بازار کار دستگاه‌های برش لیزر در سالهای آینده

بدون شک ایده برای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد بسیار مهم است. این موضوع در شروع کسب و کار حکاکی لیزر هم خودنمایی می‌کند و هرچه انتخاب شما بهتر باشد، مطمئناً نتیجه بهتری در انتظار شما خواهد بود. در این مورد ما 5 ایده برای شما داریم. لطفا تا آخر مطلب با ما باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکی از مهمترین مشکلات تازه کارها برای شروع کسب و کار حکاکی لیزر ترس از بازار کار مناسب در آینده است .
 در حقیقت این مشکلات بیشتر به عدم شناخت این افراد نسبت به دستگاه حکاکی لیزر و دستگاه برش لیزر بر می‌گردد. کسانی که نسبت به این دستگاه‌ها و قابلیت‌های آنها آشنایی دارند، مسلماً محدودیت کمتری برای کسب درآمد با کمک دستگاه حکاکی لیزر دارد.
 اما در این مطلب می‌خواهیم به افراد نشان دهیم که شروع کسب و کار حکاکی لیزر به چه صورت است و باید به چه نکاتی توجه داشته باشند تا در این مسیر موفق باشند.

اهمیت ایده در شروع کسب و کار حکاکی لیزر

بدون شک ایده برای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد بسیار مهم است. این موضوع در شروع کسب و کار حکاکی لیزر هم خودنمایی می‌کند و هرچه انتخاب شما بهتر باشد، مطمئناً نتیجه بهتری در انتظار شما خواهد بود. در این مورد ما 5 ایده برای شما داریم:
تولید تندیس: شما می‌توانید تندیس‌های متفاوتی را برای گروه‌ها و شرکت‌های مختلف تولید کنید و از مواد اولیه مانند پلاستیک، چوب یا شیشه استفاده کنید.
حکاکی چهره افراد: امروزه حک کردن و چاپ کردن چهره افراد بر روی مواد اولیه و حتی بر روی کیک تولد هم طرفدار زیادی دارد.
پیشنهاد مدل‌های مختلف: دستگاه حکاکی لیزر این توانایی را به شما می‌دهد که تنوع بالایی در حکاکی خود داشته باشید و روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد امتحان کنید.
حکاکی بر روی هدایا: از کارت تبریک و وسایل تزئینی گرفته تا هدایای مختلف راهکارهای خوبی برای شروع کسب و کار حکاکی لیزر هستند.
حکاکی و تولید مصنوعات چوبی انواع مصنوعات چوبی میتوانند بازار کار بسیار مناسبی باشند ملزوماتی از جمله جعبه های کادویی جعبه های جواهرات لوازم چوبی منزل که با ام دی اف تولید میشوند
حکاکی و تولید مصنوعات چرمی  مصنوعات متنوع چرمی بازار کار بسیار مناسبی برای شروع هستند کیف کفش کمربند وسایل ترئینی چرمی و .. بازار کار مناسبی هستند
تولید تابلوهای تبلیغاتی یا بالبینگ  تابلوسازی یکی از مهمترین روشهای کسب درآمد با دستگاه برش لیزر است . در آینده این شغل هر چه بیشتر نیاز به دستگاه لیزر خواهد داشت همینطور انواع مصنوعات تولید شده با ورقهای پلکسی و آکریلیک بازار کار بسیار وسیعی خواهند داشت
در بخش ویدیوهای مشتریان سیمای شهر، می‌توانید با صنعت و افرادی که درصنعت‌های مختلف از دستگاه‌های برش لیزر استفاده می‌کنند بیشتر آشنا شوید.
در ویکی پدیا هم می‌توانید در مورد موارد استفاده از حکاکی برش لیزر بیشتر بخوانید.

انتخاب دستگاه مناسب با توجه به قیمت و کارایی

فقط کافی است که چند دقیقه را در اینترنت بگذرانیم و به دنبال دستگاه حکاکی لیزر  یا دستگاه برش لیزر رومیزی یا دستگاه حکاکی لیزر دست دوم بگردید. این یعنی شما می‌توانید یک دستگاه عالی بخرید و از کیفیت آن برای بلند مدت استفاده کنید و توانایی فعالیت در حوزه‌های مختلف را داشته باشید. از طرف دیگر می‌توانید یک دستگاه حکاکی لیزر ارزان قیمت یا دست دوم را پیدا کنید و بیشتر به فکر هزینه ارزانتر باشید. اصولاً کیفیت و کارایی دستگاه با قیمت آن ارتباط مستقیم خواهد داشت  و این شما هستید که کدام گزینه را برای شروع کسب و کار حکاکی لیزر خود انتخاب کنید. دستگاههای ارزان تر مشکلات بیشتر و عمر کمتری خواهد داشت پس دقت کنید چه انتخابی انجام میدهید و این انتخاب سالها با شما خواهد بود.

