تجلیل رئیس جمهور از ‌حضرت آیت الله جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پیامی به همایش بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح: بی تردید ژرفایی اندیشه، جامع نگری و خضوع کم نظیر، مکارم اخلاقی، صلابت رفتاری آن عالم ربانی، اسوه سالکان علم و عمل، و زمینه ساز بستر رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله العظمی جوادی آملی که توسط دکتر حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد؛ از خدمات ارزنده ایشان در عرصه علم و دین تجلیل کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:
در این همایش گرانسنگ سخن از فقیه برجسته، حکیم متأله و مفسر ژرف اندیش قرآن کریم آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی است که با بلوغ و خلاقیت علمی و بهره گیری از استادان بزرگ عرصه معرفت، معنویت و دانایی یعنی امام راحل و علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(رض) به جامعیت در علوم عقلی و نقلی اسلامی رسیده و با تدریس بیش از شش دهه در حوزه علمیه قم و پرورش شاگردان متعدد توانسته نقش موثری در تثبیت بنیادهای نظری نظام اسلامی و دین ایفا کند.

از سوی دیگر با تالیف آثار ارزشمندی چون تفسیر قرآن به ترتیب سور و موضوعی، مجموعه ارزنده ای برای اندیشه ورزان سپهر معرفت و حکمت فراهم آورد. بی تردید ژرفایی اندیشه، جامع نگری و خضوع کم نظیر، مکارم اخلاقی، صلابت رفتاری آن عالم ربانی، اسوه سالکان علم و عمل، و زمینه ساز بستر رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

ضمن سپاس از برگزار گنندگان این مراسم؛ امید آن دارم که با پاسداشت مقام والای علمی و دینی این بزرگ مرد، نسل جوان و دانشگاهی ما با خوشه چینی از خرمن دانش و بهره گیری از آموزه های علمی و اخلاقی آن استاد فرهیخته و هم اندیشی اصحاب اندیشه بتواند در ارتقاء علمی کشور بیش از پیش کوشا و پویا باشد تا بتوانیم با شتاب بیشتر به سمت افق های روشن فردا پیش برویم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران 
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت