انجمن اوليا و مربيان در تعليم و تربيت

وزير آموزش و پرورش گفت: انجمن اوليا و مربيان نقش اساسي در تعليم و تربيت دانش آموزان دارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجمن اوليا و مربيان در تعليم و تربيت

 وزير آموزش و پرورش:

    انجمن اوليا و مربيان نقش اساسي در تعليم و تربيت دارد

    خبرگزاري پانا: وزير آموزش و پرورش گفت: انجمن اوليا و مربيان نقش اساسي در تعليم و تربيت دانش آموزان دارد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه نواختن زنگ پيوند اوليا و مربيان كه صبح امروز در مدرسه آيت الله سعيدي منطقه 6 تهران برگزار شد، اظهار کرد: ساختار جديد انجمن اوليا و مربيان نقش اساسي و كليدي در تعليم و تربيت دانش آموزان دارد.

وي آموزش و پرورش را از اركان اساسي تربيت دانست و عنوان کرد: خانواده‌ اصلي ترين ركن تعليم و تربيت در جامعه است و ساختار انجمن اوليا و مربيان رسالت بزرگ اوليا در تربيت دانش آموزان را ساماندهي مي کند.

وزير آموزش و پرورش با تأکيد بر اينکه پيوند خانواده‌ و مدرسه بايد عميق باشد، افزود: در ساختار جديد انجمن هاي اوليا و مربيان مسووليت ها به گونه اي تعريف شده است كه بتواند اين پيوند را هم راستا با اهداف آموزش و پرورش شكل دهد تا برنامه ها به نحو شايسته اي انجام شود.

 

وي با اشاره به برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش در ايجاد ارتباط بيشتر بين اوليا و مربيان مدارس، گفت: مهم ترين برنامه براي حضور بيشتر اوليا در مدارس، فعاليت هاي فرهنگي است.

حاجي بابايي در خصوص ارايه تسهيلات به كارمندان وزارت آموزش و پرورش كه در طرح خروج از پايتخت، به شهرستان ها منتقل شده‌ اند، اظهار کرد: تعريف خاصي براي تمام افرادي كه از تهران خارج شده اند، وجود دارد، به طور مثال اگر مسأله حكم آنها بوده، در زمان خروج حكم آنها صادر مي‌ شود اما براي گرفتن تسهيلاتي نظير مسكن بايد به وزارت مسكن مراجعه نمايند.

 

وزير آموزش و پرورش همچنين در خصوص واگذاري آموزش پيش دبستاني و مهدكودك‌ ها به آموزش و پرورش، گفت: طبق قانون، كودكان از روزي كه به دنيا مي‌آيند تا 18 سالگي در اختيار آموزش و پرورش هستند و اين مسأله در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در دست بررسي است.

 

وي با تأکيد بر اين که فرآيند تعليم و تربيت بايد در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد، افزود: از اين پس سياستگذاري، برنامه‌ريزي، توليد كتب و محتوا و صدور مجوز فعاليت مهدكودك‌ ها و پيش دبستاني، از سوي آموزش و پرورش صورت مي گيرد.

وي همچنين در خصوص صدور كارت ميزان اذعان داشت: تاكنون حدود 800 هزار كارت از طريق بانك ملي صادر شده است و بسياري از فرهنگيان آن را دريافت و استفاده ‌كرده‌ اند.

 

حاجي بابايي با اشاره به اينکه اين کارت ها براي اولين بار در اختيار فرهنگيان قرار گرفته است، تصريح کرد: محدوديت هايي مانند مشكل كارت خوان و همچنين محدوديت خريد در اين كارت‌ ها وجود داشت که در حال برطرف شدن است.

 

وي درخصوص بازنشستگي پيش از موعد فرهنگياني كه داراي مشكلات خاص هستند و در بودجه سنواتي آموزش و پرورش اعتبار جداگانه اي براي آنها پيش بيني نشده است، خاطر نشان كرد: دولت در مصوبه اي اعلام كرده است ارگان ها در صورتي كه بخواهند نيرويي را پيش از موعد بازنشسته كنند، بايد از منابع داخلي اعتبار آن را تأمين كنند و اين در حالي است كه آموزش و پرورش منابع داخلي ندارد.

 

حاجي‌بابايي افزود: در حال حاضر قانون بازنشستگي پيش از موعد فرهنگياني كه داراي سابقه خدمت 25 تا 26 سال هستند، وجود دارد اما به دليل نداشتن اعتبار شرمنده فرهنگيان هستيم زيرا راهي براي انجام خواسته آنها نداريم.

 

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا قبل از نهايي شدن برنامه پنجم، بازنشستگي پيش از موعد براي فرهنگيان زن با سابقه 25 سال خدمت كه داراي مشكل خاص باشند، اجرايي مي‌شود.

 

خبرگزاري پانا

گروه مرکز يادگيري تبيان(مدرسه اينترنتي) - تنظيم: نسرين صادقي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت