مبارک در حین بازجویی سکته کرد

- حسنی مبارک هنگام بازجویی در خصوص تیراندازی به تظاهرکنندگان در جریان انقلاب مصر و فساد مالی دچار حمله‌ی قلبی شده و به بیمارستان بین‌المللی شرم الشیخ منتقل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 مبارک در حين بازجويي سکته کرد


حسني مبارک هنگام بازجويي در خصوص تيراندازي به تظاهرکنندگان در جريان انقلاب مصر و فساد مالي دچار حمله‌ي قلبي شده و به بيمارستان بين‌المللي شرم الشيخ منتقل شد.


 شبکه الجزيره در گزارشي اعلام کرد: حسني مبارک، رئيس جمهور سابق مصر به علت نامساعد شدن وضعيت جسماني‌اش در جريان انجام بازجويي به بيمارستان منتقل شد. گفته شده تحقيقات از وي ادامه خواهد داشت.

تلويزيون دولتي مصر به نقل از مسئولين بيمارستان گزارش داد که مبارک از خوردن غذا و نوشيدن آب خودداري کرده است. اين در حالي است که تحقيقات از علاء و جمال دو پسر مبارک در شهر الطور در مرکز استان سينا‌ي جنوبي ادامه دارد. مدير شبکه الجزيره در قاهره بيان کرد: ‌نيروهاي امنيتي بيمارستاني را که مبارک به آنجا منتقل شده تحت محاصره درآورده‌اند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارشي اعلام کرد: عده‌اي از معترضان به حضور مبارک در بيارستان شرم الشيخ در بيرون از بيمارستان تجمع کرده و پلاکاردهايي در دست داشتند که روي آن نوشته بود: "قصاب اينجاست."

درگيري هايي بين مخالفان و طرفداران مبارک رخ داد.

منابع نظامي نيز تاکيد کردند: مبارک به علت مشکلي که برايش پس از تحقيقات پيش آمد به بيمارستان منتقل شد و بازپرسان سازمان بررسي کسب درآمدهاي غير قانوني، وي را به بيمارستان منتقل کردند.

تلويزيون مصر اعلام کرد که مبارک در حين تحقيقات دچار حمله‌ي قلبي شده است.

اين در حالي است که روزنامه دولتي الاهرام نوشته است:‌ مبارک به بهانه‌ي بيماري به بيمارستان رفت تا مجبور نباشد به سوالات بازپرسان پاسخ دهد.

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارشي اعلام کرد: عده‌اي از معترضان به حضور مبارک در بيارستان شرم الشيخ در بيرون از بيمارستان تجمع کرده و پلاکاردهايي در دست داشتند که روي آن نوشته بود: "قصاب اينجاست."

اين روزنامه در ادامه با افشاي نقشه خانواده مبارک براي گريختن افزود:‌ جمال مبارک با خودروي خود به قاهره رفته است. اين خودرو دربرگيرنده‌ي امکانات امنيتي گسترده، وسايل و لباس مبدل است تا شهروندان آنها را شناسايي نکنند. به نوشته‌ي اين روزنامه قرار بود مبارک، سوزان، همسرش، علاء و جمال با چند خودرو حرکت کنند و در ميان تدابير امنتي شديد روز سه شنبه به قاهره بروند، اما يک اتفاق مانع شد و آنها ناگزير شدند تغييراتي در نقشه‌شان صورت دهند، مبارک به بيمارستان شرم الشيخ و جمال به قاهره رفت و هنوز کسي از مکان علاء‌ و سوزان خبر ندارد.

يک مقام پزشکي تاکيد کرد:‌ مبارک دچار حمله‌ي قلبي شده است و حالش چندان مساعد نيست و تعدادي از پزشکان به طورمداوم وي را معاينه مي‌کنند.

اخباري نيزمنتشر شده است مبني بر اين که تيم آلماني که آخرين عمل جراحي را روي مبارک صورت دادند از طريق هواپيما براي مداواي مبارک به شرم الشيخ رفته‌اند. رئيس جمهور پيشين مصر سال گذشته در بيمارستان هايدلبرگ آلمان تحت عمل جراحي کيسه صفرا قرار گرفت. عبدالعزيز الجندي، وزير دادگستري مصر اعلام کرد: ‌دادستاني کل بعد از بهترشدن حال مبارک تحقيقات را از وي آغاز خواهد کرد. يک مقام قضايي نيز تصريح کرد: تحقيقات از علاء‌ و جمال در مقر دادستاني کل در شهر الطور آغاز شده است اما اين تحقيقات در پي نامساعد شدن مبارک به مقر دادستاني شرم الشيخ منتقل شده است.

يک مقام پزشکي تاکيد کرد:‌ مبارک دچار حمله‌ي قلبي شده است و حالش چندان مساعد نيست و تعدادي از پزشکان به طورمداوم وي را معاينه مي‌کنند.

بازداشت فرزندان مبارک:

دو پسر حسني مبارك به‎نام‌هاي "جمال " و "علاء " براي بازجويي به مدت 15 روز در قضاياي فساد مالي دستگير شدند.

به گزارش فارس، ‌تلويزيون الجزيره قطر لحظاتي پيش از دستگيري دو فرزند حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر خبر داد و افزود: دو پسر مبارك براي بازجويي به مدت 15 روز در قضاياي فساد مالي دستگير شدند.

پيش از اين دادستان كل مصر احضاريه "محمد حسني مبارك " و دو فرزندش به‎نام‌هاي "جمال " و "علاء " به‎اتهام تشويق به كشتار انقلابيون و فساد مالي از جمله حيف و ميل اموال عمومي را صادر كرده بود.

بر اساس اين گزارش؛ دادستان كل مصر با صدور بيانيه‌اي اعلام كرده كه سخنان تلويزيوني اخير مبارك هيچ تأثيري در اقدامات دادستاني كل اين كشور در توقيف حساب‌هاي مالي وي در داخل و خارج مصر نخواهد داشت.

وي تاكيد كرد كه دادخواست‌هاي واصله به دستگاه قضايي كه احضاريه بر اساس آنها صادر شد؛ به ميزان ارتباط رئيس جمهور سابق مصر و افراد خانواده‌اش به جنايت‌ عليه معترضان و سوء استفاده از نفوذ دولتي برمي‌گردد.

فرآوري:يوسف قاضي زاده

بخش سياست تبيان


منابع: خبر گزاري فارس /ايسنا

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت