دختران و پسران جوان بخوانند

توصيه‌هايي براي اولين ديدار

اولين جلسه آشنايي با كسي كه قرار است شريك زندگي آينده باشد، بسيار مهم و سرنوشت‌ساز است. خواسته يا ناخواسته اولين چيزي كه به آن توجه مي‌شود ظاهر فرد است. شكل و پوشش ظاهري هر فرد نشان‌دهنده شخصيت، منش و خلقيات او به‌شمار مي‌آيد و اگرچه نمي‌توان اين را مطلق دانست، اما تا حدود زيادي مي‌توان افراد را از نوع پوشش آنان ارزيابي كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
-زيبا و مرتب به‌نظر رسيدن موجب جذابيت بيشتر مرد و زن مي‌شود، اما نبايد فراموش كرد افراط و تفريط در هر امري تأثير نامطلوبي به‌جا مي‌گذارد و نبايد اجازه داد آرايشي كه با شخصيت فرد هماهنگ نيست، موجب به‌وجود آمدن سوءتفاهم، يا قضاوت سطحي شود.

اولين جلسه آشنايي با كسي كه قرار است شريك زندگي آينده باشد، بسيار مهم و سرنوشت‌ساز است. خواسته يا ناخواسته اولين چيزي كه به آن توجه مي‌شود ظاهر فرد است. شكل و پوشش ظاهري هر فرد نشان‌دهنده شخصيت، منش و خلقيات او به‌شمار مي‌آيد و اگرچه نمي‌توان اين را مطلق دانست، اما تا حدود زيادي مي‌توان افراد را از نوع پوشش آنان ارزيابي كرد.

اكثر دختران و پسران جوان براي اولين ديدار اضطراب داشته و مدام ظاهر خود را ارزيابي مي‌كنند و نگراني آنان نيز طبيعي است.

براي به حداقل رساندن ميزان استرس، نكاتي در خصوص وضع ظاهر وجود دارد كه كمك زيادي به جوانان مي‌كند، تا براي اولين ديدار آمادگي بيشتري داشته باشند به‌خصوص مردان كه در جلسات اول تأكيد زيادي بر روي پوشش و چهره همسر آينده خود دارند.

زيبايي و لباس
حتي كوچك‌ترين بي‌توجهي در ظاهر نشان‌دهنده شلخته بودن فرد است. شخصي كه به‌ ظاهر خود اهميت نمي‌دهد، چگونه مي‌تواند به شريك زندگي خود بها دهد. حتي لكه‌هاي ناشي از زدن عطر به لباس، ياد روزهاي گرم علايمي نظير عرق كردن، تأثير نامطلوبي بر ارزيابي طرف مقابل مي‌گذارد. انتخاب لباس رسمي مي‌تواند اين پيام را به طرف مقابل بدهد كه به او و قرار ملاقات با او اهميت داده شده و البته اين را هم بايد به ياد داشت كه راحت بودن در لباس، بيشتر از رسمي بودن يا اسپرت بودن آن مهم است. همچنين توصيه شده از پوشيدن لباس‌هايي كه رنگ تيره دارد، خودداري شود، چون رنگ لباس نشان‌دهنده حالات روحي و رواني شخص است.

انتخاب كفش مناسب
كفش مناسب بسيار مهم، و نشان‌دهنده خوش‌پوشي فرد است. چه زنان و چه مردان براي اولين ديدار با همسر آينده‌شان بايد در انتخاب كفش و براق بودن و پاكيزگي آن دقت زيادي به خرج دهند، چون در ملاقات اول گاهي به‌طور معمول نگاه هر دو طرف بيشتر به طرف زمين است و طبعاً بيشتر از هر بخش ديگري از وجود طرف مقابل، به كفش‌هاي او دقت مي‌كند. كفش‌هاي پاشنه بلند به زيبايي دختران مي‌افزايد، اما راحتي نيز نبايد فراموش شود. در صورتي‌كه انسان از نظر كفش ناراحت باشد، آن ناراحتي بر مدل راه رفتن وي تأثير گذاشته و فيزيك نامناسبي را به نمايش مي‌گذارد.

تأثير لباس بر اعتماد به نفس
حتماً متوجه شده‌ايد در روزهايي كه از لباس خودتان راضي هستيد، تصور بهتري از خودتان داريد و اعتماد به نفس‌تان بيشتر است. شايد ساعت‌ها مقابل آينه ايستاده و لباس‌هاي مختلف امتحان و در نهايت فرد دچار سردرگمي و تشويش شود، اما بهترين كار اين است كه به حس خود اطمينان كرده و در هر زمان، لباسي را پوشيد كه حس خوبي به خود فرد دهد.

نمايش چهره واقعي
به‌طور معمول در چنين قرارهايي آراستگي و مرتب بودن چهره داراي اهميت ويژه‌اي است و در مردان، اصلاح سر و صورت تأثير شگفت‌انگيزي خواهد داشت. زيبا و مرتب به‌نظر رسيدن موجب جذابيت بيشتر مرد و زن مي‌شود، اما نبايد فراموش كرد افراط و تفريط در هر امري تأثير نامطلوبي به‌جا مي‌گذارد و نبايد اجازه داد آرايشي كه با شخصيت فرد هماهنگ نيست، موجب به‌وجود آمدن سوءتفاهم، يا قضاوت سطحي شود. دختران و پسران در اين مرحله به دنبال انتخابي براي يك عمر هستند و چنانچه در اولين ديدار دختران آرايش افراطي داشته باشند، آيا مي‌توانند تضمين كنند كه هميشه همين‌گونه خواهند ماند؟ يا مرداني كه در اولين جلسه آشنايي ظاهر مي‌شوند، با ظاهر فريبنده‌اي كه نشان‌دهنده خود واقعي‌شان نيست، تا كي مي‌توانند خود واقعي‌شان را پنهان كنند؟ در ضمن، به احتمال زياد فردي كه قصد دارد زندگي آينده‌اش را بسازد، نمي‌تواند به كسي كه مهم‌ترين ويژگي‌اش افراط در استفاده از لوازم آرايش است، اعتماد كند. بنابراين، بهترين كار اين است كه جوانان چهره واقعي خود را به طرف مقابل نشان دهند.

چگونه ايستادن و چگونه نشستن؟
همان‌طور كه پوشش اهميت دارد، نوع رفتار و نشست و برخاست دو طرف نيز تأثير عجيبي بر انتخاب‌ها مي‌گذارد. روان‌شناسان معتقدند حالت و زبان بدن حتي مهم‌تر از لباسي است كه در اين نوع ملاقات‌ها، بايد كاملاً صاف و شق و رق و بدون قوز ايستاد و در حالت نشسته، رسمي بود، نه در حالت لم دادن، شايد حفظ اين حالت تا مدتي سخت باشد، اما بايد سعي شود در تمام لحظات احساس اعتماد به نفس در تمام اندام‌هاي بدن به چشم بخورد. مي‌توان شانه‌ها را رها و در يك حالت آرام قرار گرفت. بهتر است سر به طرف بالا باشد و دستان نيز پنهان نشود، زيرا پنهان كردن دست نشان‌دهنده روراست نبودن و پنهان‌كاري فرد به‌شمار مي‌آيد.

افراط در مصرف بوي خوش
خوشبويي، به‌خصوص با انتخاب عطري مناسب روز يا شب كه سنگين و وقار را القاء كند، قطعاً بر طرف مقابل تأثير مثبت دارد. تحقيقات مشخص ساخته تأثير بوهاي خوش در جذب دو طرف تأثير شگفت‌انگيزي دارد، اما هيچ‌كس دوست ندارد از بوي تند و زياد عطر طرف مقابل اذيت شود. گاهي اين امر موجب خواهد شد طرف ديگر سعي در زودتر به پايان رساندن ديدار داشته باشد.البته استعمال عطر برای خانم ها توصیه نمی شود.
منبع : مجله خانواده
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت