تبیان، دستیار زندگی

خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!

گروه حامی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب منتظر علاقمندان به آموزش در فضای مجازی است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!

برای کتاب بازها، نمایشگاه کتاب یکی از هیجان انگیزترین وقایع ساله. این نمایشگاه که معمولا در اردیبهشت ماه برگزار میشه، میزبان صدها ناشر و هزاران جلد کتابه. البته درسته که افزایش نجومی قیمت کاغذ و چاپ، علاقه کم مردم به مطالعه رو کمتر هم کرده، ولی هنوز این یار مهربان طرفدارهای خودش رو داره (خود من هم بعنوان یه نویسنده برای نمایشگاه لحظه شماری میکنم!)
البته باید اضافه کنم که امسال یک سری تغییرات در این نمایشگاه وجود داشته، از تاریخ برگزاری گرفته تا حذف بعضی از کتاب های چاپی، به بهونه تکنولوژی! پس اگه شما هم برای رفتن به این رویداد جذاب برنامه ریزی کردید یا کلا آدم کتاب دوستی هستید، با گروه حامی همراه باشید تا ببینیم دقیقا چه اتفاقاتی افتاده.
خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!
زمان برگزاری نمایشگاه کتاب
اولین تغییری که امسال به چشم می اومد، در تاریخ برگزاری بود. نمایشگاه کتاب تهران در سال 98، از تاریخ چهارم اردیبهشت برگزار میشه که نسبت به پارسال، هشت روز جلو افتاده. این نمایشگاه ده روز ادامه داره و چهاردهم اردیبهشت، به پایان خودش میرسه.
جالبه که بدونید تاریخ رسمی که از ابتدا برای این رویداد تعیین شده، چهاردهم اردیبهشت بوده ولی در نهایت، مسئولین، چهارم اردیبهشت رو برای امسال مناسبتر دونستن.
تغییرات و نکات جالب نمایشگاه کتاب 98
اولین نکته ای که امسال به چشم کتاب دوست ها میاد، اینه که شهر اصلا حال و هوای نمایشگاه کتاب رو نداره. البته مسلما مثل سالهای گذشته، عده زیادی از کتابخوان نماها ( تقریبا معادل تماشاگرنما در فوتبال!) برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده و گرفتن سلفی به کرانه های نمایشگاه کوچ میکنن. اما متاسفانه انگار شور و شوق طرفداران واقعی کمتر شده و شاید امسال قراره رقابت رو به کتابخوان نماها واگذار کنیم!
نکته جالب بعدی، درگیر بودن ناشرها با مشکلات کاغذه. همونطور که میدونیم، بالا رفتن قیمت کاغذ، باعث شده که صنعت نشر کشور از قبل هم ضعیفتر بشه. به طوری که حتی برخی از ناشرها اعلام کردن که کتاب دارن، ولی کاغذ برای چاپ ندارن! همین موضوع باعث شد که امسال مدیریت نمایشگاه تصمیم بگیره هر کتابی که نسخه دیجیتال داره، به شکل کاغذی و چاپی ارائه نشه! پس خودتون رو آماده کنید که اگر کتاب موردنظرتون رو به شکل کاغذی پیدا نکردید، باید به فایل پی دی اف اون راضی بشید.
خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!
شعار سی و دومین نمایشگاه کتاب: خواندن، توانستن است!
حدود هزار سال پیش، آقای فردوسی طوسی حجت رو برما تموم کردن. ایشون فرمودن: توانا بود هر که دانا بود! این یعنی هدف نهایی دانایی، ایجاد تواناییه!
با همین نگاه، مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب، شعار امسال رو انتخاب کردن: دانستن، توانستن است! که البته شعار قشنگی هم هست و اگه فراموشش نکنیم، میتونه توی زندگی خیلی بهمون کمک کنه.
خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!
امسال یه اتفاق دیگه هم قراره در نمایشگاه بیفته! شاید شما هم در این سالها که به عشق کتاب (یا شاید سیب زمینی و سلفی  ) به اونجا سر زدید، جای آموزش های مرتبط با فضای مجازی رو خالی دیده باشید. خاصیت نمایشگاه کتاب اینه که شما تقریبا در هر موضوعی میتونید کتاب پیدا کنید، اما فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی، توی این طیف قرار نداشت.
 خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب! 
به همین خاطر بود که ما، بعنوان گروه حامی، کلی تلاش و برنامه ریزی کردیم که به نمایشگاه کتاب 98 برسیم! درسته که کتاب خوندن، سرگرمی مورد علاقه ایرانی ها نیست، اما باز هم فرصت خوبیه که توی این اتفاق فرهنگی فوق العاده، باهاتون در ارتباط باشیم، و به هم کمک کنیم که فضای مجازی امن تر و سالم تری رو تجربه کنیم!
در سالن کودک و نوجوان، ناشران جمعی، غرفه حامی منتظرتون هستیم

خبر خوب: حامی در نمایشگاه کتاب!

کانال کودک و نوجوان تبیان
کودک و نوجوان تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.