دانش‌آموزي که پلاکش ذوب شد

شهيد دانش‌آموز «رضا انور» در عمليات آزادسازي خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خين براي جلوگيري از پيشروي دشمن شد و در اين اقدام شهادت‌ طلبانه پيکرش مفقود شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش‌آموزي که پلاکش ذوب شد


 شهيد دانش‌آموز «رضا انور» در عمليات آزادسازي خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خين براي جلوگيري از پيشروي دشمن شد و در اين اقدام شهادت‌ طلبانه پيکرش مفقود شد و حتي از او پلاکي نيز باقي نماند. بيش از 20 ماه بود که نفس‌هاي خرمشهر از دست دشمن به شماره افتاده بود؛ خون جوانان زيادي از اين مرز و بوم بر خاک خونين‌شهر ريخته ‌شد اما گويي اين شهر لحظه به لحظه تشنه‌تر مي‌شد.


شهيد دانش‌آموز «رضا انور» در عمليات آزادسازي خرمشهر، داوطلب انفجار پل رود خين براي جلوگيري از پيشروي دشمن شد و در اين اقدام شهادت ‌طلبانه پيکرش مفقود شد و حتي از او پلاکي نيز باقي نماند.

بيش از 20 ماه بود که نفس‌هاي خرمشهر از دست دشمن به شماره افتاده بود؛ خون جوانان زيادي از اين مرز و بوم بر خاک خونين‌شهر ريخته ‌شد اما گويي اين شهر لحظه به لحظه تشنه‌تر مي‌شد.

خون شهيدان سيد محمد جهان‌آرا، اسماعيل خسروي دستگردي، غلامرضا و عليرضا آبکار، محمد ابراهيم‌زاده، فتح‌الله ارجعي، محمد پورحيدري، احمد توپال، شهناز حاجي‌شاه و حسين حاجي‌شاه تا به امروز از اين سرزمين مي‌جوشد و گواهي مي‌دهد که تمام شهدا جز براي اسلام اين مسير پرخطر را انتخاب نکردند.

خرمشهر همچنان انتطار مي‌کشيد تا آزاد شود؛ خرمشهر ديگر از اين همه ظلم و بيداد به ستوه آمد و دست به دعا شد تا خداوند خرمشهر را آزاد کند.

دانش‌آموز بسيجي «رضا انور» با ديدن اين همه محاصره و تجاوز ديگر تاب نشستن پشت ميز و نيمکت‌ کلاس درس را نداشت؛ لذا کلاس را رها کرد و خود را به شلمچه رساند؛ او در آزادسازي خرمشهر در حالي که داوطلبانه براي انفجار پلي در شمال خرمشهر رفته بود، به شهادت رسيد و حتي پلاک اين شهيد در اين انفجار از بين رفت.

اين نوجوان 16 ساله، شهادت ‌طلبانه قدم در مسيري ‌گذاشت که مي‌دانست پيکرش هيچ وقت به آغوش خانواده برنمي‌گردد اما براي پايداري قرآن و نظام اسلامي مهر عدم بر پيکر خود زد و روحش را جاودانه ساخت. آري! خرمشهر اين گونه آزاد شد.

اين نوجوان 16 ساله، شهادت ‌طلبانه قدم در مسيري ‌گذاشت که مي‌دانست پيکرش هيچ وقت به آغوش خانواده برنمي‌گردد اما براي پايداري قرآن و نظام اسلامي مهر عدم بر پيکر خود زد و روحش را جاودانه ساخت. آري! خرمشهر اين گونه آزاد شد

حسين انور، پدر اين شهيد مفقود و سردار شهيد «خسرو انور» مردي صبور و عاشق انقلاب اسلامي و ولايت است، وي مي‌گويد: همبستگي و همدلي که ملت مسلمان ايران دارند، يادگاري از حضرت امام خميني (ره) است و اين همبستگي ان‌شاءالله تا انقلاب مهدي (عج) باقي خواهد ماند.

وي با بيان اينکه ملت ايران با همبستگي خود شاه؛ آن بت بزرگ را از ايران بيرون انداختند، ادامه مي‌دهد: بعد از انقلاب دشمنان با جنگ تحميلي خواستند انقلاب اسلامي را از پاي درآورند که در اين ميان پيرمردان 85 ساله و نوجوانان 13 ساله در جبهه‌ها حضور پيدا کردند و اجازه چنين کاري را ندادند.

پدر شهيد سردار «خسرو انور» و شهيد مفقودالاثر «رضا انور» خاطرنشان مي‌کند: بيانات مقام معظم رهبري در همه زمينه‌ها گفتاري الهي است، بر دل مردم مي‌نشيند، دل‌ دشمنان را به لرزه درمي آورد و موجب عاجز ماندن دشمنان در تصميمات‌شان مي‌‌شود.

شهيد «رضا انور» 14 تير 1344 در شهرري ديده به جهان گشود؛ وي در دامن مادري شيرزن از خطه کرمانشاه و پدري دلاور و ولايت‌مدار پرورش يافت؛ اين شهيد دانش‌آموز در حالي که سال سوم دبيرستان در رشته علوم تجربي تحصيل مي‌کرد، با تغيير تاريخ تولدش در شناسنامه به جبهه اعزام شد و در شمال خرمشهر و در پي انفجار پل نهر خين در 5 خرداد 1361 و عمليات تکميلي بيت‌المقدس به شهادت رسيد.

بخش فرهنگ پايداري تبيان


منبع : خبرگزاري فارس

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت