آرامگاه های حافظ و سعدی، میزبان 322 هزار گردشگر

و سعدی، میزبان 322 هزار گردشگر در هفته نخست سال 83 و با شروع تعطیلات سال نو،321هزار و 947 نفر از آرامگاه های دو شاعر شهیر ایرانی، حافظ و سعدی، در شیراز بازدید كردند. «علی رضا قلی نژاد» مدیر كل میراث فرهنگی فارس با بیان این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری16 فروردین83

آرامگاه های حافظ و سعدی، میزبان 322 هزار گردشگر

در هفته نخست سال 83 و با شروع تعطیلات سال نو،321هزار و 947 نفر از آرامگاه های دو شاعر شهیر ایرانی، حافظ و سعدی، در شیراز بازدید كردند.

«علی رضا قلی نژاد» مدیر كل میراث فرهنگی فارس با بیان این مطلب به «میراث خبر»، افزود: «این آمار نسبت به همین زمان در سال گذشته 24 درصد رشد داشته، بدین معنی كه 77 هزار و 368 نفر به تعداد بازدید كنندگان این دو بنای تاریخی - فرهنگی افزوده شده است.»

وی افزود: «در سال جدید 174هزار و 268 گردشگر از حافظیه و 147هزار و 661 نفر از آرامگاه سعدی دیدن كرده اند. طبق بررسی های انجام شده به طور میانگین، روزانه در حدود 21هزار و 786 نفر به دیدار آرامگاه حافظ، غزلسرای بزرگ ایران شتافته و در كنار آن در حدود 18هزار و 457 گردشگر، روزانه از آرامگاه سعدی بازدید كرده اند.»

مدفن حافظ و سعدی در شیراز جزو پربیننده ترین اماكن تاریخی - فرهنگی ایران به شمار می روند و علاقه مندان و گردشگران ایرانی و خارجی همواره با حضور در این دو مكان به باز زنده سازی خاطرات شیرین خود از شعر و ادب پارسی می پردازند.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی فارس، برنامه های جانبی كه امسال در این آرامگاه ها انجام شد در رشد تعداد بازدید كنندگان تاثیر زیادی داشته است.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت