رسانه‌ها احتياجات خود را از تحليل‌های جامع رهبر معظم انقلاب مرتفع كنند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينكه رسانه‌های ما امروز به تحليل‌های دقيق، جامع و دورانديشانه احتياج دارند، عنوان كرد: رسانه‌ها بايد از تحليل‌ها و فرمايشات جامع و دقيق رهبر معظم انقلاب بهره گرفته و تمامی احتياجات خود را از تحليل‌های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدعلي رامين:

رسانه‌ها احتياجات خود را از تحليل‌هاي جامع رهبر معظم انقلاب مرتفع كنند

 

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه رسانه‌هاي ما امروز به تحليل‌هاي دقيق، جامع و دورانديشانه احتياج دارند، عنوان كرد: رسانه‌ها بايد از تحليل‌ها و فرمايشات جامع و دقيق رهبر معظم انقلاب بهره گرفته و تمامي احتياجات خود را از تحليل‌هاي ايشان مرتفع كنند.

به گزارش روابط عمومي، دكتر محمد علي رامين پيش از ظهر امروز در نشست خبري با بيان اينکه خبرگزاري ها بايد منبع اصلي خبر در عرصه ملي و نهاد اصلي رسانه اي در عرصه جهاني باشند، اظهار داشت: خبرگزاري ها بايد با دقت، سرعت و صحت كار خود اعتبار رسانه اي ايران را در گستره ملي و جهاني تامين كنند.

وي با بيان اينكه خبرگزاري هاي ما مي توانند با برقراري يك تعامل مثبت و دو سويه با علما، دانشمندان و فرهيختگان و كارگزاران حكومت اسلامي همه موانع موجود بر سر راه پيوند انساني در گستره جهاني را از ميان بردارند، تصريح كرد: اگر رسانه هاي غربي عمدتا به انفكاك عمومي روي مي آورند يعني افكار عمومي را متشتت و پيوند هاي انساني ميان جوامع را مخدوش مي كنند و ملت ها را به جان هم مي اندازند رسانه هاي ما بايد با ايجاد يك فرصت نو شرايطي را براي رسانه هاي جهان فراهم کنند.

رامين در ادامه با بيان اينكه فرهنگ ملي و اسلامي ما يك نياز جامعه جهاني است و ما بايد بتوانيم اين فرهنگ را در شيوه و نگاه رسانه اي خود ارائه دهيم، تصريح كرد: نگاه رسانه هاي ما به سوي نور و به سوي چشم اندازهاي روشن و افق هاي بلند انساني است بنابراين از اين منظر رسانه ها بايد ديپلماسي عمومي نظام اسلامي را تقويت كرده و پيوند ميان ملت ها و نخبگان را برقرار كنند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه ما فرصت هاي بسيار خوبي با ايجاد حكومت جمهوري اسلامي به دست آورده ايم كه بايد از اين فرصت ها استفاده كنيم، افزود: امروز اگر چند قدرت سلطه گر با استبداد و با در اختيار گرفتن رسانه هاي فراگير سلطه طلب و انحصار طلب تلاش مي كنند كه حقيقت و عدالت در ميان بشر جاري و ساري نشود ما مي توانيم اين انحصار را بشكنيم و بشريت را به سمت عدالت خواهي، حقيقت طلبي و معنويت گرايي ياري رسانيم.

وي با بيان اينكه يكي از امكانات بسيار ارزشمندي كه رسانه هاي ما در اختيار دارند و مي توانند از اين موقعيت در عرصه جهاني به خوبي استفاده  كنند داشتن يك حكومت ديني است، اذعان داشت: در راس اين حكومت، انساني قرار دارد كه در ميان تمام رهبران جهاني يك شخصيت ممتاز است.

رامين ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ما انساني خيرخواه، آگاه، با اراده، شجاع و صبور در ميان رهبران جهان است و اگر رسانه هاي هوشمند بتوانند اين امتياز برجسته را شناسايي كنند و به جهان بشناسانند يك ابزار قدرتمند رسانه اي را در اختيار خواهند گرفت.

معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه امروز جهانيان تشنه حقيقت و عدالت هستند و به دنبال انساني سالم، صالح و خيرخواه مي گردند، يادآور شد: اگر قرار است كه بشريت به سمت آمادگي براي پذيرش انسان كامل هدايت شود بايد از ظرفيت هاي موجود و تمسك به كامل ترين انسان موجود در ميان رهبران جهاني استفاده کامل کند.

وي ادامه داد: اگر رسانه هاي ما دچار غفلت شوند و از اين منبع قدرت انساني كه فعلا مختص به ايرانيان است همچنان خود را بي بهره بگذارند فرصت ها به سرعت از دست ما گرفته خواهد شد.

دكتر رامين با بيان اينكه امروز رسانه هاي ما به تحليل هاي جامع، دقيق و دور انديش نياز دارند، افزود: جامعترين و مبنايي ترين تحليل ها را امروز رهبر معظم انقلاب در اختيار ما قرار مي دهند و اگر توجه كنيم مي توانيم همه مباني تحليلي خود را از رهنمودهاي رهبري استخراج كنيم.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هشدار داد مبادا رسانه هاي ما نسبت به  گفته هاي رهبري مانند ساير مطالبي كه ديگران مي گويند در حد يك شنيدن و گفتن اكتفا كنند.

وي ادامه داد: رسانه هاي هوشمند بايد بتوانند رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در جامعه را روشنگري كنند، همچنين  به شرط و بسط مفاهيمي را كه رهبري از سر خيرخواهي، آگاهي و دانايي ارائه مي دهند، بپردازند و از اين طريق دانايي و آگاهي و هوشياري جامعه را افزايش دهند.

دكتر رامين با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مبني براينكه تهديدهاي امريكا چه پوشالي و چه واقعي بايد براي هر شرايطي خود را آماده كنيم، بيان داشت: توجه به اين نكته راهكارهاي ضروري خود را مطالبه مي كند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه رسانه هاي ما نياز به اخبار تازه، تحليل هاي تازه و همچنين نياز به آدم هايي دارند كه بتوانند با سخن، پيام و تحليل هاي جديد به غناي رسانه كمك كنند، افزود: بنده محلي را مي شناسم كه بهترين، صالحترين و داناترين افراد جامعه در آنجا جمع مي شوند و اهالي رسانه ما بايد در فرصت مناسب اين افراد را بيابند.

وي افزود: نام اين محل نماز جمعه است و در كنار اين موقعيت كه همه هفته در اختيار رسانه ها قرار مي گيرد محل ديگري چون مسجد وجود دارد كه انسان هاي خوب در آنجا جمع مي شوند.

رامين افزود: اگر رسانه هاي ما متوجه اين دو مركز اجتماعي شوند موجب شادابي و نشاط اين دو مكان در جامعه اسلامي خواهند شد.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر نشان كرد: مسئولان و كارگزاران نظام اسلامي بايد در نماز جماعت جمعه و مساجد حضور يابند تا دسترسي آنان براي رسانه ها و مردم سهل الوصول باشد و اگر در اين زمينه هم موانعي وجود دارد رسانه ها بايد به نقد آن بپردازند و اين دسترسي را مطالبه كنند.

وي با اشاره به اينكه نظام اسلامي ما به عنوان زمينه ساز ظهور تشكيل شده است، ادامه داد: اگر چه امروز ما دولتي ملي و مردمي داريم اما ولي امر مسلمين در ميان ما يك جايگاهي به نام امامت و امت اسلامي دارد كه رسانه ها بايد نمايان گر اين جايگاه براي افكار عمومي جهانيان باشند؛ چرا كه هر وقت رسانه ها به اين مسئله توجه كرده اند مسلمانان را در مسير عزت و وحدت ياري خواهند كرد.

رامين در ادامه سخنان خود در خصوص فعاليت هاي مختلف معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد بيان داشت: معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد سفرهاي استاني براي خبرنگاران، سردبيران و مديران مسئول خبرگزاري ها و مطبوعات تهيه كرده تا اندكي فارغ از مسائل روزمره بتوانند با موقعيت هاي پديد آمده در نظام جمهوري اسلامي در سراسر كشور آشنا شده و با يك شناخت دقيق اجتماعي به تجزيه و تحليل مسائل كشور بپردازند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هزينه اين سفرها به عهده معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، يادآور شد: ما سفرهاي خارجي هم براي دوستانمان در خبرگزاري ها تدارك ديده ايم و از آنجايي كه يكي از اولويت هاي نظام اسلامي ما آزادي فلسطين است، بنا داريم كه در  روز قدس رسانه ها در خصوص فعاليت هاي خود در زمينه آزاد سازي مسئله فلسطين گزارش دهند.

وي ادامه داد: بعد از 31 سال كه از روز قدس مي گذرد رسانه ها نبايد اجازه دهند كه اين روز تنها به يك راهپيمايي ختم شود و 365 روز ديگر اسرائيل به سلطه طلبي مشغول شوند.

دكتر رامين افزود: نخستين سفر به سوريه و لبنان است و دبيران سرويس و سردبيران كه علاقه مند هستند مي توانند با سفراي كشورهاي اسلامي و رايزن هاي كشورهاي اسلامي ديدار و گفت وگو داشته باشند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه موضوعاتي مثل فتنه سال گذشته هنوز در ميان اهالي رسانه به درستي تجزيه و تحليل نشده است، خاطر نشان كرد: در سال گذشته دشمنان نظام اسلامي حادثه بزرگي را عليه اسلام و ايران طراحي كردند و از افراد شاخص، چهره هاي ذي نفوذ و عناصر با سابقه كه بعضا در درون نظام جا خوش كرده بودند، سو استفاده كردند.

وي يادآور شد: رسانه هاي ما بايد به اين امر مهم با حساسيت بپردازند تا خداي ناكرده مجددا فتنه گران فرصت پيدا نكنند و در ادامه فتنه هاي سال گذشته تخريب و تضعيف نظام را دنبال كنند.

رامين با اشاره به اينكه از جمله فعاليت هايي كه معاونت مطبوعات در اين زمينه انجام داده است برگزاري سه نمايشگاه در اواخر تابستان و اواخر پاييز خواهد بود، خاطر نشان كرد: اولين نمايشگاه اختصاص به كانون هاي تبليغاتي دارد و دومين نمايشگاه مختص رسانه هاي ديجيتالي است كه شامل سايت هاي و وبلاگ ها مي شود.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: سومين نمايشگاه مربوط به نمايشگاه و جشنواره مطبوعات است و ما در اين سه جشنواره و سه نمايشگاه تلاش مي كنيم فضاي متفاوتي از سال هاي گذشته را طراحي و اجرا كنيم.

وي يادآور شد: امسال رسانه هاي پر مدعا، دروغگو و انحصار طلب غربي در نمايشگاه مطبوعات حضور نخواهند داشت و به جاي اين رسانه ها ما از تمام رسانه هاي مستقل جهان و رسانه هايي كه به نفع ملت خود و جهان فعاليت مي كنند دعوت به عمل خواهيم آورد.

رامين با بيان اين كه وسعت جشنواره  امسال از لحاظ كمي زيادتر از  سال گذشته خواهد بود، ادامه داد: ما حدود 700 نشريه علمي از دانشگاه ها و مجامع علمي جهان اسلامي شناسايي كرده ايم كه مديران مسئول اين نشريات همه از اساتيد و دانشمندان جهان اسلام هستند.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در داخل كشور نيز ما حدود 600 جريده و مطبوعات علمي تخصصي شناسايي كرده ايم كه امسال آنها را در جشنواره شركت خواهيم داد.

وي يادآور شد: در جنب نمايشگاه مطبوعات نشست هاي علمي، رسانه اي با صاحب نظران و رسانه ها از سراسر جهان برگزار مي كنيم كه فرصت براي آشنايي متقابل فراهم شود.

رامين در پايان خاطرنشان كرد: براي نخستين بار به مناسبت روز خبرنگار ديداري با دكتر احمدي نژاد خواهيم داشت و در اين خصوص برنامه هايي تدارك ديده شده كه شان و جايگاه رسانه و اهالي رسانه هويدا شود.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت