من و ناخن بدجنسم

امروز صبح که از خواب بيدار شدم و مي رفتم تا دست و صورتم را بشويم، يک دفعه يک چيز تيز رفت توي پام!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من و ناخن بدجنسم

امروز صبح که از خواب بيدار شدم و مي رفتم تا دست و صورتم را بشويم، يک دفعه يک چيز تيز رفت توي پام!

- آخ مامان!

اين صداي من بود. تازه يک کمي هم اشک توي چشم هاي جمع شده بود. نشستم روي زمين تا ببينم پام چي شده که ديدم يک ناخن گنده رفته توي پوست پام و داره مي خنده.

منم با عصبانيت کشيدمش بيرون و گفتم: اي بد جنس! حالا که انداختمت توي سطل آشغال مي فهمي که نبايد اين کار را با من مي کردي.»

اما ناخن اصلا نترسيد و تازه زد و زير خنده و گفت:« خب بنداز، من چه تقصيري دارم؟ آقاي پدر ديروز ناخن هايش را گرفت، وقتي داشت مي رفت تا ما را بندازه تو سطل آشغال، من از لاي دستمال افتادم بيرون!

حسابي عصباني بودم و يک کمي هم پام مي سوخت. همون جوري نشستم و با عصبانيت نگاهش کردم. ناخن هم من را نگاه مي کرد که يک دفعه زد زير خنده و گفت: «اوه! ناخن هاش را نگاه کن چه بلند و زشته!» مي خواستم برم بندازمش توي سطل که ديدم راست مي گه. ناخن هاي من حسابي بلند شده اند و تازه لاي آن ها هم کلي آشغال جمع شده!

شروع کردم به کج و معوج کردن ناخن ها تا بشکنمشون. داشتم با دندان هام حسابشان را مي رسيدم که مامان مسواک به دست آمد بالاي سرم و گفت: «عرفان چه کار مي کني؟»

براي مامان تعريف کردم چه اتفاقي افتاده. مامان هم دست هاي من را توي دست هاش گرفت و گفت: «آفرين که مي خواستي ناخن هات را بگيري چون ناخن دراز مثل يک دست کثيف، مي تونه ما رو مريض کنه، اما نبايد با دندان اين کار را انجام بدي. اين طوري همه کثيفي ها به دهنت مي ره و انگشت هات هم زخم مي شه. مامان رفت و با يک ناخن گير آمد و ناخن هاي من را گرفت.

دست هام حسابي خوشگل شدن! مي خواستم ناخن گير را از مامان بگيرم و ناخن هاي پام را هم کوتاه کنم که ماماني گفت: « نه، شما الان نمي توني و ممکنه پاهات رو زخم کني. اگر يک کم صبر داشته باشي، وقتي بزرگ تر شدي، خودت مي توني ناخن هات را بگيري.»

بعد هم با ماماني رفتيم و ناخني که روي زمين افتاده بود، انداختيم توي سطل آشغال.

دست هام را هم حسابي شستم و لاي ناخن هام را هم تميز کردم. ماماني باز هم برام درباره تميزي ناخن ها گفت. اگه گفتي ماماني به من درباره ناخن ها چي گفت؟!

1- ناخن ها از انگشت هاي ما مواظبت مي کنند.

2- ناخن هاي بلند ممکنه به ديگران آسيب بزنند.

3- زير ناخن هاي بلند کثيفي جمع مي شود.

4- ناخن را اصلا نبايد با دندان گرفت.

5- وقتي ناخن هايت را مي گيري، حتماً آن ها را بندازي دور، چون ممکنه بره توي دست و پاي کسي!

 

 

بخش کودک و نوجوان تبيان


منبع:هفته نامه سلامت(مريم مينا)

مطالب مرتبط:

دروغ سنج چگونه کار مي کند؟

حق تقدم با کيه؟!

اين جوري صبحانه بخور

چطور مطالعه کنيم؟

مراقب دوستي هامون باشيم

قصه باد و خورشيد

گول ظاهرو نخور!

مداد قرمز

زندگي ساده بهتره!

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت