اعمال و دعای روز اول ماه مبارک رمضان

هركه در اين ماه بسيار بر من صلوات فرستد خدا سنگين گرداند ترازوي اعمال او را در روزي كه ترازوهاي اعمال سبك باشد. و كسي كه يك آيه از قرآن در اين ماه بخواند ثواب كسي را دارد كه در ماه هاي ديگر ختم قرآن كرده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعاى روز اول ماه مبارک رمضان:
‏اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ صِيَامَ الصَّائِمِينَ وَ قِيَامِي فِيهِ قِيَامَ الْقَائِمِينَ وَ نَبِّهْنِي فِيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِينَ ‏وَ هَبْ لِي جُرْمِي فِيهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ وَ اعْفُ عَنِّي يَا عَافِياً عَنِ الْمُجْرِمِينَ‏
خدايا روزه مرا در اين روز مانند روزه روزه داران حقيقى قرار ده و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعى مقرر فرما و مرا از خواب غافلان هوشيار ساز و هم در اين روز جرم و گناهم را ببخش اى خداى عالميان‏ و از زشتي هايم عفو فرما اى عفو كننده از گناهكاران عالم.

نماز شب دوم ماه مبارك رمضان
چهار رکعت در هر ركعت بعد از حمد بيست مرتبه انا انزلناه.
روزه در روزهايى اندك شمار است پس هر كس از شما كه بيمار يا در سفر باشد، تعدادى از روزهاى ديگر روزه بگيرد و براى كسانى كه به دشوارى آن را تاب می آورند كفاره‏اى است كه غذاى يك بينواست در ازاء هر يك روزه و هر كس به دلخواه خود خيرى افزون انجام دهد چه بهتر. و اگر بدانيد روزه گرفتن براى شما بهتر است‏.
ايام روزه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده است كه راهنماى مردم است و آيات روشنگرى شامل رهنمودها و جداكننده حق از باطل در بردارد؛پس هر كس از شما كه در اين ماه حاضر مقيم بود بر او است كه روزه بگيرد و هر كس بيمار يا در سفر بود، بايد تعدادى از روزهاى ديگر روزه بدارد؛ خداوند براى شما آسانى می خواهد و برايتان دشوارى نمى خواهد، تا سرانجام شمار روزهاى روزه را كامل كنيد و خداوند را براى آن كه رهنمونيتان كرده است تكبير بگوييد و باشد كه سپاسگزار باشيد

دریافت فایل صوتی و تصویری دعای روز اول ماه مبارک رمضان

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت