تبیان، دستیار زندگی

مهارت هایی که دختران باید برای ازدواج بیاموزند

وقتی دختران از ارتباط آزاد با جنس مخالف ابایی ندارند، معلوم است که با کاهش تقاضای ازدواج از طرف پسران مواجه می شویم. این نظر دکتر صمد شاه محمدپور، رئیس مرکز مطالعات خانواده وزارت علوم است وقتی از علل کاهش میزان ازدواج سخن گفته می شود. او معتقد است که دخترها باید مهارت هایی برای مدیریت رفتار خود با جنس مخالف قبل از ازدواج داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دختران، ازدواج، جنس مخالف، همسر، دوست داشتن، امنیت،مدیریت، جنس مخالف، رفتارهای ناصحیح، کلوی ازدواج، پیش نیازهای ازدواج
دختران در جامعه دائما در حال رصد و انتخاب شدن هستند. به همین دلیل در موقعیت حساس تری قرار دارند و رفتارهای اجتماعی آن ها در کاهش میزان ازدواج مؤثر است.

ازدواج با چه هدفی؟

رئیس مرکز مطالعات خانواده وزارت علوم افزود:بر اساس آیات قران تنها دلیل ازدواج، ایجاد آرامش و برقراری مودت و رحمت بین زوج هاست. اگر دختر ها و پسرها با هدفی غیر از این ازدواج کنند، راه غلطی را پیموده اند. دوست داشتن و دوست داشته شدن، حمایت کردن از همسر و مورد حمایت همسر قرار گرفتن و نیز احساس امنیت متقابل، مهارت هایی ست که دختران ما باید آن ها را آموخته باشند.

ویترین اخلاقی دختران و آمار ازدواج

دکتر شاه محمدپور به اشاره به نقش مدیریتی زنان در قبل و بعد از ازدواج گفت:برای هر پسری در صورت تمایل به ازدواج، دختری وجود دارد و در شرایط اخلاقی صحیح، ازدواج به قدر ضرورت اتفاق می افتد. دختران باید مواظب باشند تا با رفتارهای خود این آمار را پایین نیاورند و بعضی از رفتارهای ناصحیح  در ویترین اخلاقی آنان دیده نشود. از جمله  این رفتارها این موارد است:
-ارتباط و تعامل بی ثبات، یعنی برقراری ارتباط با جنس مخالف بدون نیاز سنجی
-ارتباط مغشوش یعنی ارتباطی که خالص نیست و دلیل اولیه دیگر در آن دیده نمی شود، ولی دختران همچنان به این نوع ارتباط تن می دهند .
-سهل انگاری و عدم مدیریت رابطه با جنس مخالف بر اساس رعایت حدود و اخلاقی و شرعی
اگراین موارد در ویترین رفتاری دختران دیده شود، پسران از ازدواج با آنها منصرف می شوند.

ارتباط آزاد یا ازدواج

وی ادامه داد :مردان باید هزینه هر بهره ای را که از زنان می برند، با ازدواج بپردازند، چه با ازدواج موقت و چه دائم. تا  زمانی که دختران از اختلاط  و ارتباط آزاد با جنس مخالف ابایی نداشته باشند، مردان دلیلی برای ازدواج نمی بینند.
منبع : به دخت 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.