تبیان، دستیار زندگی
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس شاهد، تیزهوشان و غیردولتی هنگام ثبت نام شهریه دریافت می کنند، گفت: این مدارس مجاز نیستندکه هر میزان شهریه ای را که می خواهند دریافت کنند. شهریه باید بر اساس مصوبه ابلاغ شده به مدارس باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام مدارس مجاز به دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام هستند.

کدام مدارس مجاز به دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام هستند


معاون متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه مدارس شاهد،‌ تیزهوشان و غیردولتی هنگام ثبت‌نام شهریه دریافت می‌کنند، گفت: این مدارس مجاز نیستندکه هر میزان شهریه‌ای را که می‌خواهند دریافت کنند. شهریه باید بر اساس مصوبه ابلاغ شده به مدارس باشد.


علی زرافشان در پاسخ به این پرسش که «کدامیک از مدارس به هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان را دارند؟» اظهار کرد: در دستورالعمل ثبت‌نام این موضوع را یادآوری کردیم، مدارسی که بر اساس قانون مصوب خودشان اجازه دریافت وجه را دارند، فقط می‌توانند در هنگام ثبت‌‌نام از والدین دانش‌آموزان هزینه دریافت کنند. وی با بیان اینکه مدارس موظف‌اند، مبلغ شهریه دریافتی خود را در تابلوی مدرسه نصب کنند، افزود: به عنوان مثال در مدارس غیر دولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه باید از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند و میزان شهریه را باید در دفتر مدرسه ثبت کنند.

معاون متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه مدارس تیزهوشان طبق اساسنامه شهریه مصوبشان 50 درصد شهریه مدارس غیر دولتی است، تصریح کرد: شهریه را هر ساله استان‌ها طی یک بخشنامه رسمی به مدیران مدارس ابلاغ می‌کنند.

وی ادامه داد: مدارس شاهد بر اساس مصوبه این مدارس برای ارایه ساعات کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای که دارند یک مبلغی را تحت عنوان کمک سرانه دریافت می‌کنند که میزان این شهریه توسط ستاد‌های شاهد و کمیته‌های زیر ربط مبلغش تعیین می‌شود.

زرافشان به تشریح نحوه دریافت شهریه در مدارس هیات امنایی پرداخت و گفت: در مدارس هیات امنایی، هیات امنا در واقع برنامه‌های مدرسه را تعیین می‌کنند و هزینه ارایه این فوق برنامه‌ها باید از طریق انجمن اولیا و مربیان در طول سال تحصیلی دریافت شود.

مدارس شاهد بر اساس مصوبه این مدارس برای ارایه ساعات کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای که دارند یک مبلغی را تحت عنوان کمک سرانه دریافت می‌کنند که میزان این شهریه توسط ستاد‌های شاهد و کمیته‌های زیر ربط مبلغش تعیین می‌شود.

معاون متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه هیات امنا موظف به تامین هزینه‌های آموزشی و پرورشی مدرسه هستند، عنوان کرد: این مدارس مجاز نیستند که هر میزان شهریه‌ای را که می‌خواهند دریافت کنند؛ شهریه باید بر اساس فوق برنامه‌های مدرسه دریافت شود.

وی افزود: من به شخصه از برخی مدارس بازدید کردم. در این مدارس برنامه‌های مدرسه و هزینه‌های دریافتی بابت هر برنامه به صورت بنر نصب شده بود تا اولیا دانش آموزان مطلع شوند در مدرسه چه برنامه‌هایی برای فرزندانشان در نظر گرفته شده است.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، اضافه کرد: سایر پایه‌ها بعد از پایان یافتن امتحانات و اعلام نتایج می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس در هر تاریخی که امتحاناتشان پایان یافت و نتایج را اعلام کردند می‌توانند ثبت‌نام خود را آغاز کنند، بیان کرد: در دستورالعمل ثبت نام برای دانش‌آموزان بین پایه برای رفاه حال خانواده ها و دانش‌‌آموزان خود مدرسه ثبت نام را انجام می دهد، تا بتوانیم در ساماندهی نیروی انسانی و کلاس بندی موفق عمل کنیم.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان