رجیستری ویندوز (مشاهده نام فایل ها و پوشه ها به شیوه صحیح)

Filesystem < Windows مشاهده نام فایل ها و پوشه ها به شیوه صحیح ( در ویندوز 95/98/ME) در برخی از نسخه های ویندوز ممکن است شما نام فایل ها و پوشه ها را با حروف بزرگ بنویسید تا بتوانید آنها را راحت تر از بقیه تشخیص دهید . ام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاهده نام فایل ها و پوشه ها به شیوه صحیح ( در ویندوز95/98/ME)

در برخی از نسخه های ویندوز ممکن است شما نام فایل ها و پوشه ها را با حروف بزرگ بنویسید تا بتوانید آنها را راحت تر از بقیه تشخیص دهید . اما وطندوز این حالت را در نظر نمی گیرد . بعنوان مثال در صورتی که نام پوشه بصورت "C:/ALI"نوشته شود تبدیل به "C:/Ali"می شود. با استفاده از این ویژگی می توان تنظیمات مزبور را غیر فعال کرد .
رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید .
یک مقدار Dword با نام "DontPrettyPath" ایجاد کرده و برای نمایش فایل تا از ترتیب حورف اصلی استفاده کند . یا مقدار "0" را تا شیوه صحیح نوشتاری اعمال شود .
برای اعمال تغییرات نیاز به راه اندازی مجددسیستم خواهید داشت.

Registry Settings :

User Key:   [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/
Advanced]
Value Name: DontPrettyPath
Data Type:REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data:(0 = adjust caps, 1 = show caps) 

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.
مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت