تبیان، دستیار زندگی

ظاهرش رو دوست ندارم

برای ازدواج علاوه بر اینکه طرفین باید تناسب های لازم فکری، اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، تحصیلی، فرهنگی و اقتصادی را داشته باشند، باید مقداری مطلوبیت ظاهری نیز وجود داشته باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، همسر، خواستگار،  خواستگاری، خواستگار، زشت، خوشگلی،  زیبایی،
سوال کاربر :
خانمی هستم ۲۸ ساله و پسری ۲۸ ساله به من پیشنهاد ازدواج داده اند. از نظر فیزیکی جذابیت چندانی برایم وجود ندارد، پس از چندین بار معاشرت هم تفاوت چندانی در احساساتم ایجاد نشده است. پسر، شرایط مالی، کاری و خانوادگی معقول و تایید شده ای دارند ولی از نظر احساسی و فیزیکی جذابیت بالایی برایم ندارند و برایم در حد یک دوست معمولی هستند. خودم هم از نظر ظاهری و تحصیلی و کاری در شرایط نسبتاً خوبی هستم.
مهمترین سوال :
با این تفاسیر آیا این ازدواج توصیه می‌شود؟
آیا بعد از عقد و ازدواج تغییراتی مثبت در احساساتم رخ می‌دهد؟
ممنون میشم که راهنمایی ام کنید.

این به دل نشستن گاهی اوقات در جلسه نخست آشنایی اتفاق می افتد و گاهی هم ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر بعد از چند مرتبه دیدن و یا مدتی معاشرت، ایجاد نشد بعید است بعدها هم ایجاد شود.


پاسخ مشاور:

ازدواج یک مسئله چند فاکتوری است و یکی از فاکتورهای مهم در ازدواج، داشتن مطلوبیت فیزیکی طرفین برای همدیگر است.
منظور از مطلوبیت فیزیکی این است که آیا چهره و اندام و رفتار و سکنات و نحوه حرف زدن خواستگارتان در شما هیجان مثبت و کشش به سوی او ایجاد می کند یا خیر؟ در این مورد بحث سلیقه شما مطرح است (دوست دارید در آغوش این مرد بروید یا خیر؟).
در نظر داشته باشید که برای ازدواج علاوه بر اینکه طرفین باید تناسب های لازم فکری، اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، تحصیلی، فرهنگی و اقتصادی را داشته باشند، باید مقداری مطلوبیت ظاهری نیز وجود داشته باشد یعنی به دل همدیگر نیز بنشینند و اگر این اتفاق نیفتد چنین ازدواجی ریسک زیادی دارد.

دوست عزیز؛ برای اینکه تصمیم نهایی را بگیرید چک کنید: اگر این آقا نقاط مثبت زیادی دارد و از طرفی چهره ایشان اینطور نیست که اصلا به دل شما ننشسته باشد و احتمال می دهید با آشنایی و چند جلسه معاشرت بیشتر ممکن است نظرتان تغییر کند؛ می توانید فرصت بیشتری بدهید برای اینکه سایر محسنات ایشان را درک کنید. اگر تغییر در شما حاصل شد پیش بروید و اگر نشد دیگر جلوتر نرفته و تمامش کنید. عقد و ازدواج باعث نمی شود سلیقه جنسی کسی تغییر یابد. آن آقاپسر هم حق دارد در جایی قرار بگیرد که عشق و علاقه طرف مقابل را دریافت کند.

منبع: سایت پرسش 24