فروش کتاب در صدر درآمدهای اوباما

کتابهای ایرانی من و دوستانم و صدای پای بزغاله‌های سبز در کاتالوگ برترین کتابهای جهان معرفی می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش کتاب در صدر درآمدهاي اوباما

اخباري از عالم کتاب


 کتابهاي ايراني "من و دوستانم" و "صداي پاي بزغاله‌هاي سبز" در کاتالوگ برترين کتابهاي جهان معرفي مي‌شوند.


راهيابي دو کتاب ايراني به کاتالوگ برترين کتابهاي جهان

هر دو سال يک بار، کتابهاي برتر جهان براي نسل جوان استثنايي انتخاب مي‌شوند و امسال نيز 60 کتاب برتر در مراسمي که در غرفه‌ IBBY در نمايشگاه بولونيا برگزار شد، معرفي شدند تا در کاتالوگي که به‌همين مناسبت منتشر مي‌شود، قرار ‌گيرند.

در ميان برگزيده‌شدگان سال 2011 دو کتاب ايراني "من و دوستانم" نوشته فريده خلعت‌بري با تصويرگري علي مفاخري و "صداي پاي بزغاله‌هاي سبز" نوشته سوسن طاقديس با تصويرگري مرجان وفاييان، هر دو از انتشارات شباويز ديده مي‌شوند.

ديگر کشورهاي راهيافته به‌کاتالوگ عبارتند از: کانادا با 13 عنوان، آمريکا با 11 عنوان، فنلاند و استراليا هرکدام با 5 عنوان، فرانسه و ايتاليا هرکدام با 4 عنوان، کره و ژاپن هرکدام با 3 عنوان، مکزيک، سوييس و نروژ هرکدام با 2 عنوان، آلمان، انگلستان، لهستان، آفريقاي جنوبي، جمهوري چک و اسلوواني هرکدام با يک عنوان.

شباويز با 2 عنوان برگزيده‌ خود توانست ايران را در رده‌ نهم قرار دهد.

 

برگزيدگان جشنواره کتاب خليج فارس تقدير شدند

شنبه شب در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره کتاب خليج فارس که در سالن شهيد آويني برگزار شد در بخش تاريخ، برگزيده کتاب "الخليج الفارس عبر القرون و اعصار" نوشته عليرضا ميرزا محمد شايسته اين عنوان شناخته شد.

هيئت داوران در بخش جغرافيا نيز دو اثر را به طور مشترک با نامهاي خليج فارس کشورها و مرزها نوشته دکتر پيروز مجتهدزاده و خليج فارس و نقش استراتژيک تنگه هرمز نوشته دکتر محمدرضا حافظيان را به عنوان اثر برگزيده انتخاب کرد.

کتاب هلنديان در جزيره خارک در عصر کريم خان زند نيز که ابوالقاسم سري نيز آن را ترجمه کرده به عنوان شايسته تقدير در بخش ترجمه شناخته شد.

هيئت داوران جايزه عنوان شايسته تقدير ترجمه را به اميرمسعود اجتهادي براي ترجمه اثر ديگر پيروز مجتهدزاده يعني امنيت و مسائل سرزميني در خاورميانه در عصر کريم‌خان اهدا کرد.

در بخش داستان بلند آثار خلاقه نيز جايزه برگزيده به کتاب بر جاده‌هاي آبي سرخ اثر زنده‌ياد نادر ابراهيمي تقديم شد.

کتاب تاج سر کرانه نوشته محمد ولي‌زاده عنوان برگزيده بخش داستان بلند را از آن خود کرد.

منظومه‌هايي براي خليج فارس سيدجعفر حميدي نيز به عنوان کتاب شعر برگزيده خليج فارس شايسته تقدير شناخته شد.

در بخش داستان بلند آثار خلاقه نيز جايزه برگزيده به کتاب بر جاده‌هاي آبي سرخ اثر زنده‌ياد نادر ابراهيمي تقديم شد.

در بخش پايان‌نامه نيز تنها به اعطاي عنوان شايسته تقدير به پايان‌نامه روابط ايران و مسقط در دوره ناصري نوشته بدرجهان ابراهيم نژاد تقديم کرد.

 

بيست ميليارد ريال اعتبار به دانشجويان در نمايشگاه کتاب اختصاص داده شد

'بهمن دري' روز جمعه گفت: امسال در نظر داريم براي بالا بردن قدرت خريد دانشجويان اعتباري بالغ بر بيست ميليارد ريال که به ازاي هر دانشجو به سقف 200 هزار ريال در صورت تامين مبلغ مشابه از سوي دانشجو اختصاص دهيم .

وي از تمهيدات انديشه شده براي ثبت نام و صدور کارت دانشجويان خبر داد و گفت : با برنامه ريزي ها و هماهنگي صورت گرفته با بانک عامل بيش از 350 شعب اعلام شده از سوي سراسر کشور نسبت به نام نويسي و صدور کارت خريد کتاب براي دانشجويان قبل از برگزاري نمايشگاه اقدام مي کنند تا ديگر شاهد ازدحام در ثبت نام دانشجويان در ايام برگزاري نمايشگاه نباشيم.

رييس نمايشگاه کتاب ادامه داد : صدور 150 هزار قطعه کارت براي دانشجويان کشور از سوي بانک عامل پيش بيني شده است.

 

فروش کتاب در صدر درآمدهاي اوباما در سال 2010

بيشترين درآمد باراک اوباما در طول سال 2010 به خاطر فروش کتابهايش بوده، ولي اين درآمد در مقايسه با سال 2009 به ميزان قابل توجهي کاهش پيدا کرده است.

به نقل از وال استريت ژورنال، رييس جمهور امريکا و همسرش ميشل اوباما در طول سال 2010 حدود 1.7 ميليون دلار در آمد داشته‌اند که درآمد آنها نسبت به درآمد 5.5 ميليون دلاري شان در سال 2009، به ميزان زيادي افت داشته است. با اين حال، اوباما در سال 2010 نيز مانند سال 2009 بيشترين درآمدش را از راه فروش کتاب‌هايش به دست آورده است.

رييس جمهور آمريکا تاکنون دو کتاب «روياهاي پدرم» و «جسارت اميد» و يک کتاب نيز با عنوان «از تو مي‌خوانم: نامه‌هايي به دخترانم » براي کودکان منتشر کرده است.

 

حمايت «پاموک» از کتابفروش فلسطيني

«اورهان پاموک» برنده نوبل ادبيات به صف حاميان کتابفروش فلسطيني پيوست که از سوي رژيم اشغالگر قدس مجبور به ترک و تبعيد از کشورش شده است.

«اورهان پاموک» نويسنده ترکيه‌اي و برنده نوبل ادبيات 2006، همراه با 3000 نويسنده و شخصيت‌ دانشگاهي و سياسي ديگر، درخواستي را براي عدم تبعيد کتابفروش معروف فلسطيني از سرزمين‌هاي اشغالي امضا کرد.

در اين درخواست که خطاب به مقامات صهيونيستي نوشته شده، از نقش مهم کتابفروشي «مونتر فهمي» در زندگي ادبي ساکنان بيت‌المقدس سخن به ميان آمده است.

سال گذشته به «فهمي» کتابفروش 56 ساله فلسطيني گفته شد که ويزاي او براي اقامت در سرزمين‌هاي اشغالي تمديد نمي‌شود و او بايد فلسطين را ترک کند.

 

چاپ داستان‌هاي تخيلي نويسنده‌ي «جزيره‌ي گنج» پس از 120 سال

مجموعه داستان‌هاي تخيلي «رابرت لوييس استيونسون» نويسنده‌ي کتاب‌هاي معروفي چون «جزيره گنج» و «داستان عجيب دکتر جکيل و آقاي هايد»، بنابر درخواست خودش پس از 120 سال در يک کتاب به چاپ مي‌رسد.

خواست وي بر چاپ اين داستان‌ها در يک کتاب بود، اما مدير برنامه‌هايش از انجام اين کار صرف‌نظر کرد و فقط دو داستان را به چاپ رساند، اما اکنون پس از 120 سال اين نويسنده‌ي معروف اسکاتلندي انتقام اين خيانت را مي‌گيرد.

اين داستان‌ها که در آخرين سال‌هاي عمر «استيونسون» به نگارش درآمدند، در کتابخانه‌ا‌ي در انگلستان و کتابخانه‌ي دانشگاه «ييل» فرانسه نگهداري مي‌شوند.

به نوشته‌ي روزنامه‌ي گاردين، «استيونسون» يکي از 30 نويسنده‌اي جهان است که آثارش با آمار بالايي به زبان‌هاي مختلف دنيا ترجمه مي‌شود.

مجموعه داستان‌هاي تخيلي اين نويسنده‌ي بزرگ قرار است سال 2013 به چاپ برسد.

«رابرت لوييس استيونسون» نويسنده‌، مقاله‌نويس، سفرنامه‌نويس و شاعر اسکاتلندي قرن نوزدهم بود. شهرت داستان «دکتر جکيل و آقاي هايد» او به‌حدي است که نام آن در زبان انگليسي به صورت ضرب‌المثل در آمده است. ديگر رمان معروف او «جزيره گنج» است. وي به غير از نوشتن رمان در خلق داستان کوتاه، سفرنامه و ادبيات غيرداستاني هم فعاليت داشته است. وي در سن 44 سالگي درگذشت.

فرآوري: رويا فهيم

بخش کتاب و کتابخواني تبيان


منابع: خبرگزاري مهر، خبرگزاري کتاب ايران، خبرگزاري دانشجويان ايران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت