انصراف یک بازیگر از سینما و توقف شوم

پیش‌تولید رسمی اولین دنباله ایرانی، رقابت عکس‌های فیلم، توقف شوم، انصراف بازیگر از سینما، ذوق‌زدگی بازیگر، حاشیه‌سازی "مثلث شیشه‌ای" و ... مهمترین ترش و شیرین فرهنگ و هنر در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انصراف يک بازيگر از سينما و توقف شوم

پيش‌توليد رسمي اولين دنباله ايراني، رقابت عکس‌هاي فيلم، توقف شوم، انصراف بازيگر از سينما، ذوق‌زدگي بازيگر، حاشيه‌سازي "مثلث شيشه‌اي" و ... مهمترين ترش و شيرين فرهنگ و هنر در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

بالاخره پروژه جنجالي مسعود ده‌نمکي به پيش‌توليد رسمي رسيد. در واقع آنچه تا به حال درباره پروژه "اخراجي‌ها 2" منتشر شده يا غيررسمي بوده يا نمايشي و اين بار خبر پيش‌توليد رسمي آن قرار است مرحله‌اي جدي در روند ساخت دومين فيلم سينمايي ده‌نمکي و اولين دنباله سينماي ايران محسوب شود.

در اين مرحله دورخواني فيلمنامه همراه با آزادگان و تطبيق آن با واقعيت‌ها به پايان رسيده که به نظر مرحله‌اي تازه در روند توليد يک فيلم محسوب مي‌شود و بيش از هر چيز برآمده از حاشيه‌هاي "اخراجي‌ها"ست. همچنين تنها محمدرضا شريفي‌نيا و اکبر عبدي با اين پروژه قرارداد بسته‌اند و براي هر کاراکتر دو نامزد انتخاب شده است. "اخراجي‌ها 2" تا اول شهريور کليد مي‌خورد.

* اين روزها بين دو پروژه سينمايي براي انعکاس عکس‌هاي جديد و جنجالي در رسانه‌هاي خبري رقابتي درگرفته که کمتر سابقه داشته است. "درباره الي" اصغر فرهادي و "بي‌پولي" حميد نعمت‌الله حداقل هر هفته با انعکاس عکس‌هايي جديد از  پيشرفت فيلم به نوعي خود را در معرض توجه مخاطبان و پيگيران سينما قرار مي‌دهند که در نوع خود رقابتي جالب هم هست.نکته مهم اينکه در روند عکس‌هاي منتشر شده از هر دو فيلم که با دقت و وسواس هم انتخاب شده مي‌توان روند پنهان ماجرا را رديابي کرد که از شيوه‌هاي جذاب اطلاع‌رساني و خبرسازي در مقطع توليد و ساخت است. روندي که مي‌تواند روي استقبال از فيلم در هنگام اکران هم تأثير مثبت داشته باشد.

* فيلم سينمايي "نطفه شوم" به کارگردان کريم آتشي همچنان در مرحله فيلمبرداري متوقف است. در حالي که چند هفته پيش فيلمبرداري به دليل درگذشت مادر مدير توليد پروژه متوقف شده بود، همچنان با گذشت زمان توليد از سر گرفته نشده است. 12 جلسه از فيلمبرداري اين پروژه باقي مانده که قرار است در شهريار گرفته شود و همچنان سرنوشتي نامعلوم دارد.

* بازيگر پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون ايران ترجيح مي‌دهد در سينما حضور نداشته باشد. محمدعلي کشاورز که پس از سال‌ها در فيلم "فرزند صبح" بهروز افخمي بازي کرده گفته است  فيلم‌هاي سينمايي همه عشق و عاشقي شده و حتي شنيده‌ام نقش‌ها را به بازيگران جوان مي‌فروشند. با اين وضعيت بهتر است من نباشم. از ما انتظاراتي وجود دارد که بهتر است به آن پايبند باشيم.

* بازيگر جوان که نقش‌آفريني‌هايش محدود به حضور در نقش مکمل فيلم‌هاي کمدي گيشه است از بازي در فيلم بهرام بيضايي ابراز رضايت کرد. حسام نواب صفوي گفت در اين کار هر لحظه سينما را از نزديک لمس مي‌کنم و پلان به پلان فيلم شاهد سينما به معناي واقعي هستيد. در اين فيلم بايد از 100 درصد توان بازيگري‌ام استفاده مي‌کردم.

* ابوالفضل جليلي براي توليد پروژه سينمايي جديدش بودجه ندارد. با اينکه پروانه ساخت فيلم "مسير معکوس" در سال 86 صادر شده جليلي همچنان بين ساخت اين فيلم و چند پروژه تله فيلم و مجموعه سرگردان است و همه اين توليدات به نوعي وابسته به تأمين بودجه‌اي است که هنوز فراهم نشده است.

* نخستين جلسه شعرخواني بازيگران در تاريخ سينماي ايران با حضور بازيگران و شاعران پيشکسوت 17 تيرماه در خانه سينما برگزار مي‌شود. داريوش ارجمند، افسانه بايگان، رضا بابک، عليرضا خمسه، ژاله علو، افسر اسدي، علي دهکردي و نيلوفر محمودي از بازيگراني هستند که در اين مراسم به شعرخواني مي‌پردازند.

* با وجود انتشار اخبار اجراي کنسرت کريس دي برگ براي گروهک منافقين و ارتباط او با اين گروه و واکنش‌هاي حضور وي در ايران، اين خواننده ايرلندي اعلام کرد گروهي به اين نام نمي‌شناسد و ديداري با آنها نداشته است. مشخص است برخي قضاياي ساختگي قصد دارد برنامه خوبي را که براي شهروندان ايران در نظر گرفته‌‌ايم، خراب کنند و اميدواريم اينجا پايان ماجرا باشد.

* يک محقق و شکسپيرشناس اعلام کرد بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده ويليام شکسپير شخصيتي خيالي است و تمام آثاري که به وي نسبت داده شده متعلق به زني ايتاليايي‌تبار است. جان هادسن در تحقيق خود بر اين نکته تأکيد کرده که اميليا بوسانو لاني يه خالق شخصيت شکسپير، شاعر و نمايشنامه‌نويس شهير انگليسي است و اين شخصيت تنها به سبب نوشتار پديد آمده است. وي معتقد است اين زن نام يک مرد (ويليام شکسپير) را بر خود نهاده تا بتواند به کار خود که همان شعر و نوشتن در حوزه ادبيات بوده ادامه دهد و از هر گونه حمله احتمالي در زمان خود دور بماند. تاکنون چند پژوهشگر ديگر نيز ادعا کرده‌اند شخصيتي به نام شکسپير وجود خارجي نداشته و تنها آثاري که به او نسبت داده شده واقعي هستند.

* حضور دو بازيگر چهره سينما در يک تئاتر تلويزيوني تهيه‌کننده را وادار به دادن توضيح کرد. علي اصغر آزادان تهيه‌کننده "خرد جنايت‌هاي زن و شوهري" درباره حضور نيکي کريمي و محمدرضا فروتن در اين کار گفت: از ابتدا همراه با فرهاد آئيش در نظر داشتيم از بازيگران چهره و حرفه‌اي استفاده کنيم و دعوت از اين دو بازيگر به دليل اقتضائات متن بوده است.

* نام نويسنده مجموعه "خط شکن" به دليل نارضايتي و اعتراض‌هاي او به تغيير فيلمنامه از تيتراژ اين مجموعه حذف شد. سعيد دولتخاني از چندي پيش نارضايي خود را از دستکاري‌هاي متعدد در فيلمنامه توسط سازندگان به مطبوعات و مسئولان سيما و شبکه تهران انتقال داد و در نهايت اين مسائل منجر به حذف نام او از تيتراژ مجموعه مسعود تکاور شد.

* برنامه "مثلث شيشه‌اي" هفته گذشته حاشيه‌سازي‌هايي داشت. اين برنامه چند شب وقفه داشت که گفته مي‌شود به دليل شباهت دکور به نمادهاي فرقه‌هاي خرافي بوده است. اما پس از اين ايام برنامه با اجراي محمد سلوکي پخش شد و رشيدپور تلفني با "مثلث شيشه‌اي"‌ ارتباط گرفت.

* محمدرضا شريفي‌نيا در گفتگويي جديد تعامل با مهران مديري را که در "مثلث شيشه‌اي" پررنگ شد از ديد خود روايت کرد و گفت: قرار بود در "مرد هزار چهره" کنار مديري بازي کنم، ولي چون سر هر دو ما شلوغ بود اين اتفاق نيفتاد. رشيدپور براي اينکه بازار را در برنامه داغ کند اين بحث را بين ما راه انداخت. اين مهران است که بايد خودش را بکشد تا برايش بازي کنم.

* محمدرضا گلزار ضمن تکذيب همکاري با گروههاي موسيقي از مردم خواست هيچ بليت کنسرتي را به نام او نخرند. او گفت: من در هيچ گروه موسيقي با عنوان خواننده و نوازنده عضو نيستم و در حال حاضر فعاليتي در اين زمينه ندارم. او همچنين از راه‌اندازي گروه موسيقي جديد خود در پائيز امسال خبر داد.

منبع : مهر

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت