ویژه‌برنامه گرامیداشت عید غدیر در میدان امام حسین (ع)

همزمان با نزدیک شدن به عید غدیر خم، ویژه برنامه گرامیداشت این روز در میدان امام حسین (ع) اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت برنامه های متنوعی جهت بزرگداشت این ایام برگزار می شود که بر همین اساس، پنجشنبه هشتم شهریورماه و هجدهم ذی‌الحجه مصادف با روز عید غدیر برنامه‌ای از ساعت 22 با سخنرانی حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی و مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی علی مهدوی‌نژاد، ابوذر بیوکافی و وحید یوسفی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

این برنامه به همت هیئت رزمندگان اسلام، مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 12، فرهنگسرای عترت، شهرداری تهران و بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود.

گفتنی است سومین جشنواره نقّالی و پرده‌خوانی غدیر نیز به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و فرهنگسرای عترت از اول تا پنجم شهریور در میدان امام حسین (ع) و بوستان آب و آتش برگزار می‌شود. اختتامیه این جشنواره 6 شهریور در حوزه هنری برگزار می‌شود.

همچنین برپایی 110 کاروان شادی غدیر هفتم و هشتم شهریورماه در سطح شهر تهران و روستاهای تهران دیگر برنامه ای است که به مناسبت این ایام برگزار می‌شود. در این کاروان مبلّغی نیز به مدت 10 دقیقه به نقّالی و پرده‌خوانی درباره ماجرای غدیر و یک نوگل حسینی به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی می‌پردازد.

در روز عید غدیر از ساعت 17 تا اذان مغرب مراسمی با عنوان جشن بزرگ ولایت برگزار می‌شود. در این جشن علاوه بر مولودی خوانی، اجرای موسیقی سنتی و برنامه‌های فرهنگی، به سادات  حاضر در مراسم و کسانی که همنام حضرت علی(ع) هستند، جوایزی اهداء می‌شود. 


منبع: باشگاه خبرنگاران پویا
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه : از ولادت تا شهادت
آخرین مطالب سایت