ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان در دیدار فینال سیزدهمین دوره رقابتهای یورو 2008 ، عنوان قهرمانی این....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماتادورها، پادشاهان طلسم شکن

تيم ملي فوتبال اسپانيا با پيروزي برابر آلمان در ديدار فينال سيزدهمين دوره رقابتهاي يورو 2008 ، عنوان قهرماني اين مسابقات را پس از 44 سال به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه ورزشي تبيان، در اين ديدار که ساعت 15/23 دقيقه شب گذشته در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وين اتريش برگزار شد، تيم هايفوتبال آلمان و اسپانيا در سيزدهمين فينال رقابت هاي جام ملتهاي اروپا رودروري يکديگر قرار گرفتند که در پايان تيم ملي فوتبال اسپانيا موفق شد با نتيجه يک بر صفر تيم ملي فوتبال آلمان را شکست دهد و عنوان قهرماني يورو 2008 را از آن خود کند. «پادشاهان اروپا» عنواني بود که روزنامه مشهور و معتبر اسپانيايي مارکا در پايان اين ديدار به مردان شايسته لوئيس آراگونس داد. 

در اين ديدار که با قضاوت روبرتو روزتي ايتاليايي برگزار شد، فرناندو تورس در دقيقه 33 و پس از فراري زيبا از اشتباه فيليپ لام و ينس لمن به بهترين شکل استفاده کرد و گلي تاريخي را براي تيم کشورش به ثمر رساند. همچنين ايکر کاسياس و فرناندو تورس از اسپانيا و ميشائيل بالاک و کوين کوراني از تيم آلمان از داور مسابقه کارت زرد دريافت کردند.

از سوي ديگر در پايان اين ديدار فرناندو تورس به عنوان بهترين بازيکن ديدار پاياني جام سيزدهم انتخاب شد. ضمن اينکه در يک صحنه ضربه سر محکم و غير عمدي مارکوس سه نا به صورت بالاک برخورد کرد و موجب شکستي و خونريزي ابروي کاپيتان آلمان شد که روزتي دوبار اين بازيکن را براي برطرف کردن اين مشکل به خارج از زمين هدايت کرد.

همچنين جام قهرماني اين رقابت ها توسط ميشل پلاتيني رئيس يوفا به ايکر کاسياس دروازه بان و کاپيتان تيم فوتبال اسپانيا اهدا شد. در جريان مراسم اهداي جام، سرجيو راموس مدافع ارزشمند اسپانيا با پوشيدن پيراهني که عکس  آنتونيو پوئرتا بازيکن فقيد اسپانيا روي آن نقش بسته بود، ياد و خاطره اين بازيکن که سال پيش در زمين مسابقه دچار ايست قلب شده بود، را زنده کرد.

خوآن کارلوس پادشاه اسپانيا به همراه خانواده، پرنس آلبرت و همسرش، آنجلا مرکل صدراعظم آلمان، شيخ حمد بن خليفه امير قطر، سپ بلاتر رئيس فيفا، ژاگ روگ رئيس کميته بين المللي المپيک، بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان، لوئيس آراکونادا دروازه بان پيشين اسپانيا، هريسون فورد بازيگر هاليوود، فرناندو آلونسو قهرمان فرمول يک اسپانيا، شهردار وين، روساي جمهور دو کشور اتريش و آلمان، يورگن کلينزمن سرمربي آلمان در جام جهاني 2006 و .... افرادي بودند که با حضور در ورزشگاه اين ديدار را از نزديک تماشا کردند.

 

آراگونس: دنيا از فوتبال اسپانيا الگوبرداري مي کند

سرمربي تيم فوتبال اسپانيا پس از پيروزي مقابل آلمان در ديدار نهايي رقابت هاي يورو 2008 گفت فوتبالي که تيم او بازي مي کند، الگويي است براي ساير تيم ها.

به نقل از مهر، لوييس آراگونس 70 ساله پس از پيروزي تيمش برابر آلمان و قهرماني در يورو 2008 در گفتگو با رسانه هاي خبري گفت: بسياري از مردم به سبک فوتبال اسپانيا به عنوان يک الگو نگاه مي کنند. تيم ما بازيکنان با کيفيتي دارد و قابليت قهرماني در اين تورنمنت را داشت. من پيش از اين گفته بودم چنانچه کار خود را بدرستي انجام دهيم قادر خواهيم بود اين جام را ببريم. اين تيم مي تواند جام هاي بيشتري را هم ببرد.

وي ادامه داد: اسپانيا بهترين بازيکنان و بهترين پاسورهاي جهان را در اختيار دارد. اين گروه پس از رقابت هاي جام جهاني 2006 به تکامل دست يافته و مي تواند قهرمان جهان هم بشود.

پيرترين مربي اي که تا به حال جام قهرماني رقابت هاي يورو 2008 را بالاي سر برده، افزود:  ما در ديدار با آلمان کار خود را بدرستي انجام داديم و در نتيجه جام را هم برديم.

آراگونس در پايان گفت: مربي اي که پس از من هدايت تيم اسپانيا را بر عهده مي گيرد بايد خيلي خوشحال باشد که چنين بازيکناني را در اختيار دارد و بايد اجازه دهد آنها کارشان را انجام دهند. من قدرت ذهني انجام اين کار را دارم اما ديگران شايد آن را نداشته باشند.

 

لو: اسپانيا شايسته قهرماني بود

سرمربي تيم فوتبال آلمان پس از شکست مقابل اسپانيا در ديدار نهايي رقابت هاي يورو 2008، عملکرد تيم آلمان در اين دوره از رقابت ها را راضي کننده خواند.

به نقل از مهر، يواخيم لو پس از شکست تيمش برابر اسپانيا در نشست خبري گفت: فکر مي کنم اين تورنمنت در مجموع براي آلمان راضي کننده بود. ما 45 روز کنار هم بوديم و از همه چيز لذت برديم. آلمان در اين دوره از رقابت ها تيم جاه طلبي بود. ما بايد شکست خود را بپذيريم و براي دو سال آينده بسختي کار کنيم.

وي در ادامه تصريح کرد: براي ما رسيدن به فينال اين رقابت ها افتخار بزرگي بود که مي توان از آن به عنوان اتفاقي فوق العاده ياد کرد که غرور آفرين است.

مربي 48 ساله آلمان که هدايت اين تيم را براي جام جهاني 2010 هم در اختيار خواهد داشت، اسپانيا را کاملا شايسته کسب اين عنوان خواند و گفت: ما بايد کيفيت بالاي بازيکنان اسپانيا را تاييد کنيم.

لو در پايان گفت: تيم اسپانيا در طول تورنمنت بسيار خوب بازي کردند و در ديدار با ما بسيار با تکنيک ظاهر شدند و بخت هاي گلزني بسياري داشتند. بنابراين فکر مي کنم آنها شايسته کسب اين قهرماني بودند.

مطالب مرتبط مجموعه : معرفي باشگاههاي جهان
آخرین مطالب سایت