نظر هنري کسينجر درباره شخصيت امام خميني(ره)

او با معيارهاي ديگري، غير از معيارهاي شناخته شده در دنيا، سخن مي‌گفت و عمل مي‌كرد. گويي از جايي ديگر الهام مي‌گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر هنري کسينجر درباره شخصيت امام خميني(ره)


"او با معيارهاي ديگري، غير از معيارهاي شناخته شده در دنيا، سخن مي‌گفت و عمل مي‌كرد. گويي از جايي ديگر الهام مي‌گرفت."


 امام خميني(ره) آن سفر كرده كه صد قافله دل همره اوست، در طول دوران حيات شكوه مندش آنچنان تأثيرات بزرگي را در اذهان مردم ايران و دنيا باقي گذاشت كه تا هميشه از ذهن تاريخ پاك نخواهد شد.

تأثيرات افكار و اقدامات خميني كبير(ره) تا آنجا پيش رفته است كه حتي شخصيت‌هاي برجسته جهان و آناني كه حتي شايد ميانه خوبي هم با انقلاب اسلامي ما ندارند، در مقابل عظمت و حيات طيبه امام راحل سر تعظيم فرود آورده و از او به نيكي ياد مي‌كنند.

آنچه كه در ادامه مي‌خوانيد گفتارهايي است كه برخي سياستمداران و چهره‌هاي مشهور جهان در مورد امام خميني(ره) مطرح كرده‌اند.

* ميخائيل گورباچف، رهبر شوروي كمونيستي:

او فراتر از زمان مي‌انديشيد و در بعد مكان نمي‌گنجيد. او توانست اثر بزرگي در تاريخ جهان برجاي بگذارد.

*هنري كسينجر، استراتژيست و مشاور يهودي الأصل رئيس جمهور سابق آمريكا:

آيت‌الله خميني، غرب را با بحران جدي برنامه ريزي مواجه كرد، تصميمات او آنچنان رعدآسا بود كه مجال هر نوع تفكر و برنامه ريزي را از سياستمداران و نظريه پردازان سياسي مي‌گرفت. هيچ كس نمي‌توانست تصميمات او را از پيش حدس بزند، او با معيارهاي ديگري، غير از معيارهاي شناخته شده در دنيا، سخن مي‌گفت و عمل مي‌كرد. گويي از جايي ديگر الهام مي‌گرفت، دشمني آيت الله خميني(ره) با غرب، برگرفته از تعاليم الهي او بود. او در دشمني خود نيز خلوص نيت داشت.

*آلوين تافلر، استراتژيست آمريكايي:

وقتي آيت الله خميني فتواي قتل سلمان رشدي را صادر كرد، در واقع براي حكومت‌هاي دنيا پيامي تاريخي فرستاد كه بسياري از دريافت و تحليل آن عاجز ماندند و مضمون واقعي پيام امام چيزي نبود مگر فرا رسيدن "عصري جديد " از حاكميت جهاني، كه غربي‌ها بايد آن را با دقت مورد نظر و بررسي قرار دهند. زيرا در ادامه حركت امام خميني(ره)، قلمرو انديشه‌هاي بشري هم جايگاه حكومت‌هاي دولتي و هم اقتدار دولت‌هاي ملي و محلي را تغيير مي‌دهد.

*احمد جبرئيل، دبير كل جبهه خلق براى آزادى فلسطين:

"بنيانگذار جمهورى اسلامى، اسلام را از انزوا نجات داد. ديدگاه مرتجعانه نسبت‏ به اين دين مبين را كه دشمنان در طول صدها سال ارائه كرده بودند، از ميان برد و مقوله دين افيون ملت‌ها را منسوخ كرد و اسلام را در سطح بين المللى به عنوان يك نياز انسانى در زمينه‏هاى سياسى، اقتصادى، اجتماعى، مادى و معنوى، مطرح كرد. امام خمينى(ره) توانست جهان اسلام را از خواب بيدار كرده، به مسلمانان حيات جديدى ببخشد. امام راحل ثابت كرد كه اسلام قادر است ملت‌هاى مستضعف و محروم را آزاد كرده، آنان را در برابر كشورهاى استكبارى و طغيانگر به حركت درآورد. امام خمينى نشان داد كه اسلام در دوران كنونى يك عنصر اصلى در تحرك و مقابله مردمى با حكومت‌هاى ستمگر و فاسد است."

بخش سياست تبيان


منبع:رجا نيوز

مطالب مرتبط مجموعه : مقالات و تحلیل ها
آخرین مطالب سایت