«پنالتي» يك قصه واقعي در سرزمين ايثار‌ است

: فيلم‌سازان بايد فيلم‌ها را متناسب با سن آنها بسازند چرا كه فيلم‌ها بايد در بر گيرنده آموزه‌هاي اخلاقي و ديني باشد تا بتواند بيننده را مقهور خود كند. شاه حسيني با بيان اينكه از دنياي ادبيات وارد سينما شده است، تصريح كرد: گاهي كارگردان نمي‌تواند ارتباط
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«پنالتي» يك قصه واقعي در سرزمين ايثار‌ است

كارگردان فيلم پنالتي گفت: فيلم ‌پنالتي يك قصه واقعي در خوزستان و سرزمين ايثار‌ است.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان انسيه شاه‌حسيني در نشستي با كودكان و نوجوانان همداني اظهار داشت: با توجه به اينكه هميشه حرف‌هاي خوبي كه در قالب قصه گفته مي‌شوند راحت‌تر پذيرفته شده و مي‌توانند مخاطب را جذب كنند، سينماي داستان‌گو نيز خيلي موفق‌تر از سينماهاي ديگر است.

وي ضمن بيان اينكه اگر تخيل در واقعيت نفوذ پيدا كرده و با قصه عجين شود مي‌تواند تأثيرگذار و ماندگار باشد، افزود: قصه فيلم پنالتي يك قصه واقعي در خوزستان و سرزمين ايثار و جانفشاني پدراني است كه جوانمردانه جان خود را فدا كردند و بچه‌هاي پابرهنه به اميدي كه روزي در چمن بازي كرده و بتوانند به آرزوهاي خود برسند توپ مي‌زنند.

كارگردان فيلم پنالتي نقطه قوت اين فيلم را در دعوت بچه‌ها به تيم فوتبال صنعت نفت بعد از بازي آنان در كوچه پس كوچه‌هاي خوزستان عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه سينماي ايران بايد با بيننده ارتباط برقرار كند، افزود: فيلم‌سازان بايد فيلم‌ها را متناسب با سن آنها بسازند چرا كه فيلم‌ها بايد در بر گيرنده آموزه‌هاي اخلاقي و ديني باشد تا بتواند بيننده را مقهور خود كند.

شاه حسيني با بيان اينكه از دنياي ادبيات وارد سينما شده است، تصريح كرد: گاهي كارگردان نمي‌تواند ارتباط كاملي با فيلمنامه بگيرد به همين علت خود تصميم به ورود به عرصه سينما كردم تا افكار خود را به تصوير بكشم.

وي بيان داشت: فيلم‌هاي سينمايي كه ساخته‌ام شكل مستندگونه خود را حفظ كرده‌اند و در فيلم پنالتي نيز اين مقوله نمود پيدا كرده است.

با توجه به اينكه هميشه حرف‌هاي خوبي كه در قالب قصه گفته مي‌شوند راحت‌تر پذيرفته شده و مي‌توانند مخاطب را جذب كنند، سينماي داستان‌گو نيز خيلي موفق‌تر از سينماهاي ديگر است.

تهيه كننده فيلم پنالتي نيز در اين نشست اظهار داشت: كودكان و نوجوانان بايد متقاضي فيلم‌هايي باشند كه آن فيلم حرفي براي گفتن داشته باشد نه اينكه تنها وقت آنها را پر كند.

سيدسعيد سيدزاده با اشاره به اينكه كودكان و نوجوانان به مضامين و محتواي فيلم‌ها توجه بيشتري بايد داشته باشند، تصريح كرد: فيلم‌سازان كودكان و نوجوانان با توجه به هوش و ذكاوت و توقع شما فيلم مي‌سازند به همين علت فيلم بايد به داشته‌هاي شما بيفزايند.

وي ادامه داد: در فيلم پنالتي بر خلاف نام اين فيلم كه برگرفته از يكي از اصطلاحات فوتبالي است نقش‌آفرينان آن به جاي اينكه به آمال و آرزو‌هاي خود برسند به پهلواني و مردانگي مي‌رسند كه يكي از آموزه‌هاي فيلم است.

تهيه كننده فيلم سينمايي پنالتي با اشاره به سؤال يكي از نوجوانان در مورد اينكه ديگر انقلاب و دفاع مقدس تمام شده است و بايد فيلم‌ها با متد جديد ساخته شود، بيان داشت: هشت سال همه دنيا دست به دست هم دادند تا به مردم ايران فشار وارد كنند اما موفق به گرفتن يك وجب از اين خاك نشدند و اين افتخار را نبايد هيچ وقت فراموش كرد.

وي با بيان اينكه عمليات‌هاي انجام شده در هشت سال دفاع مقدس ايران امروز در آمريكا براي نظاميان تدريس مي‌شود، اذعان داشت: فوتبال خوب است اما بهتر از آن تلفيق كردن اين ورزش با درد‌هاي روزگار است چرا كه بايد ما را به خداشناسي، پهلواني و مردانگي برساند.

سيدزاده با اشاره به اينكه پرداختن به فيلم‌هاي اسطوره‌اي مهجور مانده است، اضافه كرد: فيلم سازان خارجي براي ساخت فيلم برنامه كاملي دارند و در ايران بايد برنامه‌ريزي‌هايي صورت گيرد تا فيلم‌سازان دغدغه فيلم تاريخي را پيدا كنند يا آن را مدنظر قرار دهند چرا كه شايد تاكنون اين گونه فيلم‌ها در برنامه قرار نگرفته يا وقت آن نرسيده است.

بازيگر فيلم پريا نيز در اين نشست گفت: فيلم پريا با اشكال فانتزي، رئال، عروسكي و رويايي تلفيق شده است چرا كه دنياي كودكان نيازمند چنين برنامه‌هايي است.

فيلم سازان خارجي براي ساخت فيلم برنامه كاملي دارند و در ايران بايد برنامه‌ريزي‌هايي صورت گيرد تا فيلم‌سازان دغدغه فيلم تاريخي را پيدا كنند يا آن را مدنظر قرار دهند چرا كه شايد تاكنون اين گونه فيلم‌ها در برنامه قرار نگرفته يا وقت آن نرسيده است.

اليزابت اميني تصريح كرد: اين فيلم با جلوه‌هاي ويژه و عروسكي وسوسه انگيز است و شيطنت كودكانه را به تصوير كشيده است و اين در حالي است كه سالهاست فيلم‌هاي كودك ما، آن را به خود نديده است.

وي با اشاره به اينكه فيلم كودك را عاشقانه دوست دارد و بازي در آن لذت دوچندان دارد، خاطرنشان كرد: با وجود اينكه كودكان ديرتر با بازي هماهنگ مي‌شوند اما جذاب است و قصه خوب چه براي كودكان باشد چه براي بزرگسالان بايد ارزشمند بوده و بتواند براي كودكان باورپذير باشد.

آرميتا مرادي بازيگر فيلم "يك وجب آسمان " نيز گفت: اين فيلم كار خوب و دوست داشتني است و به همسن و سالان خود مي‌گويم كه هيچ وقت از شكست نترسند و بزرگ فكر كنند.

در پايان به بازيگران و كارگردان و تهيه كننده شركت كننده در اين نشست هدايايي به رسم يادبود و عروسك‌هاي آنا و دانا اهدا شد.

تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت