125ميليارد تومان درآمد فروش اينترنتي سيم‌کارت در سال 86

حجم فروش اينترنتي سيم‌كارت دولتي در سال جاري، ‌١٢٥ ميليارد تومان بوده كه در مجموع با در نظر گرفتن سال ‌٨٥، شركت ارتباطات سيار مبلغ ‌١٢٦ ميليارد تومان درآمد داشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير عامل شركت ارتباطات سيار خبر داد:

125ميليارد تومان درآمد فروش اينترنتي سيم‌کارت در سال 86

حجم فروش اينترنتي سيم‌كارت دولتي در سال جاري، ‌125 ميليارد تومان بوده كه در مجموع با در نظر گرفتن سال ‌85، شركت ارتباطات سيار مبلغ ‌126 ميليارد تومان درآمد داشت.

وحيد صدوقي - مدير عامل شركت ارتباطات سيار - با بيان اين مطلب در نشست خبري به بررسي وضعيت و جايگاه تلفن همراه ايران و شركت ارتباطات سيار پرداخت و فعاليت‌هاي انجام شده در اين شركت را تشريح كرد.

وي محور فعاليت‌هاي شركت ارتباطات سيار را در زمينه‌ي توسعه شبكه و بازار و ارتقاء كيفيت برشمرد و گفت: توقع مردم در زمينه‌ي ثبت‌نام و واگذاري به روز سيم‌كارت‌ها با مشكلاتي مواجه شد زيرا ما پيش بيني اين ميزان مشترك را نكرده و بودجه‌ براي يك سال، حدود ‌3 ميليون مشترك پيش‌بيني شده بوده و امكانات مورد نياز نيز در اين زمينه فراهم شده بود و از طرفي مشكلاتي در زمينه‌ي بحث توسعه داشتيم.

او در ادامه با بيان اين كه در حال حاضر پنج شركت توليدكننده‌، پروانه‌ي بهره‌برداري در زمينه‌ي كارت تلفن و سيم‌كارت تلفن همراه را دارند گفت: ‌در دو مناقصه‌ي اخير به دليل به حد نصاب نرسيدن شركت‌ها مناقصه مورد تاييد قرار نگرفت زيرا در مناقصه‌ي اول فقط يك شركت، حضور داشت و در مناقصه دوم هم دو شركت حضور يافته بودند كه چون يكي از آن شركت‌ها توليد كننده نبود، پاكت مناقصه‌ها باز نشد و ما با مشكل مواجه شديم چرا كه بايد ‌51 درصد در اين زمينه توليد داخل داشته باشيم.

صدوقي با اشاره به اين كه در زمينه‌ي توسعه‌ي شبكه‌، فعاليت‌هاي زيادي انجام شده و در حال انجام است تصريح كرد: به دليل افزايش ظرفيت شبكه و توسعه طبيعتا اختلالاتي به وجود مي‌آيد به همين دليل به عنوان مثال برگردان‌ها را در روزهاي پايان هفته انجام مي‌دهيم و بعضي اوقات با مشكلاتي مواجه مي‌شويم كه مي‌توان به اختلال چند روز اخير در مسير تهران - كرج به دليل قطع فيبر نوري اشاره كرد كه مشكلاتي را بوجود آورد.

وي ياد آور شد: مناقصه‌ي كارت شارژ را هم برگزار كرديم و چهار شركت كه توزيع كننده‌ي اصلي هستند انتخاب شدند تا اگر كمبود كارت شارژي نيز در برخي استان‌ها داشتيم، برطرف شود و در ايام عيد مشكلاتي نداشته باشيم.

صدوقي همچنين از ثبت‌ نام شركت به صورت رسمي در تاريخ چهارم اسفندماه خبر داد و گفت: با پيگيري‌هاي دفتر حقوقي نام اين شركت با عنوان شركت ارتباطات سيار ايران رسمي شده و به ثبت رسيد.

وي با اشاره به بحث توسعه‌ي شبكه‌ گفت: ما در توسعه شبكه به GCها فرصت داديم كه در حال حاضر از كل تعداد سايت‌هايي كه به راه‌اندازي آن متعهد بودند، ‌82 درصد را به انجام رسانده‌اند و در زمينه‌ي بحث فاز ‌3+ توسعه شبكه راديويي كه از شهريورماه سال ‌85 آغاز به كار كرده تا به حال، ‌84 درصد سايت‌ها راه‌اندازي شده و اميدواريم تا پايان خردادماه توسعه‌ي سايت‌ها به طور كامل به انجام رسيده و كار توسعه‌ي ‌400 سايت در كمترين زمان در تهران انجام شود.

مدير عامل شركت ارتباطات سيار ادامه داد: فاز چهارم توسعه شبكه راديويي نيز از تابستان ‌86 آغاز به كار كرد كه بايد تا زمستان سال ‌87 به انجام برسد و قرار است كه ظرفيت‌سازي شبكه را براي شش ميليون مشترك ايجاد كند و در يك پروسه‌ي ‌12 ماهه كه شش ماه براي تاييد نمونه و شش ماه توليد اختصاص داده شده بود كه در حال حاضر در فاز توليد قرار داريم.

او افزود: اين كار با ديركرد مواجه است زيرا زمان تحويل تجهيزات تيرماه است كه اگر نتوانند اين كار را انجام دهند ما با مشكل مواجه شده و مجبور به اعلام جايگزين براي آن خواهيم شد زيرا عمده‌ي توسعه‌ي ما بر اساس فاز ‌4 خواهد بود.

صدوقي گفت: ما در حال حاضر با ‌215 اپراتور در ‌96 كشور سرويس رومينگ داريم كه توسعه‌ي مراكز HLR كه اطلاعات مشترك در آن ذخيره مي‌شود، براي ‌31 ميليون مشترك توسعه يافته است.

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه مشكل ما در توسعه بيش‌تر، در شبكه‌ي هوشمند بود گفت: در سال ‌86 تقريبا حدود ‌5/9 ميليون واگذاري داشته و در حال حاضر حدود ‌25 ميليون مشترك داريم؛ از طرفي حدود ‌5/2 ميليون متقاضي در نوبت براي واگذاري داريم كه اميدواريم در سه ماه آينده واگذار شوند.

وي در ادامه به فروش اينترنتي سيم‌كارت‌ها اشاره كرد و گفت: ‌63 درصد ميزان فروش اينترنتي به ترتيب در پنج استان فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و مازندران انجام گرفت.

وي گفت: ميزان انتقال مكالمه در شبكه ‌95 درصد است كه آمار قابل قبولي به شمار مي‌رود و درصد قطع مكالمات ‌8/2 درصد است و ميزان استاندارد سه درصد است كه در تلاشيم آن را به زير دو درصد برسانيم؛ درصد موفقيت مكالمات نيز ‌84 درصد است كه بايد بالاي ‌90 درصد باشد كه در حال افزايش شبكه در بخش BTSها هستيم كه البته اين رقم در سال گذشته ‌92 درصد بود.

صدوقي با اشاره به بحث ارتقاء كيفيت در زمينه‌ي اصلاح بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي تهران گفت: ‌53 بزرگراه در تهران كنترل مي‌شوند كه در حال حاضر ‌34 بزرگراه اصلاح شده است و ‌287 خيابان اصلي كنترل مي‌شوند كه در حال حاضر ‌218 خيابان اصلاح شده و ‌128 خيابان فرعي كنترل مي‌شوند كه در حاضر ‌120 خيابان اصلاح شده است.

وي همچنين با بيان اين كه ضريب نفوذ تلفن همراه در حال حاضر در دنيا ‌56 درصد است گفت: اين ضريب نفوذ در ايران ‌46 درصد است و با توجه به اين كه ‌33 ميليون در كل كشور فعاليت مي‌كنند اين ضريب نفوذ قابل قبول است.

وي گفت: بر اساس ارزيابي سازمان مديريت صنعتي در سال ‌85 رتبه‌ي شركت ارتباطات سيار از نظر درآمد به ‌15، از نظر بيشترين بازدهي فروش به هفت و از نظر سودآوري به سه ارتقاء يافته است.

وي ادامه داد: به دليل مشكلات كه در زمينه‌ي ارائه سرويس GPRS داشتيم اين مناقصه دو بار تجديد شد و قرار بود از بهمن‌ماه كار خود را آغاز كند اما به دليل مشكلات حمل تجهيزات اين كار با تاخير مواجه شد ولي با تلاشهايي كه صورت گرفت سعي داريم نصب آن را در تهران انجام داده و اميدواريم بتوانيم تا چند روز آينده اين سرويس را به صورت آزمايشگاهي در تهران شروع كنيم.

وي ياد آور شد: ‌قرار بود ظرفيت شبكه را تا پايان سال به ‌10 ميليون برسانيم كه در حال حاضر ‌5/8 ميليون است؛ در تلاشيم تا پايان سال اين امر را به طور كامل عملي كنيم.

وي تصريح كرد: از اوايل هفته‌ي آينده حدود يك ميليون و ‌870 هزار سيم‌كارت واگذار مي‌شود كه مي‌توان گفت در مجموع در دو ماه، ‌3 ميليون سيم‌كارت واگذار شده است.

صدوقي با اشاره به سيم‌كارت‌هايي كه پس از خصوصي‌سازي، ‌120 هزار تومان قيمت خواهند داشت، كه با لحاظ ‌30 هزار تومان ماليات، ‌150 هزار تومان قيمت خواهند داشت، گفت: اين مبلغ به طور كامل به حق اتصال اختصاص دارد كه در حال حاضر حق اتصال سيم‌كارت‌هاي ما ‌40 هزار تومان و ماليات ‌30 هزار تومان است.

وي افزود: اين سيم‌كارت‌ها وديعه ندارند و در واقع مي‌توان گفت قيمت وديعه روي قيمت فروش سيم‌كارت خود را نشان داده و ودايع سيم‌كارت‌هايي كه مشتركان در اختيار دارند، متفاوت است.

او ادامه داد: در سيم‌كارت‌هاي ‌288 هزار توماني، ‌150 هزار تومان براي وديعه، در سيم‌كارت‌هاي ‌360 هزار توماني، ‌228 هزار تومان وديعه و در سيم‌كارت‌هاي بالاي ‌400 هزار تومان مبلغ ‌290 هزار تومان براي وديعه در نزد شركت ارتباطات سيار در نظر گرفته شده است و در واقع مي توان گفت ودايع مردم نزد شركت ارتباطات سيار است و براي آن‌ها اعتبار محسوب مي‌شود.

 

روابط عمومي موسسه تيان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت