بانوانی شجاع تر از کلینتون داریم

دکتر رضایی در پرسش و پاسخ با دانشجویان صنعتی شریف گفت: بدون مناظره انتخابات شفافیت لازم را پیدا نخواهد كرد. با اینكه چهار نفر هستیم و اگرچه ممكن است شورای نگهبان این تعداد را به هشت نفر برساند، اما مناظره مهم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانواني شجاع تر از کلينتون داريم

دکتر رضايي در ادامه نشست انتخاباتي خود که به دعوت انجمن دانشجويان مستقل دانشگاه صنعتي شريف و در سالن جابر ابن حيان اين دانشگاه برگزار شد، به پرسش هاي دانشجويان پاسخ گفت.

تبديل انتخابات رياست جمهوري به شوراي شهر

به گزارش خبرنگار ايفنا نيوز، دکتر رضايي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان که درباره علت انصراف وي از ادامه رقابت هاي دوره قبل پرسيده بود، گفت: در آن زمان گفتم كه يا با گلوله كنار مي‌روم يا زماني كه مردم مرا نخواهند اين كار را مي‌كنم و برداشت من اين بود كه هنوز ارتباط لازم بين من و مردم برقرار نشده است. اما در اطلاعيه‌اي كه منتشر كردم گفتم كه من به نفع ملت ايران كنار خواهم رفت و در واقع اين بيانگر نوعي اعتراض به آن انتخابات بود؛ چرا كه ديدم صورت مساله "رقابت" پاك شده و انتخابات رياست جمهوري به انتخابات شوراي شهر تبديل شده است.

مناظره

وي با اشاره به درخواست خود از آقاي ضرغامي براي ايجاد فضاي مناظره ميان کانديداها، افزود: در اين راستا از آقاي ضرغامي خواستم كه بين كانديداها مناظره برگزار كنند كه الحمدلله اين را پذيرفتند و اميدوارم كه كانديداها اين مساله را قبول كنند؛ چرا كه بدون مناظره انتخابات شفافيت لازم را پيدا نخواهد كرد. با اينكه چهار نفر هستيم و اگرچه ممكن است شوراي نگهبان اين تعداد را به هشت نفر برساند، اما مناظره مهم است.

عده اي جوسازي مي کنند

دکتر رضايي همچنين در پاسخ به اينکه چه تضميني وجود دارد که دوباره از عرصه انتخابات کنار نرويد، اظهار داشت: اگرچه ممكن است عده‌اي با جوسازي اين سوال را مرتباً تكرار كنند، اما هر چقدر كه جلو برويم خواهيد ديد كه من تا آخر در عرصه باقي خواهم ماند. هر دست آلوده‌اي كه وجود داشته باشد را شناسايي مي‌كنم و البته اين كار را براي تسويه حساب شخصي‌ام انجام نمي‌دهم.

وي افزود: هم‌ اكنون ميزان حيف و ميلي كه در سيستم اداري انجام مي‌شود به خاطر وجود ضعف مديريت بسيار بيشتر از فساد اقتصادي است.

ساختن فلسطين بدون طرح هولوکاست

وي در پاسخ به سوالي که در خصوص مسئله فلسطين مطرح شده بود، گفت: دموكراسي و انسانيت بايد مبناي حل و فصل مسائل فلسطين شود، به اين صورت كه طي يك رفراندوم نوع دولت فلسطين مشخص شده و دولت فلسطين تشكيل شود. وقتي كه اين دولت تشكيل شد خودش آن را اداره كند. سازمان ملل هم بر آن نظارت داشته و پس از آن كنار برود و لازم نيست از هولوكاست و غير آن در مورد اين بحث صحبت كنيم.

من نمي‌خواهم براي رأي آوردن از بانوان حمايت كنم اما معتقدم ما در کشورمان بانوان شجاع‌تر و كارآمدتر از خانم كلينتون داريم

آموزش حقوق شهروندي به دولتي ها

"آزادي‌هاي مدني و اجتماعي براي قشر تحصيل كرده"؛ سوال ديگري بود که دکتر رضايي در پاسخ به آن ابراز داشت: اولين كار در اين راستا تهيه‌ قانون جامع حقوق شهروندي است. اين قانون را تهيه و سپس در مجلس تصويب مي‌كنيم و به كليه كارگزاران دولت اين قانون را آموزش خواهيم داد.

وي افزود: اين قانون را تضمين مي‌كنم؛ اگر كساني از حقوق شهروندي تجاوز كنند و بخواهند به مسائل مورد احترام جامعه خدشه‌اي وارد کنند جلويشان را مي‌گيريم و آن‌ها را مجازات مي‌كنيم. ما نمي‌خواهيم اين طور باشد كه يك بانوي ايراني كه خود دولت برايش پرونده تشكيل داده به دادگاه برود و سپس همان دولت از اين موضوع اظهار تأسف كند.

شجاع تر از کلينتون

دکتر رضايي همچنين درباره استفاده از بانوان در کابينه خود گفت: من نمي‌خواهم براي رأي آوردن از بانوان حمايت كنم اما معتقدم ما در کشورمان بانوان شجاع‌تر و كارآمدتر از خانم كلينتون داريم و اصلاً نمي دانم چرا بايد تنها مسئوليت سازمان محيط زيست را به بانوان داد.

وي ادامه داد: در اين راستا يك هفته مانده به زمان انتخابات، تعدادي از اعضاي كابينه‌ام را معرفي مي‌كنم.

نگفتم فروپاشي اقتصاد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه در بحث اقتصاد از واژه فروپاشي استفاده نکرده ام، به سوال يکي از دانشجويان در خصوص طرح بحث "فروپاشي اقتصادي" پاسخ داد و افزود: من از كلمه‌ فروپاشي استفاده نكردم؛ گفتم اقتصاد ايران را بايد نجات داد و كسي را هم تخريب نكردم، اما بحثي كه در اين زمينه مطرح كردم اعلام هشدار بود؛ گفته‌ام چرا برخي اين‌قدر به خود تعصب دارند. تعصب به خود باعث مي‌شود كه انسان سقوط كند؛ بنابراين من اعلام خطر و اعلان هشدار كردم و اين با تخريب بسيار متفاوت است.

براي تحريم ها برنامه داريم

دکتر رضايي در خصوص تحريم هاي اعمال شده از سوي آمريکا عليه کشورمان، پاسخ داد: ما نبايد منتظر بمانيم كه آمريكايي‌ها حركتي كنند؛ بنابراين برنامه‌اي بر مبناي تغييرات متقابل تدوين كرده‌ايم. از مهمترين مسائلي كه ما با آمريكايي‌ها حل و فصل خواهيم كرد، كنار زدن تحريم‌ها و ادامه استراتژي هسته‌يي در ايران خواهد بود.

توطئه اختلاف با اعراب

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره سياست خارجي دولت خود در برابر کشورهاي عربي، گفت: طرح اختلافات بين ايران و اعراب يك توطئه است و ما نبايد وارد اين توطئه‌ها شويم. ما بايد به آن‌ها بگوييم كه دوست‌شان هستيم و مي‌توانيم بر مبناي يك همگرايي منطقه‌اي، اتحاديه مشترك فرهنگي و تجاري با آن‌ها به وجود بياوريم و از وارد شدن به اختلافاتي كه طراحي آن زير سر اسرائيل است، دور شويم.

براي ديدن اخبار، اطلاعات، تحليل هاي انتخاباتي ديگر کانديداها اينجا کليک کنيد.

تنظيم براي تبيان: عطالله باباپور

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت