رهاورد مهم شبکه های مردم نهاد، افزایش سرمایه اجتماعی کشور است

رهاورد مهم شبکه های مردم نهاد، افزایش سرمایه اجتماعی کشور است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهاورد مهم شبکه های مردم نهاد، افزایش سرمایه اجتماعی کشور است

 

به گزارش تبیان به نفل از ایرنا دکتر بهناز موحدی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی ارتباطات شبکه ای سمن های زنان و خانواده کشور در اراک افزود: دولت یازدهم سمن ها را بخشی از کنشگران اصلی و نقش آفرینان در تحقق اهداف توسعه ای می داند.
وی گفت: نهاد ریاست جمهوری سال گذشته با برگزاری کارگاه های هشتگانه تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سمن های زنان و خانواده در راستای بسترسازی برای تقویت توان و امکانات سمن ها برای امور اولویت دار و اثرگذاری هدفمند بر مسایل اجتماعی حرکت کرده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گام بعدی در این راستا برگزاری همایش ملی ارزیابی کارگاه های آموزشی هشتگانه است و قرار است در سال جاری نیز مقوله توانمندسازی سمن های زنان و خانواده در موضوعات اساسی و مهم دیگر دنبال شود.
دکتر موحدی گفت: دولت از این بستر سازی آموزشی و حمایت ها هرگز هدف دولتی کردن فعالیت های داوطلبانه و خودجوش سمن ها را ندارد بلکه به دنبال ایجاد گفتمان مشترک در ارتباط شبکه ای با محوریت خود سمن ها است.
وی ادامه داد: سمن های زنان و خانواده در هر استانی ظرفیت و سرمایه مهم اجتماعی هستند که باید با رویکر تخصصی به شناخت مشایل و ارائه راهکارهای عملی و سازنده در ساماندهی امور بپردازند و در این ماموریت نگاه شبکه ای و هم افزایی ایده و امکانات اثرگذاری کارهای آنان را بیشتر می کند.
دکتر موحدی اظهار کرد: در پرتال زنان و خانواده کشور فضایی برای طرح ایده های شبکه ای زنان باز شده و متناسب با اهداف و راهبردهایی که در طرح خا عنوان شود حمایت های لازم از سمن ها صورت می گیرد.
وی گفت: واکاوی مسایل اجتماعی به تنهایی از عهده دولت برنمی اید و نگاه و رویکرد دولت یازدهم تصمیم سازی و اجرا با مردم و برای مردم است.
هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی سمن های زنان و خانواده استان های البرز، قزوین، مرکزی، قم و تهران به مدت دو روز با حضور 210 نماینده سمن ها در اراک جریان داشت.
آیین افتتاحیه این نشست با حضور شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مطالب مرتبط مجموعه : فرهنگ اسامي
آخرین مطالب سایت