک فرد دیگر جایگزین کنید تا بسته ی شما از بین نرود.

31 - من در همدم ثبت نام کردم، امروز خانمی با من تماس گرفت و گفت معرف ازدواج است و می‌خواهد برای من معرفی انجام دهد. اما قبل از معرفی اعلام کرد که باید مبلغ 100 هزارتومان به شماره کارتی که پیامک می کند واریز کنم. آیا این معرف از سمت شماست؟

توجه داشته باشید که معرفان همدم به هیچ عنوان درخواست واریز وجه ندارند. معرفی آنها کاملا به شکل رایگان بوده و پولی از شما درخواست نخواهند کرد. لذا اگر با چنین اشخاصی مواجه شدید بدانید که از سمت همدم نیستند و ممکن است کلاهبردار باشند. معرفان همدم همگی با شماره 81200000 با شما تماس خواهند گرفت. شما می توانید نام معرف را بپرسید و در قسمت پشتیبان همدم حتما با پشتیبان چک کنید تا خیالتان از این موضوع راحت باشد.

32- در مورد شیوه معرفی و نحوه کار معرف توضیح بدهید.

پس از اینکه دو نفر درخواست آشنایی را تایید کردندمعرف نخست با آقا پسر تماس گرفته و معرفی دخترخانم راانجام می دهد. پس از تایید آقا پسر معرف با دخترخانم تماس می گیرد و معرفی آقا پسر را انجام می دهد. در صورت تایید دخترخانم؛ مطابق با شان خانوادگی دختر خانم اطلاعات تماس ایشان به آقا پسر و خانواده شان اعلام می‌شود. معرف مانند یک پشتیبان در تمام مراحل آشنایی همراه شماست و شما را راهنمایی می کند. ارائه گزارش به معرف باعث می‌شود که مراحل معرفی دقیق و بدون آسیب پیش برود. در صورتی که بنا به هر دلیلی معرفی کنسل شود تنها معرف می تواند لغو معرفی را در سامانه ثبت کند و پرونده دخترخانم و آقاپسر را برای انتخابهای بعدی آزادکند. لذا همکاری در تمامی مراحل با معرف در درجه اول به نفع طرفین است.

همدم را می‌توانید در اینستاگرام با نشانی Tebyan.Hamdam دنبال کنید.

همچنین، می‌توانید نحوه کار به بخش‌های مختلف همدم را به صورت ویدیویی از طریق لینک زیر دنبال کنید:
redl.ink/hamdam/help