تبیان، دستیار زندگی

با خواستگاری كه به من سوءظن دارد ازدواج كنم ؟

دوستی‌ها و روابط دختران و پسران با هم، پیش از ازدواج، كه اغلب بدون آگاهی پدران و مادران و دور از چشم آنها صورت می‌گیرد، آسیب‌های زیادی به جوانان می‌زند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
👱‍♀ دختری هستم 23 ساله، ساكن تهران. خواستگاری دارم كه شرایط مناسبی به عنوان همسر آینده‌ام دارد. انتخاب او، تردیدهایی برایم به وجود آمده. او در تحقیقاتش درباره من اطلاعاتی از دوستانم به دست آورده و از روابط گذشته‌ام با یكی‌، دو پسر مطلع شده است اما می‌گوید كه گذشته‌ام برایش مهم نیست و تأكید می‌كند كه مرا دوست دارد، درحالی‌كه از نوع برخوردها و كلماتش پی برده‌ام كه به من سوءظن دارد. این سوء‌ظن‌ها و اطلاعات او از گذشته من، به زندگی مشترك آینده‌مان آسیب نمی‌رساند؟ با توجه به این تردیدها باید او را به عنوان همسر مطلوب خود انتخاب كنم؟

🟢 پاسخ:
✍️ دوستی‌ها و روابط دختران و پسران با هم، پیش از ازدواج، كه اغلب بدون آگاهی پدران و مادران و دور از چشم آنها صورت می‌گیرد، آسیب‌های زیادی به جوانان می‌زند.

👈 یكی از مهم‌ترین این آسیب‌ها‌، بخصوص برای دختران‌، كاهش یا از بین رفتن شانس ازدواج موفق است.

👈 خواستگار شما با بررسی و تحقیق متوجه شده است كه شما به قول خودتان با چند نفر ارتباط داشته‌اید. نمی‌دانیم و ننوشته‌اید كه از زمان نوجوانی تاكنون به‌راستی این افراد چند نفر بوده‌اند؟ با هر كدام چه مدت و تا چه اندازه صمیمی بوده‌اید و رابطه داشته‌اید؟ دوستی خود را با آخرین نفر چه زمانی قطع كرده‌اید؟ كدام‌یك از آنها را هم‌اكنون می‌بینید یا از آنها نشانی دارید؟ چقدر مطمئنید كه بعد از ازدواج، وقتی كه همسرتان برای مدتی از شما دور است یا زمان‌هایی كه با هم اختلاف پیدا می‌كنید، با یكی از آن دوستان قبل تماس نمی‌گیرید؟ همه این سؤالات، به علاوه ده‌ها پرسش و تصویر واقعی و خیالی از ذهن خواستگارتان می‌گذرد، او را رنج می‌دهد و دچار تردید جدی می‌كند.

👈 تجربه من - از برخورد با چنین مواردی - می‌گوید كه آینده شما با این فرد به یكی از سه صورت زیر خواهد بود:

1_ ازدواجی پر از تنش، بد‌بینی، مراقبت‌، درگیری‌های كلامی و حتی آزارهای جسمی كه یا با همین بحران‌ها به طول می‌كشد یا به جدایی می‌رسد.

2_ قطع كامل ارتباط او و منصرف شدن از ازدواج.

3_ بهانه آوردن برای ازدواج، اما ادامه دادن رابطه دوستی و كشاندن شما به تماس‌های بیشتر جسمی و جنسی.

✅ از این رو بهتر است خود شما از ازدواج با این فرد دست بردارید، رابطه‌تان را ادامه ندهید و حداقل یك‌سال، تا رسیدن به ازدواجی اطمینان‌بخش، دور همه دوستی‌ها و رابطه‌های با جنس مخالف را خط بكشید تا مشمول عفو و پرده‌پوشی خداوند قرار گیرید.