اهمیت آموزش کار با دستگاه برش لیزر

خوشبختانه کار با دستگاه لیزر چه به صورت برشی و چه به صورت حکاکی راحت است می‌توان آن را در حد یک چاپگر دانست. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار طراحی و کار دستگاه برش لیزر و دستگاه حکاکی لیزر پیچیده است و شما نیاز دارید که کار با نرم افزارهای این دستگاه‌ها را یاد بگیرید.
نرم افزارهای طراحی مثل کورل دراو یا کد بهترین گزینه هستند.
پس برای گرفتن بهترین خروجی از دستگاه برش لیزر باید بتوانید به راحتی هر ایده ایی را به فایل و به خروجی تبدیل کنید و فرآیند تبدیل ایده به درآمد را با دستگاه لیزر پیگیری نمایید اگر این کار را درست انجام دهید قطعاجز افرادی خواهید بود که دستگاه برش لیزر خود را به ماشین پول سازی تبدیل کرده اید.

آیا بازار کار دستگاه برش لیزر در آینده توسعه خواهد یافت ؟

برای روشن شدن این موضوع اجازه دهید مثالی برای شما بزنم
در شغل تابلوسازی بیست سال پیش تقریبا صد در صد کارها با دست انجام میشد . فرآیند برش شبرنگ با دست کار میشد و تقریبا ماشینی در این صنعت کار نمیکرد ولی امروزه صد در صد متفاوت شده است . شما همه کارهای یک صنف تابلوسازی را با ماشین آلات انجام میدهید
برش متریالها با دستگاه برش لیزر و سی ان سی انجام میشود ساخت تابلوها همه با دستگاههای حروف ساز و بندینگ و جوش لیزری انجام میشود پس آینده همه شغلها آینده ایی مبتنی بر ماشین آلات خواهد بود.
دستگاه برش لیزر ماشینی با قابلیهای فراوان است که میتواند در صنوف مختلف وظیفه تغیر نسل را انجام دهد
در واقع در نمایشگاههای بزرگ آسیا عنوان نمایشگاهها به صنعت تابلو سازی تغیر پیدا کرده است یعنی با ورود دستگاههای لیزر و سی ان سی و حروف ساز و سایر ماشین آلات توسعه فراوانی در این بازار اتفاق افتاده است .
به همین ترتیب سایر بازارهایی که مبتنی بر ماشینی شدن کارها هستند هم توسعه خواهد یافت .
برای مثال صنعت کیف و کفش و چرم با استفاده از دستگاههای برش لیزری به سرعت رو به رشد است و لیزرها میتوانند عملیات برش و حک را با دقت فراوان و سرعت مثال زدنی افزایش خواهد یافت.

هزینه راه اندازی کارگاه دستگاه برش لیزر چقدر است ؟

برای راه اندازی یک کارگاه با دستگاه برش لیزر شما نیاز به سرمایه اولیه برای خرید دستگاه خرید متریال هزینه رهن مغازه خرید کامپیوتر و تجهیزات جانبی را خواهید داشت
هزینه یک دستگاه با احتساب دلار سی هزار تومانی حدودا 130 میلیون تومان بوده است
لیست بهترین دستگاه های برش لیزر ایران را میتوانید در صفحه دستگاه برش لیزر سیمای شهر  ببینید.  
هزینه رهن و خرید متریال هم عددی در حدود -80-30 میلیون تومان خواهد بود
کامپیوتر و سایر تجهیزات نیز عددی در حدود 20-40 میلیون تومان هزینه دارد
امیدواریم این مطلب برای شما مفید به فایده بوده و بتواند در جهت کسب ایده برای آینده شغل برش لیزری و راه اندازی یک کارگاه برش لیزری به شما کمک نماید.

 
 
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت