کارت‌های «آموزش و درمان» به جای یارانه

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشورمان بر خلاف برخی از کشورها آموزش و سواد آموزی اجباری نیست،گفـت: در هدفمندی یارانه‌ها می‌توانستیم به جای در اختیار قراردادن پول به افراد، کارت‌های درمان و آموزش به آنها می‌دادیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه پرسشگر با اشاره به روند رو به رشد سوادآموزی در کشور، اظهار داشت: بیش از 70 درصد دانشجویان کشور از خانم‌ها هستند؛ ضمن اینکه باید بدانیم توانایی خواندن و نوشتن تنها بخش کوچکی از سواد است و داشتن مدرک دانشگاهی دلیلی بر باسوادی نیست، بلکه داشتن سواد شامل مفاهیم سواد ارتباطی، مالی و عاطفی است.

وی با بیان اینکه در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان افرادی وجود دارند که به دلایل مختلف اجازه حضور دختران خود را در مدرسه را نمی‌دهند، افزود: تربیت مناسب آموزش و تغذیه مناسب از  اهداف سازمان بهزیستی است و باید گفت اکثر کودکان کار افراد و اتباع خارجی هستند.

عزیزی تصریح کرد: در برخی از کشورها آموزش اجباری بوده است اما در کشور ما این موضوع اجباری نیست؛ ضمن اینکه می‌توان در خصوص سوادآموزی راهکارهای مختلفی در نظر گرفت و از جمله آن، موضوع هدفمندی یارانه‌ها است که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در هدفمندی یارانه‌ها در طرح تحول سلامت، 10 درصد از یارانه‌ها را به وزارت بهداشت اختصاص داده شد؛ البته می‌توانستیم به جای در  اختیار قراردادن پول به افراد، کارت‌های درمان، آموزش و مسافرت را به آنها می‌دادیم.

وی تأکید کرد: دولت در خصوص کسانی که به دلایل اقتصادی و اجتماعی تحصیل نمی‌کنند، مقصر است و باید برای آنها تأمین اعتبار کرده تا این افراد باسواد شوند.
منبع: خبرگزرای فارس
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت