راه اندازی نیروگاه بوشهر در شهریور

از همكاري روس‌ها راضي هستيم و الان ‌٣٠٠٠ كارشناس روس در نيروگاه مشغول به كار هستند و در مراحل پاياني آخرين تست هستيم كه دو هفته نسبت به زماني كه بايد اين تست انجام مي‌شد به تاخير افتاده است كه امري طبيعي است اميدواريم تا اواخر تابستان نيروگاه بوشهر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی نیروگاه بوشهر در شهریور

رییس سازمان انرژی اتمی درباره اظهار نظر برخی مقامات روسیه مبنی بر راه‌اندازی نیروگاه بوشهر تا دو ماه دیگر گفت: انشاءالله نیروگاه بوشهر تا آخر شهریورماه راه‌اندازی خواهد شد.

علی اكبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر بی‌اثر دانست و اظهار كرد: صدور قطعنامه علیه ایران تاثیری نخواهد داشت و ما كار خودمان را انجام می‌دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی پیش از این نیز درباره راه‌اندازی نیروگاه بوشهر در سال جاری با اشاره به همكاری خوب روس‌ها در چارچوب قراردادهای موجود میان طرفین به خبرنگار ایسنا گفت: از همكاری روس‌ها راضی هستیم و الان ‌٣٠٠٠ كارشناس روس در نیروگاه مشغول به كار هستند و در مراحل پایانی آخرین تست هستیم كه دو هفته نسبت به زمانی كه باید این تست انجام می‌شد به تاخیر افتاده است كه امری طبیعی است امیدواریم تا اواخر تابستان نیروگاه بوشهر به مرحله راه‌اندازی برسد.

وی درباره قطعنامه جدید علیه ایران و تاثیر آن بر راه‌اندازی نیروگاه بوشهر اظهار كرد: بعید می‌دانم قطعنامه تاثیری بر راه‌اندازی نیروگاه داشته باشد.

از همكاری روس‌ها راضی هستیم و الان ‌٣٠٠٠ كارشناس روس در نیروگاه مشغول به كار هستند و در مراحل پایانی آخرین تست هستیم كه دو هفته نسبت به زمانی كه باید این تست انجام می‌شد به تاخیر افتاده است كه امری طبیعی است امیدواریم تا اواخر تابستان نیروگاه بوشهر به مرحله راه‌اندازی برسد

صالحی گفت: بوشهر یك سایت است كه چند نیروگاه می‌تواند در آن قرار گیرد.

وی رقم نهایی قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر را ‌٥/١ میلیارد دلار عنوان كرد و افزود: البته اگر بخواهیم امروز نیروگاهی مشابه بوشهر بسازیم، حدود ‌٣ میلیارد دلار باید هزینه كرد.

علی میتخادوویچ مصطفی‌بیلی، سركنسول روسیه نیز در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: تكمیل نیروگاه هسته‌یی بوشهر دو ماه یا حتی كم‌تر وقت خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری اف‌ان‌ای، مصطفی‌بیلی افزود كه این تنها دیدگاه مقامات روسی نیست و مقامات ایرانی هم تخمین زده‌اند كه این نیروگاه در همین چارچوب زمانی راه‌اندازی خواهد شد.

این مقام روسی تاكید كرد كه دولت روسیه با هیچ‌ مشكلی برای تكمیل نیروگاه بوشهر روبه‌رو نیست.

روسیه از سال ‌١٩٩٤ ساخت نیروگاه هسته‌یی بوشهر را آغاز كرده است. راه‌اندازی این نیروگاه كه قرار بود در سال ‌١٩٩٩ پایان یابد، چندین بار به تاخیر افتاده است.

منبع:ایسنا

تنظیم:س.آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت