گزارش تصویری و سخنان حداد عادل

حداد عادل خطاب به ميرحسين ادامه داد: اين درست نيست كه قبل از برگزاري انتخابات نزديكان شما اعلام كند كه اگر آقاي احمدي‌نژاد پيروز شد يقينا تقلب صورت گرفته است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آراي موسوي در هيچ يك از نظرسنجي‌ها از احمدي‌نژاد بيشتر نبود

خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به نظرسنجي‌هاي مختلف صورت گرفته در ماه‌هاي قبل از

انتخابات گفت: در هيچكدام از اين نظرسنجي‌ها كه مربوط به كل كشور بود موسوي از احمدي‌نژاد جلوتر نبود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي عصر امروز در اجتماع عظيم و ميليوني مردم تهران در ميدان وليعصر، انقلاب اسلامي ايران را مردمي‌ترين انقلاب‌ها در جهان عنوان كرد و گفت: در طول اين 30 سال نيز همين مردمي كه انقلاب را به وجود آوردند آن را حفظ كرده و با حضور در عرصه‌هاي مختلف از جمله انتخابات سرنوشت خود را تعيين كردند.

وي افزود: مردم ايران در طول اين 30 سال با برگزاري 30 انتخابات از نفر اول كشور تا شوراهاي اسلامي دورترين روستاها را با راي خود انتخاب كردند و مردم سالاري ديني به عنوان بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران براي مردم ايران رقم خورد.

نماينده مردم تهران انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آميز از فردي به فرد ديگر در جمهوري اسلامي ايران را يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين نظام دانست و افزود: اين در حالي است كه در طول تاريخ هميشه اين انتقال قدرت با صحنه‌هاي خونين و خشن همراه بوده است.

حداد عادل خطاب به ميرحسين ادامه داد: اين درست نيست كه قبل از برگزاري انتخابات نزديكان شما اعلام كند كه اگر آقاي احمدي‌نژاد پيروز شد يقينا تقلب صورت گرفته است.

حداد عادل خاطرنشان كرد: مردم ايران در عين حال كه گاهي اختلاف‌سليقه‌هايي وجود دارد اما هميشه به اكثريت احترام گذاشته و اين يك ارزش والا است كه موجب نااميدي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌شود.

وي ادامه داد: غربي‌ها هميشه براي دخالت در امور كشورها فقدان دموكراسي را بهانه كرده‌اند و تحت اين عناوين به اعمال قدرت در كشورهاي مختلف پرداختند اما انقلاب اسلامي ايران اين بهانه را از آنها گرفت و مردم ما با حضور پرشكوه در صحنه انتخابات نشان دادند كه عالي‌ترين مظهر دموكراسي در جهان ملت بزرگ ايران است.

رئيس مجلس هفتم شوراي اسلامي حضور بيش از 85 درصد از مردم كشورمان در پاي صندوق‌هاي راي در انتخابات 22 خرداد را يك ركورد فراموش نشدني در مردم سالاري ديني عنوان كرد و افزود: اين امر باعث اميدواري دوستان و نااميدي دشمنان شد.

حداد عادل ادامه داد:‌ اين خطر يعني حضور پرشكوه مردم تنها به منزله كوتاه كردن دست آنها از كشور اسلامي‌مان نيست بلكه آنان از اين مي‌ترسند كه ايران به عنوان يك الگو براي كشورهاي منطقه تبديل شود و به همين دليل است كه براي تبليغات خود سعي در كمرنگ كردن اين حضور پرشكوه دارند.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به تبليغات آرام و بدون جنجال هواداران نامزدها در شب‌هاي قبل از انتخابات گفت:‌اين حضور پررنگ مردم باعث تلخي كام دشمنان شد و به همين دليل به شبهه‌افكني و اينكه در انتخابات تقلب شده و بايد باطل اعلام شود،‌ پرداختند.

حداد عادل ادامه داد:‌كشور ما قانون دارد و راه تشخيص صحت و سقم آرا معين شده و شوراي نگهبان مرجع رسيدگي به اين امور است و اگر كسي اعتراض دارد، بايد دلايل خود را به اين شورا ارائه كند و بداند كه شوراي نگهبان و رهبري با هر سليقه‌اي حاضر نيستند حتي يك راي هم با تقلب جابجا شود.

وي اظهار داشت: مگر در سال 76 آقاي خاتمي پيروز انتخابات نشد، مگر كساني كه به ايشان راي ندادند و تعدادشان حدود 10 ميليون نفر بود دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالي كه ديديم فرداي همان روز همه كساني كه به آقاي خاتمي راي نداده بودند،‌به راي اكثريت و قانون اساسي احترام گذاشتند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به ميرحسين موسوي گفت: ما شما را به عنوان نخست‌وزير دوران دفاع مقدس و نخست‌وزير حضرت امام و اينكه شما را فرزند انقلاب مي‌دانيم، دوست داريم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده انقلاب مي‌داند اما از شما سوال مي‌كنم وقتي هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق راي باز نشده شما از كجا مطمئن بوديد كه اكثريت آرا را به دست آورده و اعلام پيروزي كرديد.

حداد عادل اظهار داشت: عده زيادي به شما راي دادند اما نبايد شما فقط به آراي مردم تهران و اطرافيان خودتان نگاه كنيد آيا شما از آرا استان‌هاي محروم و شهرها و روستاهاي كوچك اطلاع داشتيد.

وي با بيان اينكه خدا مي‌داند من اين سخنان را براي رفع شبهه مي‌دانم اظهار داشت: در كجاي دنيا كشورهايي كه خود را الگوي دموكراسي مي‌دانند سابقه دارد كه قبل از شمارش آرا واعلام رسمي كانديدايي كنفرانس خبري بگذارد و خود را رئيس‌جمهور اعلام كرده و كسي ديگري نيز به او تبريك بگويد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به نظرسنجي‌هاي مختلف صورت گرفته در ماه‌هاي قبل از انتخابات گفت: ما اين نظرسنجي‌ها را كه توسط چندين دستگاه مختلف صورت مي‌گرفت بررسي كرديم و ديديم كه در هيچكدام از اين نظرسنجي‌ها كه مربوط به كل كشور بود آقاي ميرحسين از آقاي احمدي‌نژاد جلوتر نبود.

حداد عادل خاطرنشان كرد: بايد در نظر بگيريم كه همين نظرسنجي‌ها بود كه چند روز مانده به انتخابات سال 76 نشان دادكه مردم نسبت به آقاي خاتمي اقبال بيشتري دارد.

وي ادامه داد: البته اين موضوع كه راي آقاي احمدي‌نژاد از آقاي موسوي بيشتر است احتياج به نظرسنجي هم نداشت چرا كه دولت آقاي احمدي‌نژاد ظرف 4 سال به حداقل 60 سفر استاني به مناطق مختلف كشور داشته است. و اين طبيعي است كه مردم اين شهرها راي بيشتري به ايشان بدهند.

حداد عادل خطاب به ميرحسين موسوي گفت:از شما سوال مي‌كنم وقتي هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق راي باز نشده شما از كجا مطمئن بوديد كه اكثريت آرا را به دست آورده و اعلام پيروزي كرديد.

حداد عادل خطاب به ميرحسين موسوي گفت: شكي نيست كه شما در تهران راي بالايي داشتيد ولي بايد بدانيد كه ايران فقط تهران نيست و بزرگي شما نيز در اين است كه به راي مردم احترام بگذاريد.

رئيس مجلس هفتم اضافه كرد:‌اگر ما و سازوكار و قوانين انتخابات در ايران ولو اينكه خود شكست بخوريم احترام بگذاريم اين براي آينده نظام سودمندتر است حتي اگر با پيروزي و يا شكست همراه شود.

حداد عادل خطاب به ميرحسين ادامه داد: اين درست نيست كه قبل از برگزاري انتخابات نزديكان شما اعلام كند كه اگر آقاي احمدي‌نژاد پيروز شد يقينا تقلب صورت گرفته است.

وي افزود:‌ما مي‌دانيم كه رهبري معظم انقلاب به شما علاقمندند و شما را نصحيت كرده‌اند كه اگر شكايتي داريد به شوراي نگهبان تسليم كنيد و به شوراي نگهبان توصيه كردند كه به شكايت شما رسيدگي شود و بدانيد كه خير دنيا و آخرت در اطاعت از ولايت فقيه است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به هواداران ميرحسين موسوي آنها را خواهر و برادر خود صدا كرده و گفت: نتيجه اين انتخابات نبايد موجب به وجود آمدن تفرقه شود بلكه بايد بدانيم كه اين انتخابات نيز مانند هر بازي ديگري برنده و بازنده‌اي دارد و ما حساب هواداران آقاي موسوي را از آشوب‌طلبان و اغتشاشگران جدا مي‌دانيم.

حداد عادل با بيان اينكه اين انقلاب ارزان به دست نيامده كه عده‌اي مي‌خواهند به آن لطمه‌اي بزنند،‌خطاب به رسانه‌هاي خارجي گفت: اين ملت براي پيروزي انقلاب بيش از يك ميليون شهيد و جانباز تقديم كرده است و به همين راحتي اجازه نمي‌دهند تا عده‌اي به انقلاب‌شان صدمه بزنند بلكه همواره از آن حمايت مي‌كنند.

وي ادامه داد: به فتنه‌گران داخلي هم مي‌گويم كه آيا فراموش كرده‌ايد كه همين ملت در بلواهاي مختلف شما در صحنه حاضر بود و جواب‌تان را داد و بدانيد كه ملت ايران گوش به فرمان رهبري براي حمايت از انقلاب هميشه در صحنه حاضر است.

نماينده مردم تهران خاطر نشان كرد: هر كس نسبت به برگزاي انتخابات اعتراضي دارد بايد طبق قانون مستندات خود را به شوراي نگهبان ارائه دهد و از طريق قانوني اعتراض خود را پيگيري كند.

در ذيل مي توانيد عکس هايي از گوشه و کنار اين تجمع را ببينيد:

 

  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها
  • تجمع در اعتراض به آشوب ها

تهيه عکس براي تبيان :عباس زادگان

تهيه و تنظيم براي تبيان : آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت