عکس و مکث انتخاباتی(1)

نشستن روی زمین لنکرانی پیش آیت الله مصباح/ احمدی نژاد و مشائی بازهم با پرچم ایران!/پیش خدمت برنامه حسن روحانی و .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس و مکث انتخاباتی(1)


نشستن روی زمین لنکرانی پیش آیت الله مصباح/ احمدی نژاد و مشائی بازهم با پرچم ایران!/پیش خدمت برنامه حسن روحانی و .....

وعده 250 هزارتومانی در اهواز

روز گذشته دومین سفر استانی (انتخاباتی؟!) آقایان مشائی و احمدی نژاد انجام شد.

همون طور که می بینید مستقبلین زیادی برای آقای احمدی نژاد در اهواز به خیابان ها آمده بودند.

امام جمعه اهواز هم از معدود ائمه جمعه ای هست که  هنوز خیلی گرم به استقبال آقای احمدی نژاد می آید.

احمدی نژاد در  سخنرانی خود گفت :می توان به جای 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی کنونی، به هر ایرانی 250 هزار تومان یارانه پرداخت کرد اما عده ای با داد و بیداد می خواهند مانع از این موضوع شوند.

رئیس جمهور باز هم از این «عده» نامی نبرد و با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها یعنی پول مردم در جیب مردم اضافه کرد: ما را در حوضی انداخته اند و دست ما را بسته اند؛ می گویند خودت بیرون بیا و کشور را نیز بیرون بیاور؛ اما می آیند و وزنه ای هم به پای ما می بندند. ما به هر روشی شده از حوض می خواهیم بیرون بیاییم اما آمده اند و دست خود را بر روی سر ما گذاشته و ما را به پایین هُل می دهند.

و نهایتا پرچم ایران که توسط احمدی نژاد و مشائی تکان داده شد و هم چنان یک سوال باقی است؟ آیا این سفرها استانی است و یا انتخاباتی به نفع نامزدی خاص؟

لنکرانی هم آمد، توصیه هم شد

دیروز پایداری ها که فعلا راه خودشان را از دولتی ها جدا کرده اند نهایتا (فعلا؟) نامزد خود را معرفی کردند.

در همایش دیروز که جمع پایداری ها جمع بود، کامران باقری لنکرانی به عنوان نامزدنهایی این جبهه معرفی شد. در همین روز برخی خبرگزاری ها از آمدن جلیلی به صحنه خبر دادند.  چیزی که باعث ایجاد برخی ابهامات درباره این نامزدی و آن نامزدی می شود.

در این همایش لنکرانی به نشانه احترام روی زمین پیش آیت الله مصباح در حین سخنرانی او نشست. آیت الله مصباح هم در این سخنرانی گفت: شما موظف هستید که اگر فرد صالحی غیر از فرد منتخب این گروه را پیدا کردید به او رأی بدهید چون شرعاً باید این کار را بکنید.

وی همچنین گفت: البته اگر کسی فرد دیگری را بهتر از خودش می‌داند و اصلح می‌داند، اگر کاندیدا شود خیانت کرده است ولو اینکه همه مردم از او بخواهند کاندیدا شود.

حسن روحانی و دیدارش با اساتید دانشگاه در یک تالار....!

اصولا خیلی این نکته مثبتی هست که یک نامزد ریاست جمهوری با اساتید دانشگاه دیدار داشته باشد و برای آنها به عنوان نخبگان سخنرانی کند.

اما وقتی در این برنامه، برگزار کننده مراسم و اعضا ستاد این نامزد نسبت به فضای رسانه ای چندان توجیه نباشد، احتمالا این پیش خدمت خیلی شیک و با کلاس اول شیرینی تعارف می کند!

و بعد هم با جامهای پر از آب نوشیدنی چنین صحنه ای را برای عکاسان که منتظر شکار لحظه ها هستند فراهم می کند!

آها! اصل اخبار ضمنا فراموش نشود... آقای روحانی در این نشست گفت:

اگر فضای دانشگاه ها امنیتی باشد نمی تواندعلم را تولید و حقایق را تبیین کنند. هیچ نعمتی بالاتر از نعمت آزادی بیان و نقد آزاد نیست، اگر از مردم سالاری ودموکراسی سخن می گوئیم اینها بدون آزادی ممکن نخواهد بود.منظور از آزادی؛ آزادی بیان، آزادی اندیشه و نقد است.

 

یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت