تبیان، دستیار زندگی

سوالات متداول (FAQ)

پرسش های متداول کاربران درباره «همدم»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
1-     چرا باید بابت معرفی هزینه پرداخت کنم؟
پلتفرم همدم هم اکنون فقط در بخش خرید بسته دارای پرداخت درون برنامه ای است به این مفهوم که برای جستجوی مورد مناسب لازم است هزینه ای توسط متقاضی پرداخت شود. ثبت نام، آزمون های روانشناختی و معرفی توسط معرفان به طور رایگان انجام می شود.
پرداخت  هزینه توسط کاربر هنگام جستجو علاوه بر اینکه به توسعه کار در کل کشور کمک می کند مانع از اثرات سوئی نظیر تنوع طلبی و ایجاد وسواس جستجوی مداوم جهت یافتن مورد بهتر در ذهن کاربر می شود.

2-     بر چه مبنایی طرفین به یکدیگر معرفی می شوند؟
شناخت همدم از کاربرانش بر مبنای خوداظهاری افراد در زمان ثبت نام؛ مدارک ارسالی؛ آزمون های روانشناختی؛ راستی آزمایی بخشی از اطلاعات و تعاملات وی با معرف هنگام معرفی به دست می آید. از مجموع این موارد شاخص های متعددی به دست می آید که در پیشنهادات نرم افزار به کاربران و هنگام معرفی به کار گرفته می شود.

3-     چرا امکان انتخاب فردی که آن را رد کرده ام، نیست؟
برنامه به گونه ای طراحی شده است که بررسی موردهای پیشنهادی توسط کاربر باید با دقت کافی صورت بگیرد و وقتی که فردی رد می شود حتما باید دلایل رد از طرف شما ذکر شود. تجربه نشان داده است که اگر چنین مسیری وجود نداشته باشد افراد دائما در ذهن خود دچار افکار مزاحم خواهند شد و این موضوع ثبات تصمیم گیری در ایشان را خدشه دار می کند.
4-     از هر استانی امکان ثبت نام وجود دارد؟
پس از رونمایی از پلتفرم همدم تمامی کاربران از سرتاسر کشور ایران می توانند ثبت نام کنند. هدف نهایی استفاده تمامی جوانان در هر کجای کشور پهناور ایران از امکانات همدم است.

5-     امکان ثبت نام برای ازدواج مجدد وجود دارد؟
افرادی که سابقه ازدواج قبلی دارند (متارکه کرده اند، همسرشان فوت شده و یا سابقه عقد ناموفق دارند) می توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

6-     سامانه برای تعدد زوجات و ازدواج موقت معرفی انجام می دهد؟
خیر، همدم فقط در زمینه ازدواج دائم آن هم به شکل تک همسری فعالیت می کند.

7-     برنامه وابستگی نهادی دارد؟ دارای چه مجوز هایی است؟
همدم متعلق به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان (زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی) است و اولین محصول همسان گزینی تبیان است که اولین و تنها سامانه مورد تایید مراکز ذیصلاح در امر همسریابی جوانان  است.

8-     چرا نمی توانم عکس طرف مقابل را ببینم؟
عکس نمی تواند تصویر مناسبی از آنچه که هستید به فرد دیگر منتقل کند. عکس قابل دستکاری است و بسیار مشاهده شده است که عکسها شبیه به صاحبانشان نیستند . ما در همسان گزینی بارها تجربه کرده ایم که عکس دلیل مناسبی برای رد یا قبول کسی نبوده است . آنچه که در ملاقات حضوری به دست می آید بسیار کامل تر از یک عکس بی روح است. در ملاقات حضوری شیوه بیان؛ میمیک چهره و زبان بدن به کمک فرد می آید تا شمای کامل تری از وی برای بیننده آشکار شود . لذا توصیه ما این است که هرگز دیدن عکس را به ملاقات حضوری ترجیح ندهید.

9-  راستی آزمایی در اعلام مشخصات طرفین چطور صورت می پذیرد؟
برخی از اطلاعات مندرج در فرمها با استفاده از اتصال به سامانه های احراز هویت صحت سنجی شده و برخی دیگر با استفاده از تماس کارشناسان و معرفان با شما تایید خواهد شد . اما نکته مهم آن است که طرفین بعد از معرفی باید به شناخت مکفی برسند و حتما خودشان هم تحقیق کنند . به سه آیتم گفتگو با یکدیگر؛ تحقیق و مشاوره برای رسیدن به اطمینان حتما توجه داشته باشید .

10-  روند طی ثبت نام تا مرحله اخر به چه صورتی است؟
وارد همدم یاب شوید؛ فرمهای مشخصات خودتان را تکمیل کنید سپس مدارکتان را بارگذاری کرده و دو آزمون روانشناختی را پر کنید . پس از آن منتظر تایید پروفایلتان باشید . پس از تایید می توانید از پیشنهادهای رایگان سیستم استفاده کنید یا با خرید بسته خودتان در بانک اطلاعاتی جستجو کنید . پس از جستجو و یافتن فرد مورد نظرتان پیامی برای وی ارسال می شود و در صورت تایید از طرف او ؛ معرف با هر دوی شما برای معرفی تماس خواهد گرفت.

11-  خرید بسته به معنای شناخت بیشتر است؟ یا ممکن است بتوانم نفر بهتری و با تطابق بیشتری برای خودم بیابم؟
خرید بسته به شما امکان جستجوی بیشتر با ملاک ها و معیارهای خودتان می دهد.

12-  آیا این طرح در همه استان ها و شهرستان ها فعال است؟
بله امکان ثبت نام برای تمامی استانها و شهرها وجود دارد.

13- چطور باید ثبت نام کرد؟
پلتفرم همدم را از صفحه اصلی همسان گزینی تبیان به نشانی http://hamsan.tebyan.net و یا از اپ استورهای معتبر دانلود کرده و پس از نصب اپلیکیشن را اجرا کرده وارد آن شوید و در قسمت همدم یاب ثبت نام کنید.

14-  چطور میتونم تماس بگیرم و مشکلم را مطرح کنم؟

راههای تماس با ما عبارتند از :
1-     دایرکت اینستاگرام  همدم با شناسه @Tebyan.Hamdam
2-     ای میل hamsangozini@tebyan.com
3-     شماره همراه 09197061482
4 - قسمت پشتیبانی همدم