تبیان، دستیار زندگی
بخش وزارت آموزش و پرورش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن با ۱۴ غرفه به معرفی فعالیت های قرآنی این وزارتخانه می پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش دستاوردهای مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن

نمایش دستاوردهای مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن


بخش وزارت آموزش و پرورش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ١٤ غرفه به معرفی فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه می‌پردازد. 


محمدرضا مسیب‌زاده، مسئول بخش آموزش و پرورش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: سال گذشته فعالیت بخش وزارت آموزش و پرورش با ١٠ غرفه دنبال می‌شد که امسال تعداد این غرفه‌ها به ١٤ غرفه افزایش پیدا کرده است. وی با عنوان اینکه امیدواریم با افزایش غرفه‌ها در نمایشگاه امسال بتوانیم اطلاعات بیشتری از زحمات قرآنی فرهنگیان و دانش‌آموزان در معرض دید بازدیدکنندگان بگذاریم، افزود: در غرفه وزارت آموزش و پرورش به خاطر محدودیت‌های موجود تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه نمایش داده می‌شود.

مسئول بخش آموزش و پرورش نمایشگاه قرآن درباره غرفه‌های بخش وزارت آموزش و پرورش گفت: «دستاوردهای مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش» از جمله غرفه‌های بخش آموزش و پرورش نمایشگاه امسال است، با توجه به اینکه در سال جاری ٦٥٠ دارالقرآن آموزش و پرورش احیا شده‌اند فعالیت این دارالقرآن‌ها در قالب غرفه‌ای مجزا به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. وی ادامه داد: «فرشتگان زمینی» از دیگر غرفه‌های این بخش است.

در این غرفه علاوه بر عرضه فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان استثنایی، برخی از دانش‌آموزان استثنایی که دارای استعدادهای ویژه‌ای در حوزه قرآنی هستند نیز حضور داشته و به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند. در این غرفه فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز نمایش داده می‌شود.

مسیب‌زاده ادامه داد: امسال نیز همانند سالهای گذشته غرفه‌ای با عنوان «تجلی قرآن در آیینه علوم» داریم که در این غرفه علوم مختلف از منظر قرآن بررسی شده و نمایش داده می‌شود.

مسیب‌زاده ادامه داد: امسال نیز همانند سالهای گذشته غرفه‌ای با عنوان «تجلی قرآن در آیینه علوم» داریم که در این غرفه علوم مختلف از منظر قرآن بررسی شده و نمایش داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به مسئولیت آموزش عمومی قرآن که به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است غرفه «آموزش» نیز در این بخش پیش‌بینی شده که در این غرفه جنبه‌های مختلف آموزش قرآن متناسب با گروه‌های سنی مخاطبان ارائه می‌شود. مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش عنوان کرد: «٣٣ دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی از دیگر غرفه‌های این بخش است که در این غرفه نیز دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان به نمایش گذاشته می‌شود.

«کتب درسی» از دیگر غرفه‌های این بخش است که در این غرفه علاوه بر معرفی کتب درسی پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، مولفان کتاب‌های درسی قرآن نیز هر روز در غرفه حضور پیدا می‌کنند تا علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن سوالات خود را از آنها بپرسند و به بحث و گفت‌وگو با هم بپردازند. مسیب‌زاده با بیان اینکه یکی از معجزات قرآن که در هدایت دانش‌آموزان بسیار موثر است، قصص قرآنی است، گفت: تعداد قصه‌های قرآنی کم نیست و این قصه‌ها می‌توانند برای دانش‌آموزان پندآموز و عبرت‌آموز باشند و از این جهت غرفه‌ای با عنوان «قصص قرآنی» در بخش وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارد. یکی دیگر از غرفه‌ها به فعالیت خبرگزاری پانا(خبرگزاری دانش‌آموزی) اختصاص دارد که در این غرفه نیز مصاحبه‌های حضوری با بازدیدکنندگان از بخش آموزش و پرورش انجام می‌شود و اطلاعات و اخبار این بخش از طریق خبرگزاری پانا منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از بهترین ابزار برای عرضه فعالیت‌های قرآنی ابزار هنر است غرفه‌ای با عنوان «تجلی قرآن در آیینه هنر» در این بخش پیش‌بینی شده هک در این غرفه نیز آثار هنری دانش‌آموزان در حوزه قرآن کریم نمایش داده می‌شود، همچنین دانش‌آموزان با حضور در این غرفه به خلق آثار هنری در رشته‌های مختلف می‌پردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان دانش‌آموزی یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش بوده و این سازمان به اجرای فعالیت‌های تشکیلاتی برای دانش‌آموزان می‌پردازد غرفه‌ای با عنوان «سازمان دانش‌آموزی» در این بخش فعالیت دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از بهترین ابزار برای عرضه فعالیت‌های قرآنی ابزار هنر است غرفه‌ای با عنوان «تجلی قرآن در آیینه هنر» در این بخش پیش‌بینی شده هک در این غرفه نیز آثار هنری دانش‌آموزان در حوزه قرآن کریم نمایش داده می‌شود، همچنین دانش‌آموزان با حضور در این غرفه به خلق آثار هنری در رشته‌های مختلف می‌پردازند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های ختم قرآن به صورت روزانه با عنوان «گلبرگ‌های قرآنی» از دیگر فعالیت‌های بخش وزارت آموزش و پرورش است.

همچنین در بخش وزارت آموزش و پرورش نمایشگاه امسال که در فضای ١٣٠ متری فعالیت دارد برای نخستین‌بار غرفه‌ای با عنوان «مدارس سمپاد» پیش‌بینی شده که در این غرفه فعالیت‌های قرآنی مدارس سمپاد و دانش‌آموزان بااستعداد عرضه و معرفی می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان