موسیقی مقامی سدی در برابر تهاجم فرهنگی

علی‌اكبر مرادی، موسیقی مقامی و گسترش این هنر اصیل را یکی از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه دانست. این استاد صاحب سبک در تنبورنوازی ایران با بیان اینكه موسیقی کردی بسیار متنوع و برای جهانیان شناخته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی مقامی سدی در برابر تهاجم فرهنگی

علی‌اكبر مرادی، موسیقی مقامی و گسترش این هنر اصیل را یکی از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه دانست.

این استاد صاحب سبک در تنبورنوازی ایران با بیان اینكه موسیقی کردی بسیار متنوع و برای جهانیان شناخته شده است، اذعان داشت، جایگاه موسیقی كردی در سطح بین‌المللی به فعالیت هنرمندان و توجه مسوولان بستگی دارد.

وی افزود: لازم است مسوولان، هنرمندان را از لحاظ مالی حمایت کرده و با ایجاد کلاس‌های آموزشی از استادهای کاردان به‌ویژه درباره‌ی هنرهایی چون هوره، سیاه چمانه و مقامات تنبور که در حال فراموشی است، بهره گیرند.

مرادی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در گسترش موسیقی مقامی، تصریح کرد: ضروری است كه خانواده‌ها در حفظ و نگهداری این هنر ارزشمند احساس مسوولیت کرده و زمینه را برای فعالیت فرزندانشان آماده کنند.

وی درباره‌ی وضعیت فعالیت بانوان در موسیقی، ابراز داشت: خوشبختانه اگر بانوان قصد فعالیت در موسیقی عرفانی و ایرانی را داشته باشند، هیچگونه مانعی بر سر راه آنها وجود ندارد.

مرادی با اشاره به عملكرد نوازدگان موسیقی مقامی گفت، با توجه به امکانات کمی که در اختیار این هنرمندان است، کارشان رضایت بخش است.

مطالب مرتبط:

100 ساعت موسیقی نواحی مختلف ایران

یادداشتی بر نوار کولی کوبی

موسیقی

منبع اصلی : ایسنا

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت