چرا دین؟ چرا اسلام؟

معرفی کتب : چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا تشیع؟، تعالیم اسلام، تطبیق دین اسلام و دین زرتشت، آثار فردی و اجتماعی گناه از دیدگاه قرآن کریم و روایات و اصول عقاید در حوزه دین .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا دين؟ چرا اسلام؟


معرفي کتب : "چرا دين؟ چرا اسلام؟ چرا تشيع؟"، "تعاليم اسلام"، " تطبيق دين اسلام و دين زرتشت"، " آثار فردي و اجتماعي گناه از ديدگاه قرآن کريم و روايات" و "اصول عقايد" در حوزه دين .

«چرا دين؟ چرا اسلام؟ چرا تشيع؟»

کتاب "چرا دين؟ چرا اسلام؟ چرا تشيع؟" نوشته حجت الاسلام والمسلمين حميدرضا شاکرين از سوي دفتر نشر معارف منتشر شد. اين کتاب، بخشي از بنيادي‌ترين پرسشهاي فلسفه دين، کلام و دين شناسي تطبيقي را با نگاهي نو، اما در نهايت ايجاز و اختصار بازگو ميکند. در اين کتاب، ابتدا راز دين‌گرايي بشر و ميزان نفوذ آن در نهاد انسان و کارکردهاي جهاني دين کاويده شده و نيم نگاهي به نقش دين در عصر حاضر نيز شده است.

 

«چرا دين؟ چرا اسلام؟ چرا تشيع؟» در 164 صفحه، تيراژ 5000 نسخه، با قيمت 16000 ريال توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

 

 

 

«تعاليم اسلام»

نويسنده:  علامه سيد محمد حسين طباطبايي

ناشر:  انتشارات کلبه شروق

قيمت: 53000 ريال

چاپ اول کتاب «تعاليم اسلام» نوشته علامه سيدمحمدحسين طباطبائي، به کوشش سيدهادي خسروشاهي از سوي موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

اين اثر، يکي ديگر از تأليفات طباطبائي است که به زبان ساده و براي فهم عموم ـ به ويژه نسل جوان ـ درباره عقايد، اخلاق و عبادات از ديدگاه اسلام تأليف شده است.

اين اثر حاضر دست چيني از موضوعات اسلامي است که به انتخاب و قلم متفکر بزرگ اسلامي، علامه سيد محمدحسين طباطبائي در سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام تنظيم شده است و ذيل هر يک از اين بخش ها، مطالب عميق و خواندني طرح شده است.

 

«تطبيق دين اسلام و دين زرتشت»

کتاب «تطبيق دين اسلام و دين زرتشت»(اثر برگزيده پنجمين دوره جشنواره خوارزمي) به قلم مهديه صاحبدل از سوي انتشارات گل‌بيتا منتشر شد.

«تطبيق دين اسلام و دين زرتشت» از جمله کتاب‌هايي است که به مطالعه و مقايسه شباهت‌ها و تفاوت‌هاي برخي از باورها، آداب و سنت‌هاي دين زرتشت و اسلام پرداخته است.

 اين کتاب شش فصل دارد و هر يک از فصل‌هاي کتاب به زيربخش‌هايي تقسيم مي‌شوند که فصل نخست آن به اهورامزدا، پروردگار يکتا در دين زرتشت و يگانه‌پرستي در اسلام مي‌پردازد.

چاپ نخست کتاب «تطبيق دين اسلام ودين زرتشت» با شمارگان 3000 نسخه و بهاي 13000 ريال به کوشش نشر گل‌بيتا در اختيار علاقه‌مندان به حوزه دين‌پژوهي قرار گرفته است.

 

«آثار فردي و اجتماعي گناه از ديدگاه قرآن کريم و روايات»

نويسنده: مولوي احمد

نشر حلم

قيمت: 16500 ريال

اين مجموعه سعي در معرفي برخي از گناهان و آثار و پيامدهاي آنها دارد و تلاش است براي جمع آوري ، سازماندهي و ارائه برخي از روايات و آياتي که در خصوص مسايل اخلاقي در قرآن کريم و کتب حديث آمده است.

يکي از ابعاد شخصيتي انسان به بعد اخلاقي اوست و اين يکي از مهمترين ابعاد و شخصيتي او به شمار مي آيد . به لحاظ تجربي ثابت شده که در مسأله جرم و گناه ، تنها مبارزه با مجرم و گناهکار موجبات فلاح و رستگاري جامعه و انسان را فراهم نخواهد کرد بلکه بايد عوامل سازنده را جايگزين عوامل مخرب ساخت.

 

«اصول عقايد (ويژه طلاب و دانشجويان)»

به اهتمام : استادي - رضا

قيمت: 22000  ريال

ناشر: دليل ما

تعداد صفحه : 384

مباحث کتاب که در شش بخش فراهم آمده شامل سلسله گفتارهايي است درباره اصول عقايد شيعه که نگارنده در بخش اول .تاثير ايمان در کاهش نگراني‌هاي روحي و ادله اثبات وجود خدا (برهان نظم و برهان فطرت) را مطرح مي‌کند .وي در بخش دوم صفاتي مانند حکمت, عدالت, غني را شرح مي‌دهد .در دو بخش بعدي, نبوت عامه, نبوت خاصه, اعجاز قرآن و معجزات پيامبران تشريح شده است .در بخش امامت 'حديث سفينه نوح 'و 'حديث غدير 'مطرح گرديده و در پايان, از امکان بازگشت به زندگي جديد و کيفيت معاد سخن به ميان آمده است .

 

فرآوري: رويا فهيم

بخش کتاب و کتابخواني تبيان


منابع: پاتوق کتاب، فروشگاه اينترنتي کتاب، ويژه نامه، خبرگزاري کتاب ايران، کتاب قم

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت