آمريكا به دنبال همسران بن لادن

شيخ راشد محمد اسماعيل » يكي از دستياران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا يك دختر جوان يمني به عقد بن لادن دربيايد ، در مصاحبه با «گاردين » از نگراني هاي خود درباره درخواست آمريكاييان براي در اختيار گرفتن اين همسر يمني بن لادن سخن گفته است و اظهار كرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 آمريكا به دنبال همسران بن لادن


شيخ راشد محمد اسماعيل » يكي از دستياران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا يك دختر جوان يمني به عقد بن لادن دربيايد ، در مصاحبه با «گاردين » از نگراني هاي خود درباره درخواست آمريكاييان براي در اختيار گرفتن اين همسر يمني بن لادن سخن گفته است و اظهار كرده است اين مغاير با سنت اسلامي است...


بنا به گفته مقامات آمريكايي، بن لادن كشته شده و در دريا انداخته شده است و پرونده شخص بن لادن بسته شده است، اما اكنون آمريكايي ها به دنبال همسران بن لادن است و مي خواهد آنان را در اختيار داشته باشد.

 به گزارش «تابناك»، روزنامه انگليسي «گاردين» خبري را منتشر كرده است كه مي گويد، مقامات آمريكايي اكنون به دنبال زنان اسامه بن لادن هستند و مي خواهند كه همسران بن لادن به آمريكا براي بازجويي هاي بيشتر منتقل شوند. مقامات آمريكايي به «آسوشيتدپرس» گفته اند كه آمريكايي ها از مقامات پاكستان قويا خواسته اند تا در اسرع وقت همسران بن لادن را در اختيار نيروهاي اين كشور براي بازجويي قرار دهند. اين درخواست ها در حالي است كه مقامات پاكستان مدعي اند كه آمريكاييان بدون اجازه مقامات اين كشور در خاك پاكستان دست به عمليات نظامي زده اند و از اين بابت نوعي تنش بين پاكستان و آمريكا به وجود آمده است. اين در حالي است كه آمريكايي ها، انجام عمليات در خاك پاكستان بدون اجازه مقامات اين كشور را به توافقنامه موجود بين دولت آمريكا و پاكستان در زمان جرج بوش و پرويز مشرف مستند كرده اند كه بر اساس آن، نيروهاي آمريكايي در صورتي كه قصد عمليات عليه اسامه بن لادن در خاك پاكستان را داشته باشند، مي توانند بدون كسب اجازه از اين كشور عمليات خود را انجام دهند.

در همين حال، «شيخ راشد محمد اسماعيل»، يكي از دستياران ارشد بن لادن كه واسطه شده است تا يك دختر جوان يمني به عقد  بن لادن دربيايد، اكنون در مصاحبه با «گاردين » از نگراني هاي خود درباره درخواست آمريكاييان براي در اختيار گرفتن اين همسر يمني بن لادن سخن گفته است.

اين پزشك افغاني معتقد است كه اگر اين زن يمني به يمن برگردد، علي عبدا... صالح وي را براي باز جويي در اختيار مقامات آمريكايي قرار خواهد داد. شيخ راشد محمد اسماعيل به «گاردين» گفته است كه بر اساس يك سنت اسلامي به عنوان ارث، وقتي يك زن مسلمان بيوه مي شود همه مسلمانان وظيفه دارند از وي مراقبت كرده و امنيت و سلامت وي را تضمين كنند، اكنون هم همه يمني ها به دنبال حفاظت از همسر يمني بن لادن هستند. اين در حالي است كه همسر يمني بن لادن در عمليات كشتن بن لادن از ناحيه پا مورد اصابت قرار گرفته است. وي در گفتگو به مقامات پاكستاني گفته است كه از پنج سال پيش به همراه بن لادن در ساختماني در ابوت آباد مستقر بوده اند.

به نظر مي رسد به تدريج حساسيت همفكران بن لادن و حتي مسلمانان ديگر درباره سرنوشت همسران بن لادن برانگيخته خواهد شد چرا كه در اختيار گرفتن همسران بن لادن توسط آمريكايي ها، مساله اي است كه بازي با برخي از اعتقادات مسلمانان است و اگر دولت پاكستان همسران بن لادن را تحويل آمريكايي ها دهد، احتمالا با واكنش القاعده و افكار عمومي مسلمانان مواجه خواهد شد

همچنين شيخ راشد گفته است كه اكنون علاوه بر يمني ها، خود سران القاعده هم بيش از مرگ بن لادن نگران سرنوشت همسران وي هستند و آنان به دنبال در اختيار گرفتن همسران بن لادن براي محافظت از آنان هستند. وي اضافه كرده است كه خبر مرگ بن لادن براي ما خوشايند بوده است چرا كه وي سرانجام جان خود را براي مبارزه با آمريكايي ها از دست داد، اما ما همچنان نگران همسران بن لادن هستيم.

همه اين تحولات در حالي است كه بر اساس گزارش «ديلي تلگراف»، روز گذشته  عمر بن لادن پسر اسامه بن لادن ضمن تاييد خبر كشته شدن پدرش، مقامات آمريكايي را مورد حملات لفظي قرار داده و گفته است چرا آمريكاييان بن لادن را دستگير و بر اساس قانون محاكمه نكرده اند. در اين صورت بن لادن در دادگاه حرفهايش را مي زد تا حقيقت براي همه دنيا مشخص مي شد.

به نظر مي رسد به تدريج حساسيت همفكران بن لادن و حتي مسلمانان ديگر درباره سرنوشت همسران بن لادن برانگيخته خواهد شد چرا كه در اختيار گرفتن همسران بن لادن توسط آمريكايي ها، مساله اي است كه بازي با برخي از اعتقادات مسلمانان است و اگر دولت پاكستان همسران بن لادن را تحويل آمريكايي ها دهد، احتمالا با واكنش القاعده و افكار عمومي مسلمانان مواجه خواهد شد

بخش سياست تبيان


منبع:تابناک

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت