تقدیر رهبر از کتاب دا

رهبر در نشست با حضور عوامل تهیه کننده کتاب دااز ایشان تقدیر کردند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدير رهبر از کتاب "دا"

 حضرت آيت اله خامنه اي با اشاره به تاريخ سازهاي دروغين و هدفمندي که درباره دوران قبل از انقلاب و حتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده است، تاکيد کردند : بايد درخصوص نگارش تاريخ صحيح و واقعي انقلاب اسلامي کاري جدي انجام و غفلت هاي گذشته جبران شود.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  در ديدار جمعي از مسئولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و دست اندرکاران توليد و انتشارات کتاب "دا"، مسئله کتاب را يکي از مسائل اصلي، درجه يک و بدون جايگزين در مقوله فرهنگ دانستند و تاکيد کردند: انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گنجينه هاي تمام نشدني و ظرفيت هاي عظيمي هستند که بايد از آنها براي نشر و گسترش فرهنگ و ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي در جامعه و جهان، حداکثر استفاده را کرد.

ايشان با تاکيد بر اينکه دفاع مقدس، ظرفيت گرانبهايي براي بارور کردن ادبيات کشور و انتقال معرفت ناب ديني و انقلاب اسلامي به جامعه است، افزودند: کتاب "دا" که حقا و انصافا کتاب بسيار خوب و قابل طرح در سطح جهاني است، مربوط به بخش کوچکي از وقايع جنگ تحميلي است و اين نشان مي دهد که هشت سال دفاع مقدس داراي ظرفيت هاي توليد هزاران  کتاب به منظور انتقال فرهنگ و ارزشهاي اسلامي و انقلابي به جامعه و جهان است.

ارتقاي دانش، تجربه، فهم و قدرت تحليل مردم از قضايا، و رشد و تعالي فرهنگي از طريق توليد و نشر چنين کتابهايي امکان پذير است.

ارتقاي دانش، تجربه، فهم و قدرت تحليل مردم از قضايا، و رشد و تعالي فرهنگي از طريق توليد و نشر چنين کتابهايي

 امکانپذير است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: ارتقاي دانش، تجربه، فهم و قدرت تحليل مردم از قضايا، و رشد و تعالي فرهنگي از طريق توليد و نشر چنين کتابهايي امکانپذير است.

 حضرت آيت الله خامنه اي، انقلاب اسلامي ايران و نحوه شکل گيري، وقوع، حوادث پس از آن و ايستادگي سي ساله و سرافرازي ملت ايران در مقابل چالشهاي بزرگ بين المللي را موضوعي بسيار عظيم و فرهنگ ساز براي ملت ها دانستند و افزودند: متاسفانه موضوعي با چنين عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمينه نگارش تاريخ انقلاب اسلامي و توليد کتاب و ديگر محصولات فرهنگي ، تقريبا کار خاصي انجام نشده است.

ايشان با اشاره به تاريخ سازهاي دروغين و هدفمندي که درباره دوران قبل از انقلاب و حتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده است، تاکيد کردند: بايد درخصوص نگارش تاريخ صحيح و واقعي انقلاب اسلامي کاري جدي انجام و غفلت هاي گذشته جبران شود.

البته مسائل فرهنگي با دستور و حکم پيش نمي روند بلکه لازمه موفقيت در اين عرصه، انگيزه ، ايمان و حضور فعال انسانهاي معتقد به ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: البته رويشهاي خوب و نويد بخشي در سالهاي اخير در حوزه فرهنگ و ادبيات کشور مشاهده مي شود که بايد اين رويشها و توليدات مورد توجه و حمايت قرار گيرند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بايد از فضاي فرهنگي کشور بويژه در حوزه توليد و نشر کتاب مراقبت شود زيرا برخي بدنبال تاريخ سازي جعلي و ترويج ضد ارزشها از طريق کتاب هستند.

ايشان با تاکيد بر اينکه عرصه فرهنگي، عرصه جهاد است، خاطرنشان کردند: کساني که در اين ميدان جهاد فرهنگي حضور دارند بايد حق جهاد را بجا آورند و آن گونه که شايسته است به ترويج ارزشهاي ديني و واقعيات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بپردازند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته مسائل فرهنگي با دستور و حکم پيش نمي روند بلکه لازمه موفقيت در اين عرصه، انگيزه ، ايمان و حضور فعال انسانهاي معتقد به ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين از خانم سيده زهرا حسيني راوي کتاب "دا" و خانم سيده اعظم حسيني نويسنده کتاب "دا" تقدير کردند.

در اين ديدار حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي ، گزارشي از فعاليت هاي اين سازمان و حوزه هنري براي ترويج فرهنگ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ارائه کرد.

مومني رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي نيز با بيان برخي اقدامات حوزه هنري در بخش توليد و نشر کتابهاي مربوط به انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: ارتقاي کيفيت نشرکتاب، برنامه ريزي براي مخاطبان نسل نوجوان و جوان، بکارگيري روشهاي جديد به منظور معرفي و توزيع کتابها و ترجمه کتابهاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي از جمله اقدامات حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي است.

مدير عامل انتشارات سوره مهر هم با اشاره به صد و دهمين نوبت چاپ کتاب "دا" گفت: اين کتاب در سال 88، در هشتاد نوبت به چاپ رسيده است. وي همچنين بر لزوم ايجاد ايجاد زير ساخت هاي مناسب براي نشر، معرفي و توزيع کتابهاي مبتني بر ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي تاکيد کرد.

خاطرنشان مي شود کتاب "دا" روايت بخشي از خاطرات و وقايع هفته هاي اول جنگ تحميلي و تهاجم دشمن بعثي به شهر خرمشهر است.

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت