مسابقات فوتسال دانش آموزی کردستان به صوت لیگ برگزار می‌شود

مسابقات فوتسال قهرمانی دانش آموزان استان کردستان در مقطع متوسطه برای اولین بار به صورت لیگ برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات فوتسال دانش آموزی کردستان به صوت لیگ برگزار می‌شود.


مسابقات فوتسال قهرمانی دانش آموزان استان کردستان در مقطع متوسطه برای اولین بار به صورت لیگ برگزار می‌شود.


شامگاه شنبه و طی مراسمی در سنندج قرعه كشی مسابقات فوتسال دانش آموزی كردستان كه قرار است برای اولین بار به صورت لیگ برگزار شد، با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان و شماری دیگر از مسئولان این بخش انجام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم هدف از این تصمیم را ایجاد شور و نشاط میان دانش آموزان و معلمان ورزش، شناسایی، جذب و هدایت استعدادهای این رشته، تقویت جایگاه فوتسال استان در سطح کشور و و استفاده از دانش و توانمندی مربیان و داوران برشمرد.

امید سهراب نژاد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات در دو سطح برتر و دسته اول برگزار می‌شود که 16 منطقه و شهرستان استان بر اساس پیشینه حضور در مسابقات آموزشگاهی، تعداد دانش آموزان و امکانات موجود تقسیم بندی می‌شوند و هر ساله دو تیم برتر دسته اول به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند و دو تیم انتهایی جدول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

مسابقات در دو سطح برتر و دسته اول برگزار می‌شود که 16 منطقه و شهرستان استان بر اساس پیشینه حضور در مسابقات آموزشگاهی، تعداد دانش آموزان و امکانات موجود تقسیم بندی می‌شوند و هر ساله دو تیم برتر دسته اول به لیگ برتر راه پیدا می‌کنند و دو تیم انتهایی جدول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند.

وی افزود: در هر دسته تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی جای می‌گیرند که دورهای رفت و برگشت به صورت مجتمع برگزار می‌شود و تیم‌های صعود کننده از هر گروه به صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند تا چهره تیم قهرمان مشخص شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: بر اساس جدول زمان بندی دور رفت مسابقات از 12 آذرماه آغاز می‌شود که در لیگ برتر شهرستان‌های بانه و ناحیه یک سنندج میزبان دور رفت خواهند بود و بازی‌های لیگ دسته اول هم در شهرهای دیواندره و دهگلان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در لیگ برتر تیم‌های بانه، مریوان، بیجار و سقز در گروه اول و تیم‌های نواحی یک و دو سنندج، کامیاران و قروه در گروه دوم به مصاف هم می‌روند.

سهراب نژاد عنوان كرد: در لیگ دسته اول نیز گروه اول به میزبانی دیواندره با حضور تیم های موچش، سریش آباد  و کرانی برگزار می شود و در گروه دوم این دسته تیم های دهگلان، کلاترزان، سروآباد و زیویه در دهگلان با هم رقابت می کنند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دور برگشت این رقابت ها هم 26 آذرماه برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